Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Welke bullbar.
Welke bullbar.
Ik zit al en tijdje te zoeken na en mooie bullbar.
Ik wil er graag 1 met carter bescherming .
Maar als je nu op marktplaats kijkt worden er zo veel aan geboden.
Maar weet niet bij wie je hem het beste kan kopen.
Ben bang als ik er 1 koop dat het dan van dat vlinter dunne spul is.
En dat ze zegen rvs maar dat er met en paar maande wel roestvorming op komt.
Wie weet er wat en kan mij er meer info over geven.
Bedankt alvast.
Ik wil er graag 1 met carter bescherming .
Maar als je nu op marktplaats kijkt worden er zo veel aan geboden.
Maar weet niet bij wie je hem het beste kan kopen.
Ben bang als ik er 1 koop dat het dan van dat vlinter dunne spul is.
En dat ze zegen rvs maar dat er met en paar maande wel roestvorming op komt.
Wie weet er wat en kan mij er meer info over geven.
Bedankt alvast.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Welke bullbar.
Dolf,
Ik heb sidebars van het Zweedse merk: Qpax: http://www.buursma.nl/qpax/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie mijn topic: viewtopic.php?f=13&t=30170&start=30#p198980" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi degelijk dik aluminium.
Ik heb sidebars van het Zweedse merk: Qpax: http://www.buursma.nl/qpax/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie mijn topic: viewtopic.php?f=13&t=30170&start=30#p198980" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi degelijk dik aluminium.
Re: Welke bullbar.
Oke.
Dit is niet het type waar ik fan van ben.
Ik wil gewoon rvs.
En dan met carterbescherming na ondere .
Van die korte pijpjes zijn dat.
Dit is niet het type waar ik fan van ben.
Ik wil gewoon rvs.
En dan met carterbescherming na ondere .
Van die korte pijpjes zijn dat.
Re: Welke bullbar.
Ik overweeg zoiets:
http://www.trendyauto.nl/push-bars/volk ... -12321.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trendyauto.nl/push-bars/volk ... -12321.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Welke bullbar.
ik heb die laatste ook (wel zonder ledlichtjes want da kost me net iets te veel)
k Krijg er goeie reakties op...
k Merk wel dat ik er blijkbaar geen foto van heb, zal daar dit weekend es werk van maken :-)
k Krijg er goeie reakties op...
k Merk wel dat ik er blijkbaar geen foto van heb, zal daar dit weekend es werk van maken :-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Re: Welke bullbar.
Kijk even op de site van http://www.trendyauto.nl/ma-1de-wetgevi ... alweer.htm" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje nieuws. Staat een helder stukje over EU keur. Er wordt op de Nederlandse markt veel (heel heel veel) spul aangeboden zonder certificaat.
Let op je gaat voor gaas bij de APK in NL (als de keurmeester zijn werk goed doet) als je geen EU certificaat hebt. Een serieuze dealer / handelaar zal je nooit een exemplaar zonder EU keur verkopen (want anders kan hij bij de eerst volgende APK zijn eigen shit opruimen) en is hij /zij volgens de wet in overtreding...
Ik weet dat Cobra zeker met certificaat levert en ik geloof ook een aantal andere (met name duitse merken kijk maar eens bij delta of antek).
Ik geloof (bijna) niet dat een Bullbar met carterbescherming door en EU crash EU komt .
Let op je gaat voor gaas bij de APK in NL (als de keurmeester zijn werk goed doet) als je geen EU certificaat hebt. Een serieuze dealer / handelaar zal je nooit een exemplaar zonder EU keur verkopen (want anders kan hij bij de eerst volgende APK zijn eigen shit opruimen) en is hij /zij volgens de wet in overtreding...
Ik weet dat Cobra zeker met certificaat levert en ik geloof ook een aantal andere (met name duitse merken kijk maar eens bij delta of antek).
Ik geloof (bijna) niet dat een Bullbar met carterbescherming door en EU crash EU komt .
Laatst gewijzigd door kdo op 24 mar 2011, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke bullbar.
EU keur op bullbar is alleen van toepassing bij een voertuig met bouwjaar vanaf 2007.
Rick
Re: Welke bullbar.
Grappig is dat.
Je bus van bijvoorbeeld 2008 wordt afgekeurd vanwege de bullbar, dus helemaal flauw van dat kreng zet je hem te koop op .
Ik koop hem voor een prikkie en zet hem onder mijn 2005 en er is niets aan de hand.
Je bus van bijvoorbeeld 2008 wordt afgekeurd vanwege de bullbar, dus helemaal flauw van dat kreng zet je hem te koop op .
Ik koop hem voor een prikkie en zet hem onder mijn 2005 en er is niets aan de hand.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Welke bullbar.
Klopt theoretisch (en praktisch).
Ze hebben toch ooit een invoerdatum moeten stellen (25 mei 2007) en de eerste nieuw verkochte auto met bullbar komt dan uiteindelijk in 2010 ergens voor de keuring. Het is ook pas in 2010 opgenomen in de APK keuringseisen (in principe het enige controle moment voor de wetgever, controles onderweg daargelaten in NL).
Nog gekker: in de Scandinavie kijkt niemand ergens naar, in de UK denkt iedereen dat het verboden is (ook met EU keur), in belgie heb je ook een soort van TUV keuring dus is het wel belangrijk en in DLD is het weer anders...... handig die EU richtlijnen als elk land zijn eigen draai er aan geeft.
Ze hebben toch ooit een invoerdatum moeten stellen (25 mei 2007) en de eerste nieuw verkochte auto met bullbar komt dan uiteindelijk in 2010 ergens voor de keuring. Het is ook pas in 2010 opgenomen in de APK keuringseisen (in principe het enige controle moment voor de wetgever, controles onderweg daargelaten in NL).
Nog gekker: in de Scandinavie kijkt niemand ergens naar, in de UK denkt iedereen dat het verboden is (ook met EU keur), in belgie heb je ook een soort van TUV keuring dus is het wel belangrijk en in DLD is het weer anders...... handig die EU richtlijnen als elk land zijn eigen draai er aan geeft.