Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AUTOMATENBAK VW T4

vragen over de T4
Plaats reactie
kaledick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2011, 16:17

AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door kaledick »

ik heb een vw T4 2.5 benzine met een automatische versnellingsbak . als de motor (en bak dus) koud is schakelt hij vrij goed is hij warm slipt hij tussen de versnellingen. wie weet of ik hier over een complete bakrevisie praat of gedeeltelijke reparatie ????
is er evt iemand bekent met : ik zou evt een VR 6 blok (met aut bak) in de bus willen hangen hefft iemand hier ervaring mee m.b.t aanpassen ????
en kan er op de 2.5 benzine motor in van mijn t 4 niet gewoon een audi bak van een 5 cilinder in of zo ????

gr KALE
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door koekie520 »

Bij Audi leggen ze de blokken in de lengte in de auto, dus da's geen optie.
Dat slippen, kan je daar meer uitleg bij geven?
Volgens mij is het normaal dat je sneheid niet evenredig toeneemt met het motortoerental d'r zit immers een koppelomvormer tussen. Die gaat pas echt vast als je een constantere snelheid rijdt, of in het bereik blijft van 1 versnelling.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door Peter 887 »

Je kunt er in iedergeval niet zomaar een vr6 blok van een personenwagen inhangen, dat is een ander type.
Van een T4 is een AES, de karakteristiek en de opbouw is anders.
Bijlagen
26062011056.jpg
P6260176%20%28Custom%29.JPG
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
kaledick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2011, 16:17

Re: AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door kaledick »

tot zover bedankt

ff uitleg over mijn bak met koude motor schakelt hij (bijna goed) is de motor op bedrijfstemperatuur dan slipt ????? of twijfelt hij voor hij overschakeld.
schakel ik handmatig op toeren is er geen enkel probleem pakt gewoon de versnelling op
eenmaal in de versnelling geen enkel probleem meer rijd als een speer slipt niks kickdown terugschakelen helemaal goed accelerreert goed 140 km p/u 3800 toeren lijkt me ook prima (voor een 4 bakkie) alleen dat twijfelen met overschakelen 1en 2 prima van 3 naar 4 en verder twijfelt hij ff
NU WIL IK OP VAKANTIE MAAR WEET NIET OF DAT ZO VERSTANDIG IS ?????? HOOP DAT IK ZO WAT DUIDELIJKER BEN en dat er iemand is die mij kan vertellen wat het kan zijn ????
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door repelsteeltje »

alle automaatbakken van een T4, ook de TDI's zijn als basis identiek aan een VR6 automaatbak. Enige verschil zijn de overbrengverhoudingen.

De bestaande bak reviseren is de beste optie, overbruggingskoppeling zal wel af zijn.

succes.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door koekie520 »

Voor je overgaat tot revisie zou ik eerst eens proberen de olie te verversen.
kaledick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2011, 16:17

Re: AUTOMATENBAK VW T4

Bericht door kaledick »

koekie,peter repelsteel

allemaal bedankt voor de info olie en filter heb ik al laten vernieuwen dus dat is uitgesloten ga ik dus toch maar laten reviseren (na me vakantie als ik dan nog wat €€€€€ over heb) als iemand een vertrouwd en betaalbaar adres heeft hoor ik dit graag heb al diverse benaderd prijsen lopen uiteen van 1400 tot 3500 voor hetzelfde werk ?????? en hoe zit dat met een EXTERNE oliekoeler zit die erop of moet ik die laten plaatsen.

nogmaals bedankt jongens enne jullie veel VW plezier (heb ik nu ff niet)

gr kaledick
Plaats reactie