Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
knipperend gloeilampje
knipperend gloeilampje
de t4 2,5 tdi bj 98 van de buurman daar gaat plotseling het gloeilampje knipperen ook heeft hij al een keer ingehouden met optrekken ook lijkt het wel dat de brandtstofmeter ook plotseling veel minder aangeeft als wat er inzit .
ik heb hem uitgelezen met als gevolg foutcode 01268 deze gewist maar komt meteen terug volgens de code is het de inspuitpomp maar mijn ervaring is dat die bijna niet stuk gaan .is er hier iemand dit al een keer gehad heeft en weet wat het was dan hoor ik het graag elke tip is welkom .
herman94 t5
ik heb hem uitgelezen met als gevolg foutcode 01268 deze gewist maar komt meteen terug volgens de code is het de inspuitpomp maar mijn ervaring is dat die bijna niet stuk gaan .is er hier iemand dit al een keer gehad heeft en weet wat het was dan hoor ik het graag elke tip is welkom .
herman94 t5
Re: knipperend gloeilampje
Ik heb het volgende gevonden voor die fout code:
foutcode: 01268
nl Afsteller inspuithoeveelheid (N146)
du Mengensteller (N146)
en Quantity Adjuster (N146)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
loopt slecht tijdens stationair en op constante snelheid (1200-2000rpm); met optrekken geen problemen
Mogelijke oorzaken:
N146 staat onjuist ingesteld
Fout in de bedrading
Fout in de brandstofinspuitpomp
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer bedradingen en aansluitingen
Kontroleer de brandstofpomp op gebroken veren, want die veren zorgen voor de teruggaande slag van de plunjer. Als er veren gebroken zijn kan de inspuithoeveelheid gaan variëren
Een powerbox kan ook de oorzaak van deze fout zijn. De ECU test namelijk het inspuit-mechanisme door, zodra het contact wordt ingeschakeld, het maximaal aan te sturen. Als je powerbox dan al is ingeschakeld wordt het teruggekoppelde signaal verlaagd, waardoor de mengsteller te veel wordt uitgestuurd en als het ware tegen zijn eindstop aanloopt. Met de foutmelding als gevolg.
Let op: negen van de tien keer bij deze fout is de brandstofpomp de schuldige.
Maak de versteller van de inspuithoeveelheid (N146), onderdeel van de injectiepomp, goed schoon. Daar kan metaalstof in zitten, die aan de elektromagneet van de versteller blijft hangen en de regeling wat in de war schopt. Leesvoer.
foutcode: 01268
nl Afsteller inspuithoeveelheid (N146)
du Mengensteller (N146)
en Quantity Adjuster (N146)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
loopt slecht tijdens stationair en op constante snelheid (1200-2000rpm); met optrekken geen problemen
Mogelijke oorzaken:
N146 staat onjuist ingesteld
Fout in de bedrading
Fout in de brandstofinspuitpomp
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer bedradingen en aansluitingen
Kontroleer de brandstofpomp op gebroken veren, want die veren zorgen voor de teruggaande slag van de plunjer. Als er veren gebroken zijn kan de inspuithoeveelheid gaan variëren
Een powerbox kan ook de oorzaak van deze fout zijn. De ECU test namelijk het inspuit-mechanisme door, zodra het contact wordt ingeschakeld, het maximaal aan te sturen. Als je powerbox dan al is ingeschakeld wordt het teruggekoppelde signaal verlaagd, waardoor de mengsteller te veel wordt uitgestuurd en als het ware tegen zijn eindstop aanloopt. Met de foutmelding als gevolg.
Let op: negen van de tien keer bij deze fout is de brandstofpomp de schuldige.
Maak de versteller van de inspuithoeveelheid (N146), onderdeel van de injectiepomp, goed schoon. Daar kan metaalstof in zitten, die aan de elektromagneet van de versteller blijft hangen en de regeling wat in de war schopt. Leesvoer.
