Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mph

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
mph
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2009, 22:07

mph

Bericht door mph »

Beste medegebruikers,

Mph staat niet alleen voor snelheid maar ook voor Maurice Philipsen uit Bussum.
Sinds april 2009 ben ik in het bezit van een T4 2.5.TDI uit november 1999. Het busje is 29 jaar jonger dan ik! Gekocht van 1e eigenaar, dealer onderhouden en met een 'nieuwe' automaat met nog 1.5 jaar garantie. Daar kon ik me geen bult aan vallen.
Voor nog meer zekerheid ben ik gaan snorkelen op het internet en kwam eigenlijk al snel uit op weetjewel.com. Voor een first-time buyer is dit natuurlijk de site. Tegen mijn eigen regels heb ik de bus 'blind' gekocht. De reputatie van de bus, de stapel onderhoudsfacturen van de dealer en de nieuwe bak met garantie, een zekerheidsverdriedubbelaar. Het is waar..zekerheid bestaat niet.

Ben wel zeer blij met de bus. Rijdt lekker, past veel in etc.

Alleen begon er na een maand een vreemd geluid te ontstaan vanuit de onderkant van de auto. Leek me aan alles te kunnen liggen behalve aan de bak. Die was tenslotte net voor 5000 eurie gereviseerd. Lang verhaal kort bleek het toch de bak. Uiteindelijk gerepareerd onder garantie, maar dat viel helemaal niet mee. Die donderwolken boven Dordrecht deze zomer, waren van mij.Heeft uiteindelijk wel geholpen maar ik heb de bus een maand niet kunnen gebruiken en dat is $%^&@ **# lang.
Rijdt nu goed en ben er deze zomer een aantal Zwitserse passen mee over gekropen en dat ging prima. Nou ja, er waren twee zekeringen door en daar kwam ik pas achter toen 300 meter voor de St. Bernard Coll de temperatuurmeter hoger en hoger liep en uiteindelijk net voor de rode zone zenuwachtig begon te piepen. Mijn ademhaling ook, want ik kon daar nergens stoppen. Uiteindelijk ook weer goed gekomen.

Al bij de koop bleek dat de rem siste, maar de dealer had gezegd dat het de 'sleepring' van de airbag was ?? Hij had beter kunnen zeggen dat het waarschijnlijk de stugge bus van de rem naar de hoofdremcylinder of de rembekrachtiger zelf is. Waarschijnlijk lezen die gasten dit handige forum niet!!

Mijn koelwater verdween ook langzaam. Het lek is gevonden. Het is die kleine, maar wel dure, elektronische waterpomp waar het uit weglekt.

Je maakt wat mee met zo'n dealeronderhouden bus van de eerste eigenaar.
Er is een beetje werk aan maar dat geeft niet. Mijn vraagbaak voor vorige auto's was altijd Haynes, maar die heb ik voor de T4 nog niet kunnen vinden. Bestaat ie wel? Ik heb wel een hele werkplaatshandleiding maar die krijg ik nog niet draaiend op mijn PC.
Gelukkig is er wel weetjewel.com. Ik verwacht er veel van.

Maurice Philipsen
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: mph

Bericht door Rico »

Hi Maurice,

Welkom hier! Balen van die pech met de automaat :werkaanT4 , maar gelukkig is dat toch nog goedgekomen!

Ik was zelfs al lid van weetjewel toen ik nog m'n Opel Vivaro had. Vervolgens heb ik een T4 2.5TDI aangeschaft en toen is het virus pas echt overgeslagen. Vooral ook vanwege het actieve forum en een gezellige nieuwjaarsmeeting. Inmiddels rij ik (met veel plezier) sinds een half jaartje in een Vito (= vloeken in de kerk :lach ), maar kijk nog steeds regelmatig op het forum en als ik iemand kan helpen met T4-tips of -ervaringen dan doe ik dat uiteraard. Heb achterop m'n Vito dan ook vrolijk http://www.weetjewel.com" onclick="window.open(this.href);return false; staan.

T4: daors niks mis met!

Veel plezier en veilige kilometers met je T4-tje in ieder geval!

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: mph

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier mph! :zwaai
Wel een beetje pech dus maar als alles nu goed is lekker genieten van je :driveT4
Houdt alleen de bak in de gaten en ga met het minst of geringste naar de garage. (ivm nog garantie :wjw )
Dit is echt de zwakke schakel van de bus
Maar nu eerst lekker :ikrij en genieten!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie