Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wielboutsleutel

vragen over de T4
Plaats reactie
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

wielboutsleutel

Bericht door repelsteeltje »

Iemand zijn wielboutsleutel al eens vermoerd??

ik trapte hem vanmorgen in een noodgeval bij bout nummer 5 kapot, de zeskant klapte open. Aandraaien maar met de waterpomptang gedaan; bij gebrek aan beter. Moet je zeggen, staat beroerd het linker voorwiel er op een vluchtstrook af peuteren.

voor het geld dat je voor een bus betaald is het maar een knap kinderachtig sleuteltje; net als die pokkekrik trouwens.
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: wielboutsleutel

Bericht door spyke »

ben ik het mee eens had hetzelfde met mijn golf III. :gif
sindsdien echte krik in de auto :werkaanT4
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: wielboutsleutel

Bericht door frank884 »

repelsteeltje schreef:Iemand zijn wielboutsleutel al eens vermoerd??

ik trapte hem vanmorgen in een noodgeval bij bout nummer 5 kapot, de zeskant klapte open. Aandraaien maar met de waterpomptang gedaan; bij gebrek aan beter. Moet je zeggen, staat beroerd het linker voorwiel er op een vluchtstrook af peuteren.

voor het geld dat je voor een bus betaald is het maar een knap kinderachtig sleuteltje; net als die pokkekrik trouwens.
Helemaal met je eens, die wielmoersleutel dat is :gif kwalitatief gezien troep
ik gebruik die niet meer.
Ik heb bij een Dumpzaak in Maasbracht
fatsoenlijk materieel ervoor gekocht bestaande uit een masieve staaf met een verschuifbaar vierkant tbv de dop , een goede Dop, en een tussenstuk voor beide. kost een paar tientjes...
wel moet ik die sleutel een beetje met beleid gebruiken omdat je daar veel sterker mee bent.
Die :gif krik dat is een "dorpelsloper" wordt dus alleen maar met tegenzin gebruikt als onderweg een band gewisseld zou moeten worden "noodgevallen" voor :werkaanT4 en zomer naar winterbanden enz heb ik een kleine hydraulische krik
die ik met een blok hout voor onder de koker kan zetten en achter onder de U van de wielophanging, dat is een stuk gezonder voor de wagen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: wielboutsleutel

Bericht door repelsteeltje »

de sleutel heb ik zelf even verstevigd voor de volgende ronde, er is een stuk dikwandige pijp omheen gekrompen, en deze vastgelast.

de schaarkrik staat in de ijzerbak, die kan met toon mee. heb een heel mooi 2 traps 2 tons potkrikje gevonden bij de automateriaalzaak.

blijft droevig, je zal hier mee op 'snachts in de regen op een autobahn staan. Flink minpunt van vw....

maar goed, voor een ieder hier, zorg maar voor knappe sleutels en krikken, wat je bij de auto "gekregen" hebt is totaal ongeschikt voor een vol beladen transporter of een paar bouten die al een jaartje of wat op hun plek zitten te zijn.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wielboutsleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

frank884 schreef:Ik heb bij een Dumpzaak in Maasbracht .
Valkenburg??

bij de snelweg of in de haven?? biede lokaties kan ik uuuuuuuren snuffelen tussen al die troep die ze in die stellingen hebben liggen...

moet er binnenkort weer eens heen, tandwieletjes en hydrauliekmotor en pomp zoeken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: wielboutsleutel

Bericht door sgsdebruijn »

Heb altijd een kruis in de auto, maar das ook niet altijd alles trek je je hele rug kapot mee.
Maarja is voor onderweg als een lekker band zich een keer voordoet.

Thuis gewoon makkelijk spul ervoor. Had ook een potkrik bij de vorieg auto maar voor de T4 de uitslag te kort.

Je ziet vaak mensen met hun bouwvakkerdecolete bijna op de rechterrijbaan hangen tijdens bndje verwisselen.
Ik zou liever mijn band naar de klote rijden om de volgend afslag ofzo te halen en wat veiliger te sleutelen :bonk
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wielboutsleutel

Bericht door Multivan Generation »

ik zag het gisteren nog, iemand die een lekke band had, en hem meteen aan de kant op de vluchtstrook zette.
Dat is een normale reactie,
maar 400 meter verder was een benzinepomp
met een mega groot parkeerterrein waar veilig de band vervangen kon worden..

En dan zou ik toch die 400 meter met aangepaste snelheid doorgereden hebben..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wielboutsleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

precies, stapvoets op de vluchtstrook verder kost je niet gelijk een velg, als het ver is wel een band..... (als ie al helemaal leeg is)

twee jaar terug een soort van klapband gehad met 140 op de duitse autobahn A31 met de caddy... binnen 100m na de plof band totaal leeg..... (zat helemaal links) rustig richting vluchtstrook gestuurd, en uit laten rollen, en toen langzaam doorgetuft tot de volgende afslag, daar was aan de overkant een klein weggetje (met bomen ook nog) en daar in de schaduw lekker (nouja lekker) die 30cm bemodderd draadeind onder de auto losgedraaid (op mijn rug liggend) om het reserve wiel er onderuit te halen (WAT EEN K#Tconstructie)

gelukkig was het een echte zomerdag 25+ en al tijden droog......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: wielboutsleutel

Bericht door frank884 »

Roger B. (11)61 schreef:
frank884 schreef:Ik heb bij een Dumpzaak in Maasbracht .
Valkenburg??

bij de snelweg of in de haven?? biede lokaties kan ik uuuuuuuren snuffelen tussen al die troep die ze in die stellingen hebben liggen...

moet er binnenkort weer eens heen, tandwieletjes en hydrauliekmotor en pomp zoeken
Ja inderdaad daar, dan wel bij de Dumpwinkel daar achterdoor kun je wel een tijdje rondsnuffelen.

bij de autoweg ben ik vroeger wel vaker geweest toen ik nog een Landbouwbedrijf had
maar dat is meer het profesionelere werk (waar de gewone burger niks of weinig mee kan)
stroom agregaten, enz ik heb er 3.... 4 wielige aanhangers gekocht gehad voor de assen (ombouw)
en een dieseltank (oude dump opslag maar in Nieuwstaat) voor de beregeninstalatie.
Heb zowieso een voorkeur voor legerspul het is vaak oud, maar verkeerd toch in Nieuwstaat
daar het vaak alleen maar 30 jaar is opgeslagen en voor de rest niks, en de prijs ervan is beduidend lager als "nieuw"
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie