Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

B6 versus Hondebot

vragen over de T4
Plaats reactie
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

B6 versus Hondebot

Bericht door gert99 »

Hoi WJW-lers,

Heb voor mijn vakantie B6 schokdempers gemonteerd, nu heb ik al (sinds beging vakantie)last van een klapperend geluid dat ergens bij de voorwielen vandaan komt, ben in voormalig oostblok geweest en wegen waren daar niet bijzonder best(soms zeer slechte wegen), nu is mijn vraag kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door het zgn. hondebot, heb voor de montage van de B6 geen last gehad(waren nog de originele dempers ui 2000), wellicht door versterkte demping eerder last van het hondebot??Fusees zijn vorig jaar vervangen dus die sluit ik zo goed als uit.

Grtz. Gert

P.s wordt vooral veroorzaakt bij gaten in wegdek en abrupte overgangen
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: B6 versus Hondebot

Bericht door Harry 341 »

Gert,kan ook aan de "kwaliteit" van de fuseekogels liggen...die van mij (ebay) waren na 8000- km alweer weg...2 vakanties op slechte wegen...
grtz.harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: B6 versus Hondebot

Bericht door René »

Schokbrekers goed gemonteerd?
Grote ring op de juiste locatie gezet? Anders gaat die ook klapperen.

René
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: B6 versus Hondebot

Bericht door gert99 »

volgens mij heb ik ze hetzelfde gemonteerd als dat ik de oude de eraf heb gehaald, onder rubber dan het ijzer waar die tegen de onderkant balk wordt geschroefd, vervolgens weer rubber en dan een ring erboven op.

gr. gert
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: B6 versus Hondebot

Bericht door gert99 »

Hoi Rene,

Denk toch dat je gelijk hebt, zit aardig wat speling tussen onderste en bovenste rubber(lijkt wel of het ijzeren pijpje te lang is wat ertussen zit, heb de oude rubbers over gezet, deze zaten niet bij de B6.

Grtz. Gert

P.s. airco werkte perfect........
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: B6 versus Hondebot

Bericht door René »

Had zelf de ijzeren ring verkeerd geplaatst. Dempers begonnen toen ook te klapperen. Nogmaals alles losgemaakt en opnieuw gemonteerd. Daarna geen lawaai meer en het rijd suppeeeerrrrrrrrrr.
Mooi dat je het hoofd koel kunt houden ;)

Rene
Plaats reactie