Dit jaar weer een aantal projecten voor de T4 op stapel staan, als eerste gaan we het ACV inlaatspruitstuk vervangen voor een AXG exemplaar. De EGR klep laten we vervallen en daarvoor zal weer een vervangbuis in de plaats komen. Daarna de grotere downpipe (bedankt Marinus) monteren. Ben erg benieuwd wat het verschil zal zijn. Op de tweede foto is goed het verschil in diameter te zien tussen een ACV vervangbuis en die van een AXG.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
AXG Inlaat
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: AXG Inlaat
Succes met je verbouwing Michel.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: AXG Inlaat
Ik heb zo'n flens maar moet er nu nog een buis op hebben, hoe heb jij dat geregeld?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: AXG Inlaat
Ik heb zo'n flens maar moet er nu nog een buis op hebben, hoe heb jij dat geregeld?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: AXG Inlaat
De flens heeft dezelfde inwendige diameter als het spruitstuk 67mm. Aan 1 kant is er een kamer met een diameter van 73 mm en 4 mm diep ingedraaid waar dan de buis invalt. Om zo min mogelijk weerstand te creeren zijn de diameters inwendig, van flens, buis en spruitstuk dus gelijk gehouden. De buis heb ik zelf uitgetekend en laten draaien uit een RVS buis. Ik kan je morgen de complete werktekening wel mailen als je interesse hebt. Standaard zit er origineel een o- ring afdichting in de flens, maar met de druk van rond de 1 bar moet dit met een vlakke vezelpakking ook lukken.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: AXG Inlaat
Ik pb je, de flens heb ik al met dank aan Patrick (Pluuke) ik kan bij iemand nog op de draaibank(je) de uitsparing voor de o-ring erin laten draaien.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: AXG Inlaat
Ja, zie ook :
viewtopic.php?f=2&t=38172&hilit=stopklep#p265283" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar door de EGR klep van de AXG geheel te vervangen vervalt ook de stopklep.
Daar werd ik door Oskar terecht op gewezen, en heb het plan daarom laten varen.
De motor zette echt een beetje beroerd af zonder stopklep.
Voor jou geen bezwaar ?
viewtopic.php?f=2&t=38172&hilit=stopklep#p265283" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar door de EGR klep van de AXG geheel te vervangen vervalt ook de stopklep.
Daar werd ik door Oskar terecht op gewezen, en heb het plan daarom laten varen.
De motor zette echt een beetje beroerd af zonder stopklep.
Voor jou geen bezwaar ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: AXG Inlaat
Ik heb op het standaard ACV spruitstuk hetzelfde gedaan, nalopen vind ik erg meevallen. Af en toe gebeurt het een keer dat de motor even een fractie later afslaat maar voor mij niet hinderlijk. Wellicht is het effect bij het AXG spruitstuk meer aanwezig door de grotere diameter, we zullen het gaan zien. Voor mij is nu het meest belangrijk zo min mogelijk weerstand te gaan krijgen in het in-en uitlaat traject.