Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mobiliteitsgarantie

vragen over de T5
Plaats reactie
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Mobiliteitsgarantie

Bericht door InfoMuis »

Als ik het goed begrijp is het zo dat als ik braaf alle onderhoud laat plegen als zoals de vw garage zegt, ik geen ANWB nodig heb ?

Je blijft je toch verbazen met een T5. :gekte

Laatst parkeerde ik hem, maar bij het uitstappen piepte hij. Lichter waren uit, dus dat was het niet. Motor gestart en weer uit gezet, maar hij piepte nog. Maar als ik de deur dicht deed piepte hij niet. Maar even de boodschap doen, en dat zie ik wel weer. Bij het weglopen zag ik de de lichten branden.
Toe begreep ik het. De kipperlicht regelen ook de parkeerlichten. (Wist niet at hij die had)

Je blijft je verbazen met een T5 :gekte

Later bleek mijn vrouw het ook al 'gehad' te hebben.
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

je bent niet verplicht bij de dealer te doen ,ze zeggen van wel maar er is een wet ""de monty"wet je mag bij een andere garage je beurten doen een vakgarage welteverstaan met originele onderdelen .
ik heb zelf op dit moment een akkefietje met de vw ,ik moest zelf de mobiliteitsgaranttie maar betalen (160euries) omdat ik niet bij de dealer was geweest ,let op hé 1e beurt 30.000 de wagen is 6.5 maand oud en heeft al een paar keer in de garage gestaan ,bij 40 dkm stuurpomp naar de klote lekke als een vergiet wel garantie maar niet de mobiliteitsgarantie .

infomuis zeg het maar?
succes met je auto
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Bericht door Louis »

Zolang de auto nog geen twee jaar oud is en dus in de fabrieksgarantie valt en onderhoud heeft gekregen volgens fabrieksvoorschriften, dit kan dus ook bij een "niet Dealer" zijn uitgevoerd, dan hoort dit onder mobiliteitsgarantie te worden afgewikkeld. Men kan daar niet onder uit.

Na de fabrieksgarantie van twee jaar wordt het een ander verhaal. De mobilteitsgarantie wordt deels betaald door de fabriek en deels door de Volkswagen dealer die de laatste grote onderhoudsbeurt heeft uitgevoerd, de zogenoemde thuisdealer.

Als onderhoud dan bij een allround garagebedrijf wordt uitgevoerd kan je de mobiliteitsgarantie op je buik schrijven. Je wordt wel geholpen, maar de rekening is voor eigenaar van de auto.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

Dank voor jullie reacties.

Dus als ik het goed begrijp kan ik de ANWB (europa) de deur uit doen als ik maar na de orginele VW dealer ga ?

(Bus is bijna 3 jaar en komt bijna uit de Bovag garantie)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Hoi infomuis,

Ja,je kunt de anwb de deur uitdoen!
Ik heb pech gehad in Frankrijk en werd met de mobiliteitsgarantie weer terug naar Nederland gebracht :ie .
Alleen als je een caravan of zoiets bij je hebt,die wordt niet meegenomen :alarm
Dus dan ben je wel genoodzaakt om een reis en kredietbrief bij je te hebben.

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie