Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Computer op een vreemde manier stuk

vragen over de T4
Plaats reactie
jaapjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2011, 07:29

Computer op een vreemde manier stuk

Bericht door jaapjan »

We hebben de computer van onze t4 stuk. Het gaat om een 2.5tdi 102pk uit 2001 met 220.000 op de teller. Een paar weken geleden startte de bus niet meer en we dachten dat het aan de brandstofpomp lag. Maar na wat onderzoek van de garage is hun conclusie dat het computergedeelte is opgeblazen/doorgebrand. Deze lijkt niet op een normale manier stuk te zijn gegaan want zij waren nog nooit zo'n schade tegengekomen. Er kan nu niets meer worden uitgelezen en de oorzaak is dus ook niet te achterhalen.

De geschatte kosten zijn 1890 euro waarvan de computer 1500 euro is. Maar de garage weet nog niet of er nevenbeschadigingen zijn ontstaan, dus we zijn aan het overwegen hoe groot het risico is dat nog meer onderdelen kapot zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee of de prijs een reëel bedrag is?
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Computer op een vreemde manier stuk

Bericht door pluuke »

Weet wel dat je voor 500 euro op ebay een andere hebt, (is zo de eerste die ik vind) zal ook nog wel goedkoper aan te komen zijn.
Als de oorzaak extern is, is de nieuwe bij aansluiten ook meteen weer overleden...
Dus eerst oorzaak achterhalen...
http://cgi.ebay.de/Motorsteuergerat-VW- ... 588e981191" onclick="window.open(this.href);return false;
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Computer op een vreemde manier stuk

Bericht door Rotor »

Hi JaapJan, ik heb nog een splinter nieuwe hier liggen, bij belangstelling hoor ik het wel... groeten, Ton.
Plaats reactie