Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verzwaarde veren
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 mar 2012, 14:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
verzwaarde veren
Ik heb nu sinds 3 maanden een nieuwe T5GP een verlengde uitvoering.
en heb hem ook al betimmerd en ingericht maar nu vind ik hem erg achterover hangen.
Ik ben bang als ik er een aanhanger achter hang dat ie helemaal doorzakt.
Is er iemand met ervaring met verzwaarde achter veren en wat dat ongeveer kan gaan kosten ??
verder bevalt de bus uitstekend ik heb de 140 pk DSG maar dat had ik 10 jaar eerder moeten doen, wat een genot.
Frank Houtman
en heb hem ook al betimmerd en ingericht maar nu vind ik hem erg achterover hangen.
Ik ben bang als ik er een aanhanger achter hang dat ie helemaal doorzakt.
Is er iemand met ervaring met verzwaarde achter veren en wat dat ongeveer kan gaan kosten ??
verder bevalt de bus uitstekend ik heb de 140 pk DSG maar dat had ik 10 jaar eerder moeten doen, wat een genot.
Frank Houtman
VW transporter T5GP 140 pk DSG
Re: verzwaarde veren
Als je een week wacht kan ik je wel een oordeel geven, krijg aankomende zaterdag een Eibach pro veren Koni Red Special schokbrekers onder mijn bus. (Geheel word dan ongeveer 30mm lager met goede kwaliteit schokbrekers en veren)frankhoutman schreef:Ik heb nu sinds 3 maanden een nieuwe T5GP een verlengde uitvoering.
en heb hem ook al betimmerd en ingericht maar nu vind ik hem erg achterover hangen.
Ik ben bang als ik er een aanhanger achter hang dat ie helemaal doorzakt.
Is er iemand met ervaring met verzwaarde achter veren en wat dat ongeveer kan gaan kosten ??
verder bevalt de bus uitstekend ik heb de 140 pk DSG maar dat had ik 10 jaar eerder moeten doen, wat een genot.
Frank Houtman
Had al regelmatig gelezen dat de schokbrekers en veren origineel niet echt je van het waren en dat heb ik ook ondervonden, persoonlijk vind ik ze zwalkerig en niet echt stabiel.
Kijk anders even op http://www.stroevemotorsport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan kun je wel ongeveer een indicatie krijgen wat de kosten voor jou bus zijn.
Kost wel een paar centen maar doorgaans heb je dan ook wat, kwaliteit moet doorgaans ergens weg komen en regelmatig is goedkoop duur koop!
Tenslotte als ik jou verhaal lees hangt er regelmatig gewicht achter jou bus en in de bus wellicht ook, en zoiets doe je toch voor langere tijd en niet voor 1 of 2 jaar.
Succes!
Gr Edwin
Re: verzwaarde veren
Hoi Frank, ik heb onder de mijne pas geleden hulpveren laten plaatsen.
Ik had hetzelfde probleem, dit zijn extra spiraalveren die in je achterspiraalveren gemonteerd worden.
Bij zware belasting gaan die dus meewerken.
Werkt perfect.
Ik had hetzelfde probleem, dit zijn extra spiraalveren die in je achterspiraalveren gemonteerd worden.
Bij zware belasting gaan die dus meewerken.
Werkt perfect.
T5 2008- 2,5 ltr. automaat-130 PK- zilvergrijs- LWB-18"ATS-255-45-18
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 mar 2012, 14:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: verzwaarde veren
ok, peewilli wat heeft het bij jou gekost en waar heb je ze gekocht ??
gr Frank
gr Frank
VW transporter T5GP 140 pk DSG
Re: verzwaarde veren
Edit: na een paar weken te hebben gereden super tevreden en zou niet terug willen.ktmkrik schreef:Als je een week wacht kan ik je wel een oordeel geven, krijg aankomende zaterdag een Eibach pro veren Koni Red Special schokbrekers onder mijn bus. (Geheel word dan ongeveer 30mm lager met goede kwaliteit schokbrekers en veren)frankhoutman schreef:Ik heb nu sinds 3 maanden een nieuwe T5GP een verlengde uitvoering.
en heb hem ook al betimmerd en ingericht maar nu vind ik hem erg achterover hangen.
Ik ben bang als ik er een aanhanger achter hang dat ie helemaal doorzakt.
Is er iemand met ervaring met verzwaarde achter veren en wat dat ongeveer kan gaan kosten ??
verder bevalt de bus uitstekend ik heb de 140 pk DSG maar dat had ik 10 jaar eerder moeten doen, wat een genot.
Frank Houtman
Had al regelmatig gelezen dat de schokbrekers en veren origineel niet echt je van het waren en dat heb ik ook ondervonden, persoonlijk vind ik ze zwalkerig en niet echt stabiel.
Kijk anders even op http://www.stroevemotorsport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan kun je wel ongeveer een indicatie krijgen wat de kosten voor jou bus zijn.
Kost wel een paar centen maar doorgaans heb je dan ook wat, kwaliteit moet doorgaans ergens weg komen en regelmatig is goedkoop duur koop!
Tenslotte als ik jou verhaal lees hangt er regelmatig gewicht achter jou bus en in de bus wellicht ook, en zoiets doe je toch voor langere tijd en niet voor 1 of 2 jaar.
Succes!
Gr Edwin
Bus veel stabieler met behoud van comfort, wat minder belangrijk is maar wel een leuke bijkomstigheid optisch staat het ook nog een stuk beter!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 mar 2012, 14:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: verzwaarde veren
beste Edwin,
wat heeft alles gekost bij elkaar ?? en welke plaats heb je het laten doen ??
met vriendelijke groet,
Frank Houtman
wat heeft alles gekost bij elkaar ?? en welke plaats heb je het laten doen ??
met vriendelijke groet,
Frank Houtman
VW transporter T5GP 140 pk DSG
- Marcel van Es
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
- Locatie: Den Haag
Re: verzwaarde veren
Heeft er niemand een antwoord op de vraag van frank
Ik ben sinds 17- 3 - 2015 de trotse eigenaar geworden van een Vw Transporter t5 GP november 2011
Korte wielbasis met 103.076 km op de teller bleumoition Lekker zuinig
Maar inderdaad hangt erg achterover.
Mvg. Marcel
Ik ben sinds 17- 3 - 2015 de trotse eigenaar geworden van een Vw Transporter t5 GP november 2011
Korte wielbasis met 103.076 km op de teller bleumoition Lekker zuinig
Maar inderdaad hangt erg achterover.
Mvg. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Re: verzwaarde veren
Al een jaar rijd ik met verkorte veren. En sinds kort met extra dikke stabilisator stang. Super combo!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: verzwaarde veren
Er bestaan MAD veren. Hulpveren. En verzwaarde veren. Google er maar eens op. Kost niet veel. Maar werkt wel. Nederlands product.
- Marcel van Es
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
- Locatie: Den Haag
Re: verzwaarde veren
Ik heb er nu Bilstein achter veren laten monteren, die 1250 kg kunnen houden, deze bevalen mij erg goed ben er dik tevreden over, er ligt een tank in die als die gevuld is met 750 liter water dan heb ik dik een ton aan gewicht bij me. en hij staat dan wel iets achter over maar dat is zo weinig dat je tijdens de rit nergens geen last van hebt zelf niet over drempels.
Bilstein kosten mij € 230,00 bij keverparts
Bilstein kosten mij € 230,00 bij keverparts
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
- Marcel van Es
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
- Locatie: Den Haag
Re: verzwaarde veren
Nee dat past niet, was dat maar zo dan scheelde mij dat een hoop geld.bobv schreef:Zijn de achterveren van de T5 en T4 uitwisselbaar? Of zijn het hele andere modellen?
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Re: verzwaarde veren
Hierboven maar ook elders op dit forum lees ik van alles over verzwaarde veren, maar ik kan niet vinden hoeveel ik dan laden kan zonder een achterover hellende bus.
Marcel heeft het over 1250kg veren, zou dat het laadvermogen zijn? of wat de veer per kant kan hebben?
En als ik de voor en achter veren vervang door de eibach b12 hangt de bus dan niet nog steeds achterover maar dan 3cm lager?
Ik rijd zo af en toe met max 800kg extra lading "leeg" zit er ongeveer 200kg in.
Heeft iemand hier ervaring mee
Marcel heeft het over 1250kg veren, zou dat het laadvermogen zijn? of wat de veer per kant kan hebben?
En als ik de voor en achter veren vervang door de eibach b12 hangt de bus dan niet nog steeds achterover maar dan 3cm lager?
Ik rijd zo af en toe met max 800kg extra lading "leeg" zit er ongeveer 200kg in.
Heeft iemand hier ervaring mee
T5 2.0 75kw lwb bj 2014
T5 1.9 63kw kwb dc bj 2004
T4 2.5 75kw kw dc bj 2000 ex
Fiets
T5 1.9 63kw kwb dc bj 2004
T4 2.5 75kw kw dc bj 2000 ex
Fiets
Re: verzwaarde veren
Ik krijg de vraag wel vaker op het werk. Er zijn verschillende achterveren leverbaar origineel met verschillende sterktes. Wij kijken eerst wat er nu onder zit, dan kijken we hoever hij doorhangt en bepalen we hoeveel sterktes we omhoog gaan, soms 2 en soms wel 3 of 4.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: verzwaarde veren
Bedankt voor je reactie, ik zat zelf niet zo aan orginele veren te denken omdat de wegligging toch echt wel wat minder is als bij een t4 orgineel. Vandaar dat ik dacht als ik toch zwaardere veren nodig heb misschien dan maar meteen eibach eronder.
T5 2.0 75kw lwb bj 2014
T5 1.9 63kw kwb dc bj 2004
T4 2.5 75kw kw dc bj 2000 ex
Fiets
T5 1.9 63kw kwb dc bj 2004
T4 2.5 75kw kw dc bj 2000 ex
Fiets
Re: verzwaarde veren
Dus je beweert dat er geen originele veren zijn welke zwaarder zijn zoals jij noemt? Snap de link niet met verzwaard en eibach veren namelijk.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het voor een t5 wel 10 verschillende veren te leveren zijn met verschillende sterktes, zal het dan maar zwaartes noemen voor je
Maar je moet vooral doen wat jou prettig lijkt uiteraard.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het voor een t5 wel 10 verschillende veren te leveren zijn met verschillende sterktes, zal het dan maar zwaartes noemen voor je
Maar je moet vooral doen wat jou prettig lijkt uiteraard.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1