Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ADAC mening T5 V2
ADAC mening T5 V2
Nadat ik onlangs aanspraak moest maken op m'n Europa service, gaf een medewerker van de ADAC een duidelijke mening over de vernieuwde versie van de T5.
'T5 V2 180 Ps?, Kannst du sofort wegsmeischen beim ankauf!!!'
Oftewel, in het begin rijdt het allemaal prima. Maar het is het wachten ellende niet waard, deze motor is niet geschikt in verhouding tot de wagen. Er is echter 1 lichtpuntje, ook hij is op de hoogte van het voornemen van VW dat er een 6 cilinder in de planning staat.
Bovenstaande puur ter informatie, doe er je voordeel mee!
Garantie bijkopen kan tot 160.000 km
Mvg,
Luuk
'T5 V2 180 Ps?, Kannst du sofort wegsmeischen beim ankauf!!!'
Oftewel, in het begin rijdt het allemaal prima. Maar het is het wachten ellende niet waard, deze motor is niet geschikt in verhouding tot de wagen. Er is echter 1 lichtpuntje, ook hij is op de hoogte van het voornemen van VW dat er een 6 cilinder in de planning staat.
Bovenstaande puur ter informatie, doe er je voordeel mee!
Garantie bijkopen kan tot 160.000 km
Mvg,
Luuk
Re: ADAC mening T5 V2
180 pk is ook wel veel uit een 2 liter en dan in een bus van 2 ton en dan
wat er nog in gepakt en achter gehangen word
maar heb je het met de adac man er nog over gehad over de 102 en 140 pk 2 liter ????
daar ben ik persoonlijk nogal nieuwschierig naar
wat er nog in gepakt en achter gehangen word
maar heb je het met de adac man er nog over gehad over de 102 en 140 pk 2 liter ????
daar ben ik persoonlijk nogal nieuwschierig naar
Re: ADAC mening T5 V2
Over de 102 heb ik hem niet gehoord, wat betreft de 140 voorzag hij geen problemen.emil schreef:180 pk is ook wel veel uit een 2 liter en dan in een bus van 2 ton en dan
wat er nog in gepakt en achter gehangen word
maar heb je het met de adac man er nog over gehad over de 102 en 140 pk 2 liter ????
daar ben ik persoonlijk nogal nieuwschierig naar
Hij reed zelf ook met een T5, zal wel weten waar ie over praat.
Ow ja, de ADAC oftewel Duitse ANWB zal wel een duidelijk overzicht hebben van de knelpunten die tijdens hulpverzoeken naar boven komen. Als je daarbij optelt dat je in Duitsland geen straat voorbij kunt rijden waar geen Transporter staat kun je opmaken dat er daar een heleboel kennis vergaart wordt.
Gr.
Luuk
Laatst gewijzigd door Lisboa op 10 okt 2010, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: ADAC mening T5 V2
Dus de TDI wordt volgens die ADAC man een 6 cil?
Dat biedt perspectieven
Dat biedt perspectieven
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06
Re: ADAC mening T5 V2
heb dit soort berichtgeving al meer gehoord.
Tis heel simpel, als het fabrieksmatig een slecht product blijkt te zijn heb je gewoonweg recht op garantie.
lepelen ze er bij maar een 6 cilinder in
Tis heel simpel, als het fabrieksmatig een slecht product blijkt te zijn heb je gewoonweg recht op garantie.
lepelen ze er bij maar een 6 cilinder in
Re: ADAC mening T5 V2
Precies, en na twee jaar gewoon bijkopen die garantie.svandesande schreef:heb dit soort berichtgeving al meer gehoord.
Tis heel simpel, als het fabrieksmatig een slecht product blijkt te zijn heb je gewoonweg recht op garantie.
lepelen ze er bij maar een 6 cilinder in
Een hoop geld maar je kunt er geen nieuwe motor voor kopen.
Ben bang dat een 6 cilinder niet binnen de coulance-regeling past, maar vragen kan altijd
Veel fijne kilometers gewenst met je T5 V2
Mvg,
Luuk
Re: ADAC mening T5 V2
Hij wist mij te vertellen dat 'ze' ermee bezig zijn, maar in welk stadium heeft ie niet verteld.Harry4motion schreef:Dus de TDI wordt volgens die ADAC man een 6 cil?
Dat biedt perspectieven
Daarnaast zou ik het een beetje raar vinden om eerst de 5 cilinder te vervangen voor een 4 cilinder om vervolgens met een 6 cilinder op de proppen te komen, klinkt niet heel logisch
Moge het duidelijk zijn dat er een heleboel mensen zijn die stilletjes hopen dat die 6 cilinder er komt.
