Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Garagekrik

vragen over de T4
Plaats reactie
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Garagekrik

Bericht door gijsplas »

Omdat ik zomer- en winterbanden heb verwissel ik minimaal 8x per jaar een wiel.
Daarom wil ik eerdaags een goede garagekrik aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Omega krik die ze o.a. bij rustbuster.nl verkopen. Die kik heeft een min. hoogte van 140 mm en gaat tot max. 495 mm.
Dat houdt dan volgens mij in dat hij iets max. 355 mm kan heffen toch ?
Mijn vraag is dan of dit voldoende is om mijn volle wielen mee te verwisselen en ook of dat bereik voldoende is om een lege band mee te wisselen ?

Volgens mij is er op dit forum al eens geschreven over garagekrikken maar ik kan het antwoord op mijn vragen niet vinden.

Iedereen een heel lekker Pinksterweekend toegewenst !!!
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Garagekrik

Bericht door frank884 »

gijsplas schreef:Omdat ik zomer- en winterbanden heb verwissel ik minimaal 8x per jaar een wiel.
Daarom wil ik eerdaags een goede garagekrik aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Omega krik die ze o.a. bij rustbuster.nl verkopen. Die kik heeft een min. hoogte van 140 mm en gaat tot max. 495 mm.
Dat houdt dan volgens mij in dat hij iets max. 355 mm kan heffen toch ?
Mijn vraag is dan of dit voldoende is om mijn volle wielen mee te verwisselen en ook of dat bereik voldoende is om een lege band mee te wisselen ?

Volgens mij is er op dit forum al eens geschreven over garagekrikken maar ik kan het antwoord op mijn vragen niet vinden.

Iedereen een heel lekker Pinksterweekend toegewenst !!!
Ik zou gewoon een kleine potkrik gebruiken met eventueel een 2 delig uitschuifbare cylinder
is mooi compact (die originele krik heb ik weggegooid want dat is een :gif dorpelsloper!!!)
en dat kleine potkrikje kost relatief weinig en kan mooi in een zelfgemaakte houder in de kofferbak staan
op de plek waar de originele stond.
Ik rijdt ook op winter/zomerbanden dus doe het zelf ook.
wel even kijken naar de kop van het potkrikje dat die voldoende oppervlakte heeft en niet drukt op een paar cm²
en anders daar iets bij doen waar die op drukt wat een groter oppervlakte heeft
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie