Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ATP Auto-Teile-Poellath

vragen over de T4
Plaats reactie
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

ATP Auto-Teile-Poellath

Bericht door VAR »

Goedendag,

Ik heb binnenkort in ieder geval rem schijven/blokken nodig voor de voorzijde.
Nu heb ik begrepen van VW dat ik voor geventileerde schijven heb en achter massief.
Ik ben een beetje op het internet wezen kijken en vond via Ebay de firma ATP Auto-Teile-Poellath Handels GmbH.
Waar bij VW 1 enkele schijf 100 euro kost heb ik bij deze firma voor 88 euro 2 schijven en 4 remblokken.
Kent iemand deze firma en kan ik kwaliteit verwachten voor deze prijs ? Ik vind remmen toch wel belangrijk.

Groet Johan
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: ATP Auto-Teile-Poellath

Bericht door DNS »

Het bedrijf ken ik niet, maar remmen via Ebay.de kunnen toch redelijk gunstig uitpakken. Peter heeft ooit een mooi artikel over remmen voor de T4 geschreven. Die Zimmermann sport-remschijven die hij er daar op legt kosten via Ebay.de rond de 100-110 euro voor de vooras. Misschien kun je daar eens naar kijken...
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: ATP Auto-Teile-Poellath

Bericht door Harry 341 »

VAR schreef:Goedendag,

Ik heb binnenkort in ieder geval rem schijven/blokken nodig voor de voorzijde.
Nu heb ik begrepen van VW dat ik voor geventileerde schijven heb en achter massief.
Ik ben een beetje op het internet wezen kijken en vond via Ebay de firma ATP Auto-Teile-Poellath Handels GmbH.
Waar bij VW 1 enkele schijf 100 euro kost heb ik bij deze firma voor 88 euro 2 schijven en 4 remblokken.
Kent iemand deze firma en kan ik kwaliteit verwachten voor deze prijs ? Ik vind remmen toch wel belangrijk.

Groet Johan
Al diverse malen spullen besteld,zowel voor de bus als voor de BMW en de Opel.Altijd goed en correcte snelle afhandeling.
Spullen ook goed van kwaliteit.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
thierry v
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 nov 2010, 22:04
Locatie: Zemst

Re: ATP Auto-Teile-Poellath

Bericht door thierry v »

Ik heb daar ook al verschillende onderdelen gekocht en zeer tevreden over, zowel prijs als snelheid van levering.
Bij mij hadden ze de verkeerde remschijven opgestuurd maar ze hebben zonder morren de retour verzendingskosten terugbetaald !
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: ATP Auto-Teile-Poellath

Bericht door PJJ-65535 »

Een klein adviesje voor het verwisslene van blokken/schijven.

Het blijkt dat er relatief vaker problemen met de hoofdremcylinder ontstaan na een blokkenwissel.

De verklaring die hiervoor door gegeven is, is dat je bij het wisselen de vuile olie terugdrukt door de hoofdremcylinder heen in het voorraadvat. Zijn tip was dan ook: vernieuw eerst de remolie voordat je je de zuigers in de klauw terugdrukt.

Suc6

Pieter :driveT4
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: ATP Auto-Teile-Poellath

Bericht door Bert B »

heb er ook al diverse malen spullen besteld, kwaliteit lijkt mij goed (ik gebruik het nog maar een half jaar dus voor een duurzaamheid oordeel moet je nog even wachten.

Afhandeling is supersnel, vaak al met 3 dagen in huis. via ebay en paypal dan.
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Plaats reactie