Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spoedvraag:Automaat T4 loopt slecht en komt niet boven de 80

vragen over de T4
Plaats reactie
Brando
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:26

Spoedvraag:Automaat T4 loopt slecht en komt niet boven de 80

Bericht door Brando »

Beste allen,

Ik heb hier laatstelijk een oproep geplaatst voor een regelunit. Het probleem is het volgende.

Ik heb mijn T4 gekocht en was tevreden. De automaat schakelde goed, maar tijdens mijn vakantie heb ik de bus een grote beurt laten geven. Hierbij is de olie en filter vernieuwd van de automatische bak. Na terugkomst van mijn vakantie bleek dat de automaat niet verder schakelde dan zijn 3. Ik kon wel gewoon nog rijden, gekeken of het filter wel goed zat. Nu na een maand kan ik niet harder meer dan 80km rijden. Ik denk dat de automaat in een veiligheidsstand is gegaan en er iets vervangen moet worden. Wie heeft dit probleem ook gehad? Naar mijn idee was het een goed plan verse olie, maar toen begon het probleem. Wie kan mij helpen of heeft een oplossing voor wat er eventueel vervangen zou moeten worden. Hij schakelde steeds perfect. In verband met het feit dat ik de auto voor mijn werk nodig heb, heb ik een beetje haast bij een eventuele oplossing.
Alvast dank.
Brando
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Spoedvraag:Automaat T4 loopt slecht en komt niet boven d

Bericht door repelsteeltje »

bak is waarschijnlijk overleden, zoek eens op t4 en automaat, op deze site, maar ook b.v. op problemcar en er gaat een wereld voor je open..... (en helaas je knip binnekort ook)

deze bakken zijn helaas simpelweg niet vw "waardig" te noemen.
Brando
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:26

Re: Spoedvraag:Automaat T4 loopt slecht en komt niet boven d

Bericht door Brando »

Naar de VW-dealer A-dam Zuidoost geweest. Ze konden het niet vinden, auto heeft daar bijna twee weken gestaan. Ze hadden de auto alleen maar uitgelezen, meer niet. Er moest een nieuwe automatische bak in, blablabla, kosten ongeveer Euro 2000. Ik de auto opgehaald, wat blijkt zat er alleen een stekker los naar de ECU, waardoor de noodloop werd geactiveerd. Vervolgens bleek er nog wel een foutmelding in te staan dat het motorregelapparaat was geblokkeerd. Toch de auto nog maar naar de VW-dealer gebracht, dit keer naar Sloterdijk. Daar hebben ze de auto uitgelezen (wat me dus Euro 280 ex BTW heeft gekost, in zuidoost maar Euro 70) en bleek de hall-sensor niet goed meer te zijn. Vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje. :jumpklap
Plaats reactie