Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

plaatsen uitstelraam in achterklep?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

plaatsen uitstelraam in achterklep?

Bericht door Mark M »

Het lijkt me handig als het raam in de achterdeur/klep uitstelbaar zou zijn. Je ziet dat wel eens bij Amerikaanse auto's. Lekker ventileren bij stilstand. We hebben overigens een T4 California van 97. Weet iemand of dat mogelijk is of al eens gedaan is?

bij voorbaat dank,

Mark M
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: plaatsen uitstelraam in achterklep?

Bericht door matje86 »

nog nooit gezien :ie
normaal is het om de klep een stukkie open te zetten met een klepopenhouder
http://www.ebay.de/itm/Edelstahl-Aufste ... 3cc6ec0d93" onclick="window.open(this.href);return false;
uiteraard ook in gewoon ijzer en zelf te maken :knipoog zie tips en trucks op de homepagina
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... ilatie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: plaatsen uitstelraam in achterklep?

Bericht door Pascal-141 »

Mark M schreef:Het lijkt me handig als het raam in de achterdeur/klep uitstelbaar zou zijn. Je ziet dat wel eens bij Amerikaanse auto's. Lekker ventileren bij stilstand. We hebben overigens een T4 California van 97. Weet iemand of dat mogelijk is of al eens gedaan is?

bij voorbaat dank,

Mark M
Als je zoiets wil , lijkt het mij het makkelijkste dat je een gesloten achterklep zoekt van een Transporter (dus eentje met een plaat ipv een raam) . En dan in die plaat (waar normaal het raam zit) kun je een gat zagen en daar een origineel klapraam van de Westfalia in monteren (het klapraam dat normaal opzij erin zit ) .
Dan heb je een origineel raam , en dubbelwandig .
:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: plaatsen uitstelraam in achterklep?

Bericht door Mark M »

Als je zoiets wil , lijkt het mij het makkelijkste dat je een gesloten achterklep zoekt van een Transporter (dus eentje met een plaat ipv een raam) . En dan in die plaat (waar normaal het raam zit) kun je een gat zagen en daar een origineel klapraam van de Westfalia in monteren (het klapraam dat normaal opzij erin zit ) .
Dan heb je een origineel raam , en dubbelwandig .

Dankjewel voor de reactie. Het is zeker een idee om een andere klep plus een Westfalia uitklapraam te gebruiken maar het is wel wat omslachtig en je kunt minder goed door zo'n raam zien omdat het kunststof is.
Ik ga er eens over nadenken!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: plaatsen uitstelraam in achterklep?

Bericht door Pascal-141 »

Tja , het zit standaard in een Westfalia , ik vind dat het "doorkijken" meevalt , ik heb er zelf ook zo een en dat van mij is dan nog eens donker gefolied (donkerste tint) .

Je kan eventueel ook in een campershop (het type waar ze toebehoren verkopen voor alle merken campers) een "universeel" raam kopen .

De achterklep vervangen is niet zo moeilijk , pompjes los , bekabeling los , en de 2 scharnieren losschroeven , en je kan omwisselen . Met een beetje geluk vind je nog een klep in dezelfde kleur als jouw Westfalia ook , dan hoef je niet eens te laten spuiten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie