Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remklauw er niet van af te krijgen
remklauw er niet van af te krijgen
Ey mannen,
Achteraan ben ik de remblokken aan het vervangen van mn t4 2.5 tdi uit 1996
Aan 1 zijde krijg ik de remklauw er niet vanaf, alle schroeven zijn eruit, maar ik krijg maar niet genoeg speling om ze er vanaf te krijgen...
Op mn remschijf heb ik geen al te grote 'kraag'...
Ik heb al eens geprobeerd om de achterbrug op blokken te laten rusten, misschien door de rembekrachtiger dat ik meer speling kreeg doordat de remklauw meer openging, maar nix hoor
wat kan ik nog proberen?
thanks
Achteraan ben ik de remblokken aan het vervangen van mn t4 2.5 tdi uit 1996
Aan 1 zijde krijg ik de remklauw er niet vanaf, alle schroeven zijn eruit, maar ik krijg maar niet genoeg speling om ze er vanaf te krijgen...
Op mn remschijf heb ik geen al te grote 'kraag'...
Ik heb al eens geprobeerd om de achterbrug op blokken te laten rusten, misschien door de rembekrachtiger dat ik meer speling kreeg doordat de remklauw meer openging, maar nix hoor
wat kan ik nog proberen?
thanks
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Re: remklauw er niet van af te krijgen
Volgens mij moet je zuiger naar binnen draaien!!
groet
lourens
groet
lourens
Re: remklauw er niet van af te krijgen
Dat kan ik enkel als ik de remklauw ervan af heb helourens schreef:Volgens mij moet je zuiger naar binnen draaien!!
groet
lourens

Je zit al een stadium te ver
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Re: remklauw er niet van af te krijgen
Remklauw is er vanaf. Maar stillekes eraf 'getikt'.
Raar , want de andere kant kwam makkerlijker los,
Raar , want de andere kant kwam makkerlijker los,
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: remklauw er niet van af te krijgen
SCOTT schreef:Remklauw is er vanaf. Maar stillekes eraf 'getikt'.
Raar , want de andere kant kwam makkerlijker los,
Wanneer je randen hebt op de remschijven, moet je niet alleen de remklauw zelf losmaken , maar ook de beugel waar de remklauw aan vastzit , dan kun je alles heel makkelijk loshalen .
De rubbers op de achterste remklauwen gaan nogal eens kapot , voor je terug monteerd , best eens controleren en revisiesetje monteren indien nodig.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: remklauw er niet van af te krijgen
thanks pascal,Pascal-141 schreef:SCOTT schreef:Remklauw is er vanaf. Maar stillekes eraf 'getikt'.
Raar , want de andere kant kwam makkerlijker los,
Wanneer je randen hebt op de remschijven, moet je niet alleen de remklauw zelf losmaken , maar ook de beugel waar de remklauw aan vastzit , dan kun je alles heel makkelijk loshalen .
De rubbers op de achterste remklauwen gaan nogal eens kapot , voor je terug monteerd , best eens controleren en revisiesetje monteren indien nodig.
Maar alles zat los inclu beugel, en het wilde moeilijk (niet) los,
de rubbers waren nog goed, geleidingspennen voorzien van nieuw laagje vet...
Juist trg van winkel voor eten te halen, en kan terug het poepke lekker naar de grond trekke met de handrem


grtzz
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: remklauw er niet van af te krijgen
Zo maar even een gedachte.
Als je van die randen hebt, en als je eigenlijk ook de schijven zou moeten vervangen, kun je die rand toch ook eraf slijpen?
Gerard
Als je van die randen hebt, en als je eigenlijk ook de schijven zou moeten vervangen, kun je die rand toch ook eraf slijpen?
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


Re: remklauw er niet van af te krijgen
Da klopt Gerad, maar zo groot waren die randen nou ook weer niet hoor...GerJol 716 schreef:Zo maar even een gedachte.
Als je van die randen hebt, en als je eigenlijk ook de schijven zou moeten vervangen, kun je die rand toch ook eraf slijpen?
Gerard
Volgende keer zet ik ze op de draaibank, of worden het nieuwe, we zullen zien naar de toestand ervan
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: remklauw er niet van af te krijgen
schijven scoren via e-bay, kosten een drol. Zimmerman of ATE schijven zijn perfect. (gebruikt vw ook)
Afdraaien heeft geen enkel nut, prijs nieuw is niet in verhouding, en met afdraaien zit je meestal gelijk aan de minimale maat.
Afdraaien heeft geen enkel nut, prijs nieuw is niet in verhouding, en met afdraaien zit je meestal gelijk aan de minimale maat.