Re: knipperend gloeilampje
slecht stationair lopen doet hij niet hij loopt perfect hij tot nu toe een keer bij doortrekken in de versnelling een beetje ingehouden .
een powerbox zit er ook niet in.
wat ik raar vind dat de benzine meter na mijn mening ineens ook minder aangeeft er zat vanmiddag nog een kwart in volgens de meter en toen is er 25 liter bijgegooit nu staat hij weer op een kwart na 10 km gereden te hebben .nu kan het zijn dat het met elkaar niets te maken heeft maar ik wil dit toch even vermelden .
herman94 t5
een powerbox zit er ook niet in.
wat ik raar vind dat de benzine meter na mijn mening ineens ook minder aangeeft er zat vanmiddag nog een kwart in volgens de meter en toen is er 25 liter bijgegooit nu staat hij weer op een kwart na 10 km gereden te hebben .nu kan het zijn dat het met elkaar niets te maken heeft maar ik wil dit toch even vermelden .
herman94 t5
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: knipperend gloeilampje
Ik heb enkele maanden geleden nog een inspuitpomp (van een TDI) kapot gehad . Bij mij ging zo af en toe het gloeilampje knipperen , oliedruklampje ging knipperen , toerenteller ging op en neer en viel dan op nul , en toen ging alles ineens weer over. Ik dacht toen aan kabelbreuk of zo , maar uiteindelijk na lang zoeken bleek het toch de pomp te zijn.herman94 schreef:de t4 2,5 tdi bj 98 van de buurman daar gaat plotseling het gloeilampje knipperen ook heeft hij al een keer ingehouden met optrekken ook lijkt het wel dat de brandtstofmeter ook plotseling veel minder aangeeft als wat er inzit .
ik heb hem uitgelezen met als gevolg foutcode 01268 deze gewist maar komt meteen terug volgens de code is het de inspuitpomp maar mijn ervaring is dat die bijna niet stuk gaan .is er hier iemand dit al een keer gehad heeft en weet wat het was dan hoor ik het graag elke tip is welkom .
herman94 t5
Andere inspuitpomp erop gezet , en sindsdien geen enkel probleem meer gehad .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: knipperend gloeilampje
Beetje flauw misschien maar ''een benzinemeter'' in een TDI
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: knipperend gloeilampje
de kabelboom voor onder langs de motor die (oa) naar die connectoren vooraan onderop het blok gaat eens even bekijken, daar lopen ook de kabels van de pomp doorheen en ik heb al gezien dat de isolatie daar volledig van de kabels afgebrokkeld was.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: knipperend gloeilampje
vandaag na ongeveer 30 km stil gevallen op de snelweg zonder een of andere waarschuwing met starten geen enkele kik meer .morgen maar weer eens uitlezen en ook even naar de kabelboom kijken bij de brandstofpomp.
herman 94 t5
herman 94 t5
Re: knipperend gloeilampje
van de week de brandstofpomp er af geschroeft en laten testen
uitslag totaal stuk van binnen reparatie duurder als een nieuwe
dus hierbij ben ik op zoek naar goede gebruikte als iemand er een heeft of weet hou ik me aanbevolen misschien heb jij er nog een liggen ROGER
vw t4 2,5 tdi acv bj 1998
herman 94 t5
uitslag totaal stuk van binnen reparatie duurder als een nieuwe
dus hierbij ben ik op zoek naar goede gebruikte als iemand er een heeft of weet hou ik me aanbevolen misschien heb jij er nog een liggen ROGER
vw t4 2,5 tdi acv bj 1998
herman 94 t5
Re: knipperend gloeilampje
een andere pomp er opgezet en naar t4 specialist (vw garage) oirschot gebracht daar de pomp goed op tijd laten zetten auto liep weer perfect
15 km naar huis gereden en bij huis begon het gloeilampje weer te knipperen auto net uitgelezen code 01268 dezelfde als eerst bij de andere pomp als ik hem uitlees met contact aan geeft hij 2 codes aan alle 2 01268 deze gewist stekker er uit contact uit en toen weer uitgelezen met contact aan zonder hem gestart te hebben geeft hij weer de zelfde 2 codes aan auto loopt verder wel perfect oh ja we hebben nog wel van de week eerst alle diesel via de filter eruit gehaalt en heb er toen meteen een nieuwe filter opgezet misschien weet iemand toevallig nog waar we het moeten zoeken of doen dan hoor ik het graag .
