Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bijgeluid

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bijgeluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet goed opgelet bij Peter een maand of anderhalf terug........

de distributie zit zowel links als rechts onder die kunststof kap vanaf de kop naar beneden, links (bestuurderskant) is alleen van nokkenas naar brandstofpomp (en twee rollen), Rechts is de aandrijving van krukas naar nokkenas en waterpomp (met een rol erbij)

Als je twijfelt over de distributie zou ik een dealer opzoeken.....als dat stukloopt ben je ECHT verder van huis.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bijgeluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet zo'n boekje in je auto waar alle europeesche dealers ten tijde van de eerste verkoop van je busje in staan?? destijds in schotland op die manier de dealer voor mijn passat gevonden ;-) tegenwoordig heb je internet bij je.... toen nog niet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bijgeluid

Bericht door Pascal-141 »

jan2009 schreef:Bijna halve liter olie bijgevuld , maar ok lijkt mij niet verontrustend .
Een halve liter olie , op de afstand van bij jou thuis tot in Frankrijk ? :ie Ik hoop voor je van niet , maar als het zo is , dan zitten er grote kosten aan te komen vrees ik , een TDI die zoveel olie verbruikt op zo'n korte afstand , dat beloofd niet veel goeds ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bijgeluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat doet de mijne zelf niet, alhoewel, nu met dat rookgordijn misschien wel....

Maar ik ga er van uit dat het nu bijvullen is tot max en ie voorheen niet op max stond......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bijgeluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

dus, aangenomen dat ie bij aankoop niet lager of toch hoger stond 400ml op 6000km 1:15000 dus, niets alarmerends aan.................

je mag aannemen dat een recent vervangen distributie toch meer dan 6000km mee moet kunnen......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: bijgeluid

Bericht door frank884 »

jan2009 schreef: , sinds we hem hebben was dit de eerste forse rit waar hij natuurlijk goed op temperatuur is gekomen dus wellicht speelt dat mee
.
Een zo jonge T4 (58.000km) kan eigenlijk geen koelingsprobleem hebben
als je rijdt zonder een zware aanhanger met de losse auto
de koeling van een T4 is uitgerust met 2 ventilatoren dan moet het gek gaan
als die zonder een dikke 2 ton's aanhanger/caravan warm loopt, zelfs met dit eraan nog niet.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bijgeluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

hij zegt toch nergens dat ie koelproblemen heeft? alleen dat ie nu een keer goed op temperatuur is gekomen, terwijl ie dat bij de korte ritjes voorheen nooit door en door geweest is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: bijgeluid

Bericht door frank884 »

Roger B. (11)61 schreef:hij zegt toch nergens dat ie koelproblemen heeft? alleen dat ie nu een keer goed op temperatuur is gekomen, terwijl ie dat bij de korte ritjes voorheen nooit door en door geweest is
jan2009 schreef:Vandaag wat in de creuse rondgereden en rijdt prima , niks vreemds meer gehoord.
Ga gewoon verder met vakantie vieren , nog met VAGcom uitgelezen en ook niets bijzonders
Zal de warmte wel geweest zijn :lach , we blijven alert.
jan2009 schreef: sinds we hem hebben was dit de eerste forse rit waar hij natuurlijk goed op temperatuur is gekomen dus wellicht speelt dat mee
.
Laatst gewijzigd door frank884 op 20 jul 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bijgeluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

als jij daar koelproblemen van wil maken......ga vooral je gang, maar hij heeft geen koelprobleem.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bijgeluid

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef:Ben er gewoon nog iets teveel mee bezig :lach
Geniet van je vakantie Jan en Ada :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: bijgeluid

Bericht door sgsdebruijn »

slim! in Frankrijk zijn de meeste privenetwerken wel beveiligd

had altijd een omni op het dak van het huis staan had ik mooi 360graden over +500meter signaal.
Moet binnenkort met het weerstation en de omni nog een keer de nok op maar das bijna 10m en ben niet zo'n hoogteheld.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: bijgeluid

Bericht door frank884 »

Jan en Ada :yes prettige vakantie
en veel plezier met de :T44EVER
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: bijgeluid

Bericht door odorf »

jan2009 schreef: Is de vuurdoop voor onze bus deze rit , dus ben nogal gefixeerd op alle geluiden .
Hallo Jan en Ada,

Dit klinkt ook zo bekend ... ik heb mij nu ook een halve vakantie druk zitten maken om diverse geluidjes en de temperatuurmeter.
Van mijn 1.9TD loopt deze zeker bij heftige beklimmingen nogal fors op. Als dan tijdens zo'n klim ook nog naar verbrande motorolie gaat ruiken :alarm was dat voor mij ook reden om snel een P op te rijden en alles te bekijken.
Niets aan de hand natuurlijk (wat doorgezwete olie op een heet blok) Maar uiteindelijk krijg je door zo'n reis wel een stuk meer vertrouwen in de T4. :toppie

Fijne vakantie!
Groeten,
odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bijgeluid

Bericht door bartt4 »

odorf schreef:
jan2009 schreef: Is de vuurdoop voor onze bus deze rit , dus ben nogal gefixeerd op alle geluiden .
Hallo Jan en Ada,

Dit klinkt ook zo bekend ... ik heb mij nu ook een halve vakantie druk zitten maken om diverse geluidjes en de temperatuurmeter.
Van mijn 1.9TD loopt deze zeker bij heftige beklimmingen nogal fors op. Als dan tijdens zo'n klim ook nog naar verbrande motorolie gaat ruiken :alarm was dat voor mij ook reden om snel een P op te rijden en alles te bekijken.
Niets aan de hand natuurlijk (wat doorgezwete olie op een heet blok) Maar uiteindelijk krijg je door zo'n reis wel een stuk meer vertrouwen in de T4. :toppie

Fijne vakantie!
Groeten,
odorf
eventueel olie koeler monteren en ook interkoeler scheelt iets. maar 1.9 td die moet werken word op de meter wel eens wat warmer inderdaad de mijne ook. Maar dat is niet zorgwekkend.
olie lekage zou ik wel naar kijken. nu een zweet drup word met de tijd druppels. is het niet je retourleiding achter op de turbo? die wilen wel eens zweten bij de knelkoppeling. en drukp dan op de hete uitlaat.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: bijgeluid

Bericht door odorf »

Hallo Bart,

Bedankt voor de tips!

Ik kan nu nog niet precies zien waar het zit. Maar het (olie?) buisje dat bovenaan in de turbo gaat is nogal aangekoekt. Dus dat zou inderdaad ook kunnen lekken. Is bovenaan de retour? (Het oliegebruik is overigens niet veel ±200ml op 4600km.)
Onder de aansturing van de egr-klep zit ook een hoop aangekoekte rommel. Ik heb overigens net een plaatje alu op maat gemaakt om mijn egr klep af te sluiten (en een extra pakking gekocht). Dat wil ik als het lukt er morgen op schroeven dan maak ik meteen een paar foto's van de aanslag. :toppie
Het lijkt erop dat er bij de egr ook wat olie doorkomt. (stangetje van de egr klep eindigt in een rond tonnetje net zoals van de regeling van de turbo en rondom de openingetjes in dit tonnetje is het ook zwart) Hoe heten zulk soort onderdelen? :nuts

Het is nogal een vuile boel bovenaan achter het kleppendeksel op mijn blok. Heb al een spuitbus motorreiniger klaarliggen maar ben nu op zoek naar een washok waar ze ook stoom hebben zodat ik het hele motorblok goed schoon kan maken en daarna (hopelijk) precies kan zien waar het probleem zit.

Nog een vraagje;
Kun je gewoon zo'n straal op het motorblok zetten? Of moet de dynamo, startmotor en elektrische aansluitingen op het motorblok worden afgedekt? Ik wil na afloop van de schoonmaakactie wel weer probleemloos het washok uit :ikrij

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie