Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lampjes branden

vragen over de T4
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

Hoi

WIj D&W Knipscheer hebben nu ongeveer een jaar of 3 een T4 camper van 1993 .
Zijn er erg blij mee
Ondanks dat Onze bus veel mankementen heeft gehad ...Te veel om op te noemen

Rijden al ruim een jaar rond met een lampje dat vel gloeid ( themperatuurmeter )
Dat was niet erg werd ons verteld door garage houder Plak er gewoon een plakbandje over :ie
Nu is deze uit maar nu brandt het lampje van de Dynamo ....
Hij laad wel bij ...

Volgend is er ook aan de hand als je 2000 toeren draad is het net of je met het gaspedaal speeld hij schud dan

hopelijk heeft iemand hier al eens meer overgehoord

D.Knipscheer
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: lampjes branden

Bericht door m.c van den berg »

Vertel teven wat voor motor in je T4 heb :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

wij hebben een AAB 5 cilider
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lampjes branden

Bericht door Roger B. (11)61 »

D.Knipscheer schreef:Rijden al ruim een jaar rond met een lampje dat vel gloeid ( themperatuurmeter )
Dat was niet erg werd ons verteld door garage houder Plak er gewoon een plakbandje over :ie
plak maar een plakandje over die garage houder en zoek een betere :bonk dat lampje zit er niet voor ja doedel.......
het lampje gaat normaal aan (knipperen) als je niveau van de koelvloeistof te laag is of anderszins de geleiding tussen de twee meetpennen in het reservoir te laag wordt.
Andere reden om te branden is een te hoge koelvloeistof temperatuur....

beide problemen wil je gemeld krijgen, dus lampje afplakken en lekker laten branden is erg dom
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

Tja dat afplakken heben wij uiteraard ook niet gedaan ...
Maar probleem is nog niet opgelost

:bonk :bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lampjes branden

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou eerst eens de massakabels vanaf de accu naar beneden eens controleren, opzuiveren en weer vastmaken. Mogelijk dat je probleem met je acculampje dan weg gaat. Aan de andere kant,
het is een al wat oudere auto, en zo het ook goed kunnen dat de dynamo niet helemaal goed meer bijlaadt,
en of dat de stekker verbindingen op die dynamo niet helemaal jofel meer is/zijn.

Koelwaterlampje: ---> probeer het motorblok eens door te spoelen zodat alle koelkanalen weer open zijn en goed werken, dit op voorwaarde dat de ventilatoren aan de voorzijde beide goed werken..
Even checken... Ook al is dat lampje nu uit, bij draaiende motor moet er zeker een fan draaien, en het zo zou maar kunnen, dat mede gelet op de leeftijd, dat de ventilatoren ook op zijn eind gaan lopen..

Misschien heb je iets aan mijn opmerkingen. AAB's staan er om bekend dat ze wat warmer kunnen lopen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

hoi

Alvast bedankt ..
Mijn man gaat het allemaal controleren

Alleen nog ff dit :
Lampjes branden al zodra je auto start ...

Accu helemaal vol en temperatuur ook gewoon normaal ..

Groetjes Willie
Oja dan nog een vraag Hoe plaats ik hier een foto ?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: lampjes branden

Bericht door matje86 »

als je een bericht plaatst kan je onder het tekst scherm op bijlage toevoegen klikken
een foto selecteren op je pc en deze toevoegen(al of niet voorzien van tekst)VOEG BESTAND TOE
indien je meerdere wilt plaatsen (herhaling dus)

bij een foto kan je gewoon op bevestigen klikken

voor verdere uitleg zie ook links boven onder gebruikerspaneel viewtopic.php?f=2&t=3536" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
Afbeelding2 098.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: lampjes branden

Bericht door koekie520 »

Ik kan mij niet herinneren dat er bij mijn AAB indertijd een lampje was voor een te hoge temperatuur. Er was wel een om aan te geven dat er iets mis was met het koelwater en meestal gaat dit aan omdat het niveau te laag is. Deze kan echter ook kuren vertonen als er een keer vervuiling is geweest in het circuit of als de zender in het expansievatje defect is.

