Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 Roetfilter dicht!
T4 Roetfilter dicht!
Beste forumers, Wij zijn sinds aug 2012 in het bezit van een T4 19td uit`96
Vorige week heeft onze dibbes een APK doorstaan en na een week later ging
bij ongeveer 2500 toeren de uitlaat vreselijk tekeer!
Na terug tezijn gegaan naar de betreffende garage melden deze dat het roetfilter verstopt zit!
Het gaat hier trouwens om een Westfaliacamper uitvoering welke enige tijd geleden is geimporteerd!
Deze zou er "fabriek af"er al onder hebben gezeten.....
Moet ik nu een nieuw filter nemen of kan deze gereinigd worden?
Vriendelijke groeten uit Delft
Vorige week heeft onze dibbes een APK doorstaan en na een week later ging
bij ongeveer 2500 toeren de uitlaat vreselijk tekeer!
Na terug tezijn gegaan naar de betreffende garage melden deze dat het roetfilter verstopt zit!
Het gaat hier trouwens om een Westfaliacamper uitvoering welke enige tijd geleden is geimporteerd!
Deze zou er "fabriek af"er al onder hebben gezeten.....
Moet ik nu een nieuw filter nemen of kan deze gereinigd worden?
Vriendelijke groeten uit Delft
Laatst gewijzigd door Dikkiedik op 02 mar 2013, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: T4 Roetfilter dicht!
kan je beter vervangede katpijp onder doen. betere doorstoming.
Heb je een verlengde bus?
Heb je een verlengde bus?
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: T4 Roetfilter dicht!
Hij heeft het over een roetfilter,is wat anders dan een kat....maar een roetfilter zit er volgens mij niet onder....toch?
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: T4 Roetfilter dicht!
Wellicht wel als de bus is geïmporteerd.
Re: T4 Roetfilter dicht!
daarom zit hij ook verstopt als ze hem niet kunne vinden gewoonn weg latenHarry 341 schreef:Hij heeft het over een roetfilter,is wat anders dan een kat....maar een roetfilter zit er volgens mij niet onder....toch?
grtz.Harry
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: T4 Roetfilter dicht!
De katalysator wordt bij een diesel ook wel eens roetkat genoemd, dus misschien is dat het wel.
Het ding zit er alleen maar onder vanwege emissie-eisen, maar heeft na verloop van tijd alleen maar averechts effect.
Gewoon een vervangende pijp plaatsen (of het binnenwerk eruit kloppen), dan blaast de motor ook beter door.
Mocht er toch echt een roetfilter onderzitten: ook een vervangende pijp plaatsen (tenzij je een betere sticker wil scoren in Duitsland, maar die roetfilters zijn flink prijzig).
Het ding zit er alleen maar onder vanwege emissie-eisen, maar heeft na verloop van tijd alleen maar averechts effect.
Gewoon een vervangende pijp plaatsen (of het binnenwerk eruit kloppen), dan blaast de motor ook beter door.
Mocht er toch echt een roetfilter onderzitten: ook een vervangende pijp plaatsen (tenzij je een betere sticker wil scoren in Duitsland, maar die roetfilters zijn flink prijzig).
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: T4 Roetfilter dicht!
96 er 1.9 motor heeft een roetkat, ding kan regelrecht naar het asiel.
en wat die duitse stickers aangaat, een buitenlandse auto wordt niet getest, maar krijgt er eentje aan de hand van de kentekengegevens. deze is rood. aanvragen heeft dus geen zin.... umweltzones zijn inmiddels geel of groen.
ik rijd gewoon door zonder sticker. boete is maar iets van 30 euro.
en wat die duitse stickers aangaat, een buitenlandse auto wordt niet getest, maar krijgt er eentje aan de hand van de kentekengegevens. deze is rood. aanvragen heeft dus geen zin.... umweltzones zijn inmiddels geel of groen.
ik rijd gewoon door zonder sticker. boete is maar iets van 30 euro.
Re: T4 Roetfilter dicht!
Het is dus geen roetkat. Het is een gewone katalysator, die door het roet van de motor verstopt raakt, ondingen dus. Hij kan gewoon weg.
mvg Rick
mvg Rick
Re: T4 Roetfilter dicht!
met dat rotding heb ik met mijn vorige T4 in Polen langs de weg gestaan, ik wist eerst niet wat het was
dacht aan een kapotte turbo
op een gegeven moment liep die plank gas nog maar 50 en giga rook en daarna starte die nog maar amper!!!
Naar de VW stealer gesleept in Katowice
daar bleek die Kat kapot te zijn dus verstopt, door het verkruimelen van de inhoud verstopt die de keramische gaatjes
sta je daar met je goede kleren, je hele gezin erbij overgeleverd aan de VW stealer
ze wilde die niet leeg maken, want dan waren hun daar wettelijk voor aansprakelijk en begingen ze een misdaad
----(lees was niet genoeg aan te verdienen)----
dus er moest een nieuwe onder en die moest vanaf Pozan (importeur jan kulzyk zijn imperium) komen
1 overnachting aan onze broek en een dure rekening voor die prul
toen ik in 2006 deze TDI kocht, heb ik dus zeer snel afscheid genomen van die KAT
de beitel erin en weg met de rommel intern, maar je kunt er ook gewoon een pijp in zetten
auto rijdt ook veel beter want de turbo pakt ronde 200 rpm eerder op
(doordat de uitlaat schoepen minder weerstand hebben, begint die aan de inlaat kant eerder te pompen.
dacht aan een kapotte turbo
op een gegeven moment liep die plank gas nog maar 50 en giga rook en daarna starte die nog maar amper!!!
Naar de VW stealer gesleept in Katowice
daar bleek die Kat kapot te zijn dus verstopt, door het verkruimelen van de inhoud verstopt die de keramische gaatjes
sta je daar met je goede kleren, je hele gezin erbij overgeleverd aan de VW stealer
ze wilde die niet leeg maken, want dan waren hun daar wettelijk voor aansprakelijk en begingen ze een misdaad
----(lees was niet genoeg aan te verdienen)----
dus er moest een nieuwe onder en die moest vanaf Pozan (importeur jan kulzyk zijn imperium) komen
1 overnachting aan onze broek en een dure rekening voor die prul
toen ik in 2006 deze TDI kocht, heb ik dus zeer snel afscheid genomen van die KAT
de beitel erin en weg met de rommel intern, maar je kunt er ook gewoon een pijp in zetten
auto rijdt ook veel beter want de turbo pakt ronde 200 rpm eerder op
(doordat de uitlaat schoepen minder weerstand hebben, begint die aan de inlaat kant eerder te pompen.
Laatst gewijzigd door frank884 op 02 mar 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: T4 Roetfilter dicht!
klopt alle rode umweltzone's zijn geschrapt, en de gele dat duurt ook niet lang meerrepelsteeltje schreef:96 er 1.9 motor heeft een roetkat, ding kan regelrecht naar het asiel.
en wat die duitse stickers aangaat, een buitenlandse auto wordt niet getest, maar krijgt er eentje aan de hand van de kentekengegevens. deze is rood. aanvragen heeft dus geen zin.... umweltzones zijn inmiddels geel of groen.
ik rijd gewoon door zonder sticker. boete is maar iets van 30 euro.
een Diesel T4 heeft geen groene sticker
de Duitsers zeiden vroeger ook "hab ich nicht gewust!!!!"
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: T4 Roetfilter dicht!
waarom denk je dat er zo veel t4 worden aangeboden in duitslandfrank884 schreef:klopt alle rode umweltzone's zijn geschrapt, en de gele dat duurt ook niet lang meerrepelsteeltje schreef:ik rijd gewoon door zonder sticker. boete is maar iets van 30 euro.
een Diesel T4 heeft geen groene sticker
de Duitsers zeiden vroeger ook "hab ich nicht gewust!!!!"
dit is omtrek wesel +50km http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 16l1865r50" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: T4 Roetfilter dicht!
Als je in zo'n zone woont,.. ... maar als je een doorgaande weg in Duitsland hebt dan heb je er niks mee te maken,
en voor die 1x in 2 jaar dat je er eens in moet zijn in die zone
dan is dat kleine risiko van die prent van 30 euro wel te nemen.
en voor die 1x in 2 jaar dat je er eens in moet zijn in die zone
dan is dat kleine risiko van die prent van 30 euro wel te nemen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: T4 Roetfilter dicht!
frank884 schreef:klopt alle rode umweltzone's zijn geschrapt, en de gele dat duurt ook niet lang meerrepelsteeltje schreef:96 er 1.9 motor heeft een roetkat, ding kan regelrecht naar het asiel.
en wat die duitse stickers aangaat, een buitenlandse auto wordt niet getest, maar krijgt er eentje aan de hand van de kentekengegevens. deze is rood. aanvragen heeft dus geen zin.... umweltzones zijn inmiddels geel of groen.
ik rijd gewoon door zonder sticker. boete is maar iets van 30 euro.
een Diesel T4 heeft geen groene sticker
de Duitsers zeiden vroeger ook "hab ich nicht gewust!!!!"
er zijn gele umwelt plak geschikte tdi motoren in de T4 gesleuteld, en die kun (of is het inmiddels kon??) je met een flinke bijdrage aan wat katalysator en roetfilter ellende dan naar groen krijgen.
in ieder geval voor buitenlanders niet te doen....
ow, ik heb nog een vrekkengolfje ook, die van alle uptodate denkbare miljeu toeters en bellen is voorzien.... Ook op deze wagen verdom ik het een sticker te plakken. En ja, hij is recent nog dwars door een umweltzone heengereden. Erger nog, hij heeft er een nacht midden in gestaan. Ze bekijken het maar....
Re: T4 Roetfilter dicht!
Het heeft met die plakette niet alleen te maken met de motor die erin zit, maar een identieke motor die 2 jaar ouder isrepelsteeltje schreef:frank884 schreef:klopt alle rode umweltzone's zijn geschrapt, en de gele dat duurt ook niet lang meerrepelsteeltje schreef:96 er 1.9 motor heeft een roetkat, ding kan regelrecht naar het asiel.
en wat die duitse stickers aangaat, een buitenlandse auto wordt niet getest, maar krijgt er eentje aan de hand van de kentekengegevens. deze is rood. aanvragen heeft dus geen zin.... umweltzones zijn inmiddels geel of groen.
ik rijd gewoon door zonder sticker. boete is maar iets van 30 euro.
een Diesel T4 heeft geen groene sticker
de Duitsers zeiden vroeger ook "hab ich nicht gewust!!!!"
er zijn gele umwelt plak geschikte tdi motoren in de T4 gesleuteld, en die kun (of is het inmiddels kon??) je met een flinke bijdrage aan wat katalysator en roetfilter ellende dan naar groen krijgen.
in ieder geval voor buitenlanders niet te doen....
krijgt een rode sticker ipv een groene (industriepolitiek/ ipv milieu)
en wat je schrijft mbt gele sticker --------groene dat heeft mijn werkgever gedaan bij mijn vrachtwagen (die is standaard te oud voor een groene sticker) maar dat werkt niet op een T4 de roetfiter is niet dicht genoeg bij de het uitlaat spruitstuk te plaatsen, waardoor die te "koud" blijft en gaat verstoppen,en zeker bij korte ritten, de vrachtwagen motor staat ook 12 uur per dan aan en is een veel grotere warmtebron
Maar daarbij is het autoweg tol verhaal het gene waarom die euro 4 moest worden, en die investering zich weer terug betaalde in een lager tol tarief
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life