Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VAG COM, codes voor de T5
VAG COM, codes voor de T5
Beste , mijn VAG COM, VCDS is binnen
Vandaag al aan het stoeien, maar het zal nog wel wat tijd kosten om goed onder de knie te krijgen.
Weetjewelers in de buurt van Zoetermeer kunnen binnen kort te recht als ze wat willen laten doen met VAGCOM.
nu zou ik graag needle sweep (toerenteller en snelheidsmeter, van 0 tot max naar 0 als je het contact aan zet) willen programmeren op mijn T5 GP. Ik heb wel gevonden waar ik moet wezen, maar krijg het niet voor elkaar. Dikke kans dat het niet mogelijk is bij mij type, maar als iemand het wel weet hoor ik het graag.
Of andere leuke opties die je aan kunt zetten zijn ook welkom
Vandaag al aan het stoeien, maar het zal nog wel wat tijd kosten om goed onder de knie te krijgen.
Weetjewelers in de buurt van Zoetermeer kunnen binnen kort te recht als ze wat willen laten doen met VAGCOM.
nu zou ik graag needle sweep (toerenteller en snelheidsmeter, van 0 tot max naar 0 als je het contact aan zet) willen programmeren op mijn T5 GP. Ik heb wel gevonden waar ik moet wezen, maar krijg het niet voor elkaar. Dikke kans dat het niet mogelijk is bij mij type, maar als iemand het wel weet hoor ik het graag.
Of andere leuke opties die je aan kunt zetten zijn ook welkom
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: VAG COM, codes voor de T5
Er is niet heel veel wat je kan activeren bij een Transporter. Bij een Golf bijvoorbeeld kan je je knipperlichten op een bepaald percentage laten meebranden,
allemaal van die geintjes die je bij een Transporter niet lukken. De computer die erin zit is lang niet zo uitgebreid kwa functies. Denk dat het bij de T5Gp niet veel anders is.
Ben ook al op zoek geweest hoe ik bijvoorbeeld het inklappen van de spiegels kan activeren bij de sleutel uit het contact halen, hier kom ik ook niet veel verder mee.
allemaal van die geintjes die je bij een Transporter niet lukken. De computer die erin zit is lang niet zo uitgebreid kwa functies. Denk dat het bij de T5Gp niet veel anders is.
Ben ook al op zoek geweest hoe ik bijvoorbeeld het inklappen van de spiegels kan activeren bij de sleutel uit het contact halen, hier kom ik ook niet veel verder mee.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: VAG COM, codes voor de T5
Ik dacht dat de T5 GP volledig canbus was. En de eerste T5 half Canbus.
Ik hebzelf ook een audi A3 8p. Hierbij heb ik de dagverlichting kunnen activeren op de koplampen ( brand op 20 percent)
Ook branden de voorste knipperlichten continu ( 20 percent). Dit kun je perfect programmeren met Long Coding.
Echter als je een bij de T5 (eerste versie) een module opent en deze wil programmeren kan je deze niet met Long Coding coderen.
Ik denk dat je enkel bepaalde opties kunt aanmelden.
Zeer spijtig, want die knipperlichten die continu branden is wel knap.
Grtz Fokkert
Ik hebzelf ook een audi A3 8p. Hierbij heb ik de dagverlichting kunnen activeren op de koplampen ( brand op 20 percent)
Ook branden de voorste knipperlichten continu ( 20 percent). Dit kun je perfect programmeren met Long Coding.
Echter als je een bij de T5 (eerste versie) een module opent en deze wil programmeren kan je deze niet met Long Coding coderen.
Ik denk dat je enkel bepaalde opties kunt aanmelden.
Zeer spijtig, want die knipperlichten die continu branden is wel knap.
Grtz Fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: VAG COM, codes voor de T5
Begin het al een beetje onder de knie te krijgen, maar met een T5 / T5 GP kan niet heel veel.
nu:
- "Autolock" geactiveerd, deuren gaan opslot boven de 15 km/h alle deuren op slot
- "Tear Wiping" geactiveerd, ruitenwisser op voorruit gaat 5 seconden na het sproeien nog 1x vegen.
als mensen nog meer weten, hoor ik het graag.
Zou graag willen dat ik de spiegels kan in laten klappen en "staging" bij contact aan, de kilometer teller en toerenteller 1 x naar max. Maar volgens mij kan het niet bij een T5.
nu:
- "Autolock" geactiveerd, deuren gaan opslot boven de 15 km/h alle deuren op slot
- "Tear Wiping" geactiveerd, ruitenwisser op voorruit gaat 5 seconden na het sproeien nog 1x vegen.
als mensen nog meer weten, hoor ik het graag.
