Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dorpel

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroenvr6
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mei 2012, 23:24

dorpel

Bericht door jeroenvr6 »

Ik moet linksvoor een stuk dorpel vervangen van mijn T4, waar kan deze het beste bestellen? ben div. site's tegen gekomen winparts, easycarparts, euro-autoparts etc. En zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden? En weet iemand of de scharnieren van een achterdeur (links) los te krijgen zijn?

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dorpel

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou het bij de dealer gaan halen, dan weet je zeker dat het 100% klopt qua maatvoering.
De andere leveranciers kan wel eens op een teleurstelling uitlopen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: dorpel

Bericht door Herman744 »

Jeroenvr6,

Ik heb enkele weken geleden een stuk vernieuwd aan de bijrijderskant. In de drempel zit in het midden pur-schuim. Haal dit zeker weg, want dit vliegt in brand bij laswerk. Ongeveer in het midden van de dorpel zit een verticaal schotje. Dient waarschijnlijk om doorbuigen tijdens het instappen tegen te gaan. Ik heb het gerepareerd met een stuk uit mijn dak dat was overgebleven na plaatsing van een hefdakje. In het dak zit al een mooie welving voor de onderste knik. Ik heb een puntlasfreesje van Midlock gebruikt om de puntlassen los te maken. Werkte super.

Groet,
Herman744
Plaats reactie