Mvg,
Luuk
Re: ADAC mening T5 V2
wat ik niet snap is dat "ze"in de crafter nog steeds een 5 cil motor hebben die aan alle mileu eisen voldoet
dus er hoeft geen nieuwe motor ontwikkeld te worden alleen een andere bak misschien omdat in de t5 voorwiel
aandrijving zit en de crafter bij mijn weten alleen achterwiel aandrijving heeft dit omdat het niet dezelfde motor is die in de "oude" t5 ligt omdat ie weer riem distributie heeft ,maar misschien is het onderblok wel grotendeels
hetzelfde zodat de oude bak er gewoon achter kan
als ik dit alles goed heb tenminste
???????????????
dus er hoeft geen nieuwe motor ontwikkeld te worden alleen een andere bak misschien omdat in de t5 voorwiel
aandrijving zit en de crafter bij mijn weten alleen achterwiel aandrijving heeft dit omdat het niet dezelfde motor is die in de "oude" t5 ligt omdat ie weer riem distributie heeft ,maar misschien is het onderblok wel grotendeels
hetzelfde zodat de oude bak er gewoon achter kan
als ik dit alles goed heb tenminste
???????????????
Re: ADAC mening T5 V2
Raar verhaal, Crafter is over het algemeen altijd zwaarder dan een transporter. Misschien dat die 4-cilinders minder CO2 uitstoten. Ik begrijp sowieso niet dat VW niet gewoon een 5-cilinder heeft in de nieuwe t5gp, niet iedereen wil downsizen en met het mileu bezig zijn.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: ADAC mening T5 V2
Ik heb ook een Crafter met de 5cilinder, en deze voldoet aan de euro5 norm, wel met AdBleu maar toch.emil schreef:wat ik niet snap is dat "ze"in de crafter nog steeds een 5 cil motor hebben die aan alle mileu eisen voldoet
dus er hoeft geen nieuwe motor ontwikkeld te worden alleen een andere bak misschien omdat in de t5 voorwiel
aandrijving zit en de crafter bij mijn weten alleen achterwiel aandrijving heeft dit omdat het niet dezelfde motor is die in de "oude" t5 ligt omdat ie weer riem distributie heeft ,maar misschien is het onderblok wel grotendeels
hetzelfde zodat de oude bak er gewoon achter kan
als ik dit alles goed heb tenminste
???????????????
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 sep 2010, 19:40
Re: ADAC mening T5 V2
ik had een fijne T4 met 102PK maar na 10 jaar vond m'n baas tijd voor een nieuwe... T5GB of V2 of T6 hoe het ding ook mag heten....soms hoop ik dat ik m'n ouwe T4 terug krijg al was het alleen maar vanwegen de motor.
Re: ADAC mening T5 V2
@ Lisboa
Hij wist je te vertellen dat 'ze' ermee bezig zijn, maar in welk stadium heeft ie niet verteld.
Omdat de man van de ADAC een Duitser is en zelf ook een T5 rijdt, zal hij wel weten waar ie over praat ….. ???
Hij wist je te vertellen dat 'ze' ermee bezig zijn, maar in welk stadium heeft ie niet verteld.
Omdat de man van de ADAC een Duitser is en zelf ook een T5 rijdt, zal hij wel weten waar ie over praat ….. ???
Re: ADAC mening T5 V2
Wat is je vraag Jay?Jay schreef:@ Lisboa
Hij wist je te vertellen dat 'ze' ermee bezig zijn, maar in welk stadium heeft ie niet verteld.
Omdat de man van de ADAC een Duitser is en zelf ook een T5 rijdt, zal hij wel weten waar ie over praat ….. ???
Mvg,
Luuk
Re: ADAC mening T5 V2
het verbaast me dat jij eigenlijk (blind) gelooft wat hij zegt.
(omdat het een Duitser van de ADAC is en zelf ook een T5 rijdt ?)
Misschien kwam hij wel heel betrouwbaar bij je over ? maar dat wil nog niet zeggen dat hetgene hij vertelt ook klopt.
(omdat het een Duitser van de ADAC is en zelf ook een T5 rijdt ?)
Misschien kwam hij wel heel betrouwbaar bij je over ? maar dat wil nog niet zeggen dat hetgene hij vertelt ook klopt.
Re: ADAC mening T5 V2
Nou Jay,Jay schreef:het verbaast me dat jij eigenlijk (blind) gelooft wat hij zegt.
(omdat het een Duitser van de ADAC is en zelf ook een T5 rijdt ?)
Misschien kwam hij wel heel betrouwbaar bij je over ? maar dat wil nog niet zeggen dat hetgene hij vertelt ook klopt.
Waar baseer je dat op dat ik deze man 'blind' vertrouw, heb ik dat ergens in deze topic aangegeven?
Het gaat puur om een mening die hier gedeeld wordt, en niet zo zeer wat ik er persoonlijk van vind.
Succes met de discussie over de T5 v2, ik ben als persoon niet zo belangrijk.
Mvg,
Luuk