Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startprobleem VW T4

vragen over de T4
Plaats reactie
martijns
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2013, 16:34

Startprobleem VW T4

Bericht door martijns »

Hallo,

Wij hebben een VW T4 uit 1991 omgebouwd tot camper, afgelopen weekend hadden we een probleem hiermee nu vermoed ik na zoeken op dit forum dat het wellicht het contactblokje zou kunnen zijn maar ik wilde even jullie mening weten.
De auto heeft altijd goed gestart maar afgelopen weekend na 5 uur stil staan totaal geen geluid meer met starten, de radio en verlichting deden het wel. Na diverse malen geprobeerd zonder resultaat de ANWB gebeld. Deze hebben met een booster de accu getest maar nog steeds helemaal niets. Daarna met een sleep in zn twee toch de auto kunnen starten waarna we ongestoord verder konden rijden. Daarna ook weer diverse keren de auto kunnen starten.
Op dit forum lees ik veel over het contactblokje, zou dat de oorzaak kunnen zijn of moeten we verder kijken naar de startmotor?

Alvast bedankt
martijn
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: Startprobleem VW T4

Bericht door thomas b »

hallo martijns,

ik weet niet precies wat je met een contactblokje bedoeld, maar er zit inderdaad een zwart doosje onder de motorkap, aan de bestuurderszijde tegen et spatbord (bij de accu) met daarin een soort van zekering,bestaande uit een koperen plaatje. deze kan door ouderdom /oxidatie het begeven hebben; kijk even naar dit koperen staafje, en indien deze stuk is moet je hem vervangen; kijk ook of je masakabel nog goed is.... een start motor vraagt veel amperage, en indien de masa-kabel beschadigd is kan dit resulteren in een start probleem. Indien je startmotor versleten is, kun je hem tijdelijk nog starten door tijdens het starten er een tik op te geven: vaak wil die dan nog eens starten, maar is dan absoluut aan vervanging toe.

veel succes en please feedback voor alle andere weetjewellers.

Mvg Thomas b.
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Startprobleem VW T4

Bericht door harry t5 191 »

Met het contactblokje wordt vast het blokje achter het contactslot bedoeld.
Dat kan inderdaad de oorzaak zijn.
Priegelwerk maar als dat het probleem is, is de oplossing goedkoop.
Sukses.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Startprobleem VW T4

Bericht door ailko vos »

voor 4 weken terug had onze transporter het zelfde probleem .wel stroom maar de starmotor deed niks .ik de boel nagekeken er zat roest op de toevoerkabels van de startmotor .de boel gereinigd en hup starten als voorheen
Plaats reactie