Mvgr. herman
15 km naar huis gereden en bij huis begon het gloeilampje weer te knipperen auto net uitgelezen code 01268 dezelfde als eerst bij de andere pomp als ik hem uitlees met contact aan geeft hij 2 codes aan alle 2 01268 deze gewist stekker er uit contact uit en toen weer uitgelezen met contact aan zonder hem gestart te hebben geeft hij weer de zelfde 2 codes aan auto loopt verder wel perfect oh ja we hebben nog wel van de week eerst alle diesel via de filter eruit gehaalt en heb er toen meteen een nieuwe filter opgezet misschien weet iemand toevallig nog waar we het moeten zoeken of doen dan hoor ik het graag .
Mvgr. herman
Re: knipperend gloeilampje
Hoi Herman,
Klink misschien vreemd maar ik had ook een knipperend lampje, ik naar m'n garage en die zei, het is je remlichtschakelaar??? Nieuwe schakelaar en het probleem was verholpen,
groetjes Peter
Klink misschien vreemd maar ik had ook een knipperend lampje, ik naar m'n garage en die zei, het is je remlichtschakelaar??? Nieuwe schakelaar en het probleem was verholpen,
groetjes Peter
- Ron Mokum 383
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
- Locatie: Amsterdam
Re: knipperend gloeilampje
Hoi Herman,
Klink misschien vreemd maar ik had ook een knipperend lampje, ik naar m'n garage en die zei, het is je remlichtschakelaar??? Nieuwe schakelaar en het probleem was verholpen,
groetjes Peter
Heb ik ook gehad!!!!!!!!!
Succes Ron.
Klink misschien vreemd maar ik had ook een knipperend lampje, ik naar m'n garage en die zei, het is je remlichtschakelaar??? Nieuwe schakelaar en het probleem was verholpen,
groetjes Peter
Heb ik ook gehad!!!!!!!!!
Succes Ron.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
Re: knipperend gloeilampje
het klinkt niet vreemd het gloeilampje is ook een indicatie dat er een storing is dit kan dus vanalles zijn en het komt vaak voor dat het 1 (van de 2) remlichtschakelaars zijn bij het rempedaal
Re: knipperend gloeilampje
Ik heb het jaren geleden ook gehad. Heb de remschakelaar eruit geklikt, open gemaakt en de contactjes voorzichtig iets opgeschuurd.
Schakelaar teruggezet en sindsdien geen problemen meer. Ik meen me ook te herinneren dat je onderdelen van de schakelaar 180° gedraaid terug in elkaar kunt zetten.
Schakelaar teruggezet en sindsdien geen problemen meer. Ik meen me ook te herinneren dat je onderdelen van de schakelaar 180° gedraaid terug in elkaar kunt zetten.
- kurt&oxana
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
- Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)
Re: knipperend gloeilampje
inderdaad , heb hetzelfde probleem gehad , knipperend voorgloeilampje , shit ! wat is dat nu ! op bepaalde moment komt een andere wagen naast me staan aan de verkeerslichten " meneer u stoplichten doen het niet " en inderdaad kontakt aan het rempedaal naar de kl... ,ene keer werkte hij wel , andere keer niet , kostprijs ongeveer 20€ , en geen( minder) risico meer dat er ene in je kont hangt
T4 Multivan 2.5 TDI
- René
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: knipperend gloeilampje
Remlichtschakelaar is idd een veel voorkomend probleem, maar ik heb nog nooit gelezen dat hiervan de motor er mee ophoudt.
Foutcode die na uitlezen te voorschijn komt is in ieder geval een andere.
Ik zou zoals al eerder benoemd is, de bedrading controleren, er zal wel een draad kaal zijn die zo nu en dan sluiting (oid) veroorzaakt waardoor de foutcode gegenereerd wordt
René
Foutcode die na uitlezen te voorschijn komt is in ieder geval een andere.
Ik zou zoals al eerder benoemd is, de bedrading controleren, er zal wel een draad kaal zijn die zo nu en dan sluiting (oid) veroorzaakt waardoor de foutcode gegenereerd wordt
René