Wat die alternator betreft. Die controlelamp hangt langs de ene kant aan de 12V en aan de andere kant aan de D+ van de alternator. Die D+ bekrachtigt ook het scheidingsrelais van de woonbatterij. Nu kan er van alles mis zijn, Ligt die draad van de D+ ergens los of schuurt die ergens? Is er gewerkt in de buurt van het scheidingsrelais? Wordt je woonbatterij nog opgeladen? Indien een California, hoeveel spanning komt er op de display als de motor draait?
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

goeden avond

Mijn man heeft het expansievat helemaal uitgespoeld en lampje brandt niet meer ...
Bij het branden van de dynamo lampje heeft hij dynamo schoongemaakt plus de aardedraad helemaal nagelopen
EN ZIE Al de lampjes zijn weer uit ...PFFFFFFFFFFFFFFFF gelukkig :ikrij :ikrij

Bedankt voor alle invormatie die een ieder heeft aangedragen ..
Kunnen we wer heerlijk vertrekken naar verre oorden Hopelijk nu ff nergens storing

lieve groetjes D&W Knipscheer
Bijlagen
mooi weer
mooi weer
!cid_E10D02EE60C240BD9C2736CB42A17134@GebruikerPC.png (94.44 KiB) 1494 keer bekeken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lampjes branden

Bericht door Multivan Generation »

fijn om te lezen..
Geniet van jullie T4 :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

Heel erg bedankt ..Maareh
Na een dag branden alle twee lampjes weer

Nu is het zelf zo als wij zonder verlichting zouden rijden dan loopt de voltmeter op naar 15 voltt
Maar de regelaar is dus niet kapot ...

Nu hebben we de hele winter met dit probleem rond gereden ...hebbn tig mensen verhuisd ..dus zeker elke 3 weken zeker 1000 klm gereden
Dus hij.... mijn bus ...doet het goed
Alleen dat die lampjes blijven branden ... :nuts :nuts
Gebruikersavatar
roadje36
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2009, 22:06
Locatie: Delden (Overijssel)

Re: lampjes branden

Bericht door roadje36 »

zou zo maar eens een massaprobleempje kunnen zijn, even controleren of de massa van motor naar chassis en accu wel goed geleiden, ook van de woonaccu, even losnemen, opschuren en weer monteren of ter test even een dikke draad van motor naar massa houden....

mooie foto trouwens; vooral die mooie BMW op de trailer trok mijn aandacht :yes ik heb mijn BMW ook weleens op de trailer meegenomen op vakantie; heerlijk!

suc6 met de brandende lampjes!

groetjes Harold
Bijlagen
bmw harold1.jpg
Volkswagen Transporter (T4) bouwjaar 1999 75 KW donkerblauw metallic wijsneus
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

Hoy harold

Hij gaat morgen alles weer!!!!!!!!!! na lopen ...
Voor de zoveelste keer ...

En ja inderdaad mooie motor he ?
Wij nemen de laatste jaren alijd de motor op aanhanger mee

Zeker 20 jaar met 2 motoren en tent europa door gereden
Maar met bus ( als hij het doet dan ha ha :werkaanT4 ) en aanhanger zeker zo fijn
Tja leeftijd !!!
D.Knipscheer
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:44

Re: lampjes branden

Bericht door D.Knipscheer »

He he he he

het was toch een massa probleem mijn mijn Dick heeft nu een extra masse kabel getrokken tussen dynoma en accu ent lampje brandt niet meer
Maar nu nog de themperatuur meter ..Maar dit zit volgens mijn man in het dashbordprint Maar met dit probleem rijden we nu al bijna een half jaar :yingyang :yingyang

Nu had ik gisteren auto van binnen schoon gemaakt en nadien hoorde ik klik klik klik klik :nuts :nuts
Maar gelukkig dat was niks ernstigs ... Ik had de dagteller half ? ingedrukt :groteogen :groteogen :groteogen
Gelukkig !!!!!!!!! :driveT4

Gaat dus toch nog goed komen :yingyang :yingyang :yingyang
Nu nog ff onze Moto guzzi beurtje geven en dan op naar Zwitserland !!!!!!!!!
Plaats reactie