Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie lampje blijft branden

vragen over de T4
Plaats reactie
jan van ooijen
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2009, 23:28

Olie lampje blijft branden

Bericht door jan van ooijen »

IMG_8149.JPG
Hallo mensen,

Het Olie lampje van mijn 96er T4 blijft constant branden; De Olie is op pijl net als de koelvloeistof en de remolie..
Als ik een stukje 120 rijd dan begint het lampje een beetje te knipperen....wat zou t kunnen zijn...

Groeten Jan :T44EVER
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Olie lampje blijft branden

Bericht door bartt4 »

of geen olie druk, maar dan had waarschijnlijk je moter nu wel stuk geweest. Gok eerder op een kapotte olie zender.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie lampje blijft branden

Bericht door Roger B. (11)61 »

jan van ooijen schreef: Hallo mensen,
Het Olie lampje van mijn 96er T4 blijft constant branden; De Olie is op pijl net als de koelvloeistof en de remolie..
Als ik een stukje 120 rijd dan begint het lampje een beetje te knipperen....wat zou t kunnen zijn...
Groeten Jan :T44EVER
lekker verstandig met een brandend olielampje je motor aan laten, laat staan 120 gaan rijden.......

Olielampje aan betekend in normaal bedrijf dat je geen oliedruk hebt.....

kan door tekort aan olie komen, maar ook door een defect of verstopping in het smeersysteem (pomp, drukklep) Als je daar lekker mee door blijft rijden heb je kans dat je je motor aan gort draait.

Oliesensor, tellerunit, kabelboom, overdrukventiel of oliepomp zouden de oorzaak van je probleem kunnen zijn, bij de laatste twee is het branden van het lampje terecht en loop je grote kans op motorschade.

Uitsluitsel kun je krijgen door de oliedruk te (laten)meten. Als je gewoon oliedruk hebt moet je dus zoeken waar de fout dan zit.

stekker van de sensor trekken en vrij van massa houden, op de stekker van je tellerunit de juiste draad opzoeken en met lopende motor meten of ie massa heeft (zoja dan ligt ergens de draad aan massa en moet je je kabelboom nalopen) zonee, dan is je kabelboom goed.

Stekker op de sensor steken, motor even stationair laten lopen en weer meten op de stekker van de tellerunit
wel massa, sensor stuk, geen massa dan zit het in je tellerunit.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie