Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

knuppel in het hoenderhok

vragen over de T5
Plaats reactie
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

knuppel in het hoenderhok

Bericht door willy »

Ok bij deze dan: Vito v6 cdi automaat 202 pk of een T5 174pk automaat?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

:bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: knuppel in het hoenderhok

Bericht door vaniac »

willy schreef:Ok bij deze dan: Vito v6 cdi automaat 202 pk of een T5 174pk automaat?
Stel deze vraag ook eens op het Vito-forum...............................
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Wel eens het verschil in weggedrag en geluid getest tussen de minste uitvoeringen?
Dan staat de keuze voor de sterkste uitvoering wel vast.
Leuk rijden met 85 pk bij 140KM h: oordoppen verplicht bij MB (radio niet nodig kan toch niet concureren) geen probleem met VW rijdt "gemakkelijk".
Weggedrag van VW is veel beter: midden klasse personen auto kwaliteit, MB busjes kwaliteit:.

Groet EricP
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: knuppel in het hoenderhok

Bericht door belgacom »

Ik heb een tijdje terug ook hierover getwijfeld, uiteindelijk toch voor de Caravelle (nr244) gekozen. De VW rijdt veel gemakkelijker, inderdaad veel minder "bus" en ik vind de VW gewoon veel mooier. Op alle fronten vond ik de VW beter, op 1 ding na: de motor van de Mercedes is zeer goed. Echt beresterk, veel sneller dan een gechipte 174 pk en veel stiller. Ook de automaat schakelt erg goed. Maar met die Mercedes in de stad rijden is ongemakkelijk met die mini spiegeltjes en met inparkeren is het echt een lomp ding. Maar ieder z'n ding natuurlijk :happy !
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

niet vergeten de merc. is een V6, vw diesel is 5 in lijn; normaal gezien draait een V6 zachter. Als ik moest kiezen tussen de 4 cilinder in de vito en de 5 cilinder TDI is de keuze snel gemaakt!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

v6???

Bericht door vaniac »

maartent5 schreef:niet vergeten de merc. is een V6, vw diesel is 5 in lijn; normaal gezien draait een V6 zachter. Als ik moest kiezen tussen de 4 cilinder in de vito en de 5 cilinder TDI is de keuze snel gemaakt!
Een V6 is qua mechanische balans in het nadeel ten opzichte van een lijnmotor, zeker als de V6 een blokhoek van 90 graden heeft.
Dat de VW 5-cilinder minder soepel loopt ligt niet aan het aantal cilinders, maar aan het pompverstuiversysteem. Als ze commonrailinspuiting op de 5-cilinder zouden monteren en nog eventueel een paar balansassen in het carter, dan zou deze motor waarschijnlijk mooier lopen dan die V6 van Mercedes. Volvo zweert niet voor niets bij 5-cilinder lijnmotoren in hun topdiesels. BMW gaat nog een stap verder en bouwt sublieme 6-cilinder lijnmotoren.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Klopt, in feite is er niets wat mooier (trillingvrijer) loopt dan een 6-cylinder lijnmotor. Zelfs een V12 haalt dat niet en een V8 al helemaal niet.
Dit komt omdat je altijd oneenparige bewegingen blijft houden in een V-motor, al kan dat door allerlei kunstgrepen wel veel aan worden gedaan.
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Ok bij deze dan: Vito v6 cdi automaat 202 pk of een T5 174pk

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo alle,

Ik ben een mercedes man in hart en nieren geloof het of niet maar ik heb echt al 17 jaar niets anders gereden dan een echte Mercedes eerst de TN 207/307 en daarna heb ik Mercedes Vito gereden echt super auto's echt waar durf ik hier te zeggen. :happy ik heb er erg goed mee gereden.

Maar het geen wat je zeker niet moet doen is in een VW T5 stappen je kunt die auto echt niet vergelijken met een Mercedes. Het is iets wat ergens boven staat. De VW T5 is een klasse apart echt.

Nog steeds denk ik terug aan mijn Vito's en ook hoe de nieuwe rijd, maar als ik heel eerlijk ben over de eigenschappen van de VW dan is de nieuwe Mercedes Vito geen aanfluiting echt niet waar maar hij komt wel iets te kort.

Ik heb gereden met de nieuwe automaat van zowel de Vito als de T5 dan is de keuze echt niet moelijk.

En als je het financieel bekijkt dan kost het ook ietsje meer niet veel hoor.
Plaats reactie