Zou graag willen dat ik de spiegels kan in laten klappen en "staging" bij contact aan, de kilometer teller en toerenteller 1 x naar max. Maar volgens mij kan het niet bij een T5.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: VAG COM, codes voor de T5
Het schijnt met extra modules mogelijk te zijn om meer functies werkend te krijgen. Alleen bijna niemand die dat uit kan leggen.
De Duitse taal van de boordcomputer kan je ook veranderen naar Engels of welke taal dan ook. Sleutels inleren, uitlezen hoevaak de bus gestart is. Wat dat betreft best leuk.
Ik kan bij mijn bus trouwens wel de status uitlezen van de spiegelverwarming, daarom vind ik het ook vreemd dat ik nergens iets vind om ze in te laten klappen. Terwijl ik wel elecktrisch inklapbare spiegels heb.
De Duitse taal van de boordcomputer kan je ook veranderen naar Engels of welke taal dan ook. Sleutels inleren, uitlezen hoevaak de bus gestart is. Wat dat betreft best leuk.
Ik kan bij mijn bus trouwens wel de status uitlezen van de spiegelverwarming, daarom vind ik het ook vreemd dat ik nergens iets vind om ze in te laten klappen. Terwijl ik wel elecktrisch inklapbare spiegels heb.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- thecarmaster
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01 aug 2015, 15:58
Re: VAG COM, codes voor de T5
Iemand toevallig de codes van de veranderingen die jullie gedaan hebben?
Of waar zou ik de codes kunnen vinden.
Kan ze van een t5 vinden maar een t5 gp is lastiger.
Of waar zou ik de codes kunnen vinden.
Kan ze van een t5 vinden maar een t5 gp is lastiger.
Re: VAG COM, codes voor de T5
wat is het verschil tussen een t5 en een t5gp?
Re: VAG COM, codes voor de T5
Het zou wel erg helpen en fijn zijn als we aan een lijst kunnen komen met codes die voor de T5 van toepassing zijn.
Zelf heb ik het brandstofverbruik op km/l kunnen zetten.
Dat is iets wat ik prettig vindt !
Ik rij vaak rondt de 100 km p/u !
Het valt me dan op dat hij met bv 104 zuinig er is als met 96.
Zo kan je spelen met je cruise control om wat verder weg te kunnen komen.
Ik zou ook mijn dag rij verlichting willen veranderen.
Het is nu gelijk mijn dim.
Maar ik zou het graag op de led mistlampen willen zetten.
Zelf heb ik het brandstofverbruik op km/l kunnen zetten.
Dat is iets wat ik prettig vindt !
Ik rij vaak rondt de 100 km p/u !
Het valt me dan op dat hij met bv 104 zuinig er is als met 96.
Zo kan je spelen met je cruise control om wat verder weg te kunnen komen.
Ik zou ook mijn dag rij verlichting willen veranderen.
Het is nu gelijk mijn dim.
Maar ik zou het graag op de led mistlampen willen zetten.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: VAG COM, codes voor de T5
Dit is wat ik bij mijn T5 GP California heb geprogrammeerd:
09 Central electr. Coding (07):
Byte 0, (22>3A)
bit3: 0>1 (auto unlock when removing the ignition key),
bit4: 0>1 (auto lock above 15 km/u)
Byte 5, (61>63)
bit1: 0>1 (acoustical locking confirmation)
09 Central electr. Long Coding:
Byte 13, (EB>AB)
Bit 6: 1>0 (Coming home / Leaving home variant: low beam > fog lights
Byte 14, (8E>9E)
Bit 4: 0>1 (tearwipe active)
Ik hou met VCDS ook de vulling van mijn roetfilter regelmatig in de gaten. Op de site van Gerrit Speek staat trouwens ontzettend veel info over VCDS!
09 Central electr. Coding (07):
Byte 0, (22>3A)
bit3: 0>1 (auto unlock when removing the ignition key),
bit4: 0>1 (auto lock above 15 km/u)
Byte 5, (61>63)
bit1: 0>1 (acoustical locking confirmation)
09 Central electr. Long Coding:
Byte 13, (EB>AB)
Bit 6: 1>0 (Coming home / Leaving home variant: low beam > fog lights
Byte 14, (8E>9E)
Bit 4: 0>1 (tearwipe active)
Ik hou met VCDS ook de vulling van mijn roetfilter regelmatig in de gaten. Op de site van Gerrit Speek staat trouwens ontzettend veel info over VCDS!
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: VAG COM, codes voor de T5
Weet er iemand de bit en byte om coming home altijd actief te hebben. Ik moet nu met groot licht seinen om coming home te activeren.
Bij mijn oude auto (vw passat) was het dit, bij de bus is deze niet beschreven.
Byte 23 bit 5 : coming home logic 0 = old /1 = new style
Bij mijn oude auto (vw passat) was het dit, bij de bus is deze niet beschreven.
Byte 23 bit 5 : coming home logic 0 = old /1 = new style