Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aanlopende remmen

vragen over de T4
Plaats reactie
ciebie
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:49

aanlopende remmen

Bericht door ciebie »

Beetje raar verhaal.
500km terug achterremmen (schijven +blokken) vervangen.
Nergens last van: remde als een vol tegen de muur weer, buiten dat de abs al meerdere duizenden km's niet werkt: dat wordt sensor test bij de garage........
Maar, nu komt het: 100 km geleden (het was hier 30 graden buiten) leek het alsof de remmen beetje aanliepen.
Dus gewoon afremden.
Water eroverheen op alle 4 de schijven en probleem was 50 km verholpen, wel na 4 verbrande vingers door 4 schijven te voelen. Toen begon het weer. Alsof je een hele zware aanhanger hebt, dat gevoel.
Soi.
Wat kan er aan de hand zijn?
Handrem kwam gewoon los en er was geen gepiep of gekrijs uit welke schijf dan ook.
Raar.
Iemand?
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: aanlopende remmen

Bericht door Egbert&Manon »

Hoe voelt het rempedaal op dat moment?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
ciebie
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:49

Re: aanlopende remmen

Bericht door ciebie »

Ertlijk gezegd: normaal, behalve geen abs maar verder normaal, geen fading of slap pedaal.
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: aanlopende remmen

Bericht door danieltje »

Ik hoop niet dat je water over de warme schijven hebt gegooid. Met een beetje pech trekken ze krom...

Heb je zelf de schijven vervangen? Heb je toen even alles netjes opgeschuurd, schoongemaakt(flink wat remmenreiniger eroverheen en schoonblazen met lucht) en even het mechanisme en glijdelen ingevet. Beter dat je geen kopervet gebruikt, want dat wordt bij een te hoge temperatuur hard. Er is nu een wat nieuwer goedje en dat is wit, maar kan even niet op de naam komen.

Zelf gebruik ik wel kopervet(spuitvariant, die is wat dunner), maar toen ik nog in de garage stond, maakte ik het meerdere malen mee dat alles goed vastzat daardoor.
ciebie
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:49

Re: aanlopende remmen

Bericht door ciebie »

Wel kopervet gebruikt dus, samen met gert er de nieuwe opgezet.
Maar de 1e 400km werkte alles perfect.
Ik test het vandaag nog eens, het is tenslotte kouder nu: misschien dat het verschil oplevert?
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: aanlopende remmen

Bericht door André »

Ongeveer hetzelfde gehad . . . bij mij was de remdrukverdeler die onder de auto zit niet helemaal lekker en bleven de remmen aanlopen.
Misschien kan je bij jou er eens naar kijken.

André
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: aanlopende remmen

Bericht door emil »

wat ook kan is dat de veertjes die de hevel van de handrem moe zijn en de kabel niet goed terug trekken
wij hebben de kabels en de veertjes vervangen ( prijzen weet ik niet meer is meer dan 1 jaar geleden)
daarna geen probleem meer met warmlopen en piepen tijden rijden
p.s. handrem kabel hoeft maar een beetje zwaar te gaan of verkl**t de boel
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: aanlopende remmen

Bericht door sgsdebruijn »

handremkabel kost tussen de 10 en 25 euro afhankelijk model en waar je hem haalt.

2mm hangen van de handremhevel, dus niet terugkomen tegen de aanslag, kan ervoor zorgen dat ze aan blijven lopen.
Had dat probleem ook met als gevolg dat ik rechtsachter een nieuw wiellager erin moet laten zetten (warm geworden en vet weggelopen waarschijnlijk), ga het niet zelf doen wel zelf de 2 tons versie bestellen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
ciebie
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:49

Re: aanlopende remmen

Bericht door ciebie »

U heren zet mij wel aan het werk!

ok tijd voor een irritante smile dan maar:
:T4politie
Plaats reactie