Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 start en rijdt maar voor 2 minuten.

vragen over de T4
Plaats reactie
robbytv
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2014, 01:07

T4 start en rijdt maar voor 2 minuten.

Bericht door robbytv »

Ik ben sinds 2000 de eigenaar van een transporter TDI blauw. De bus is nieuw gekocht.drie dagen terug is de motor uitgevallen voor de Piet-Hein tunnel in Amsterdam die afgesloten is.na een aantal minuten start de bus gewoon weer je kan rijden ,gas geven in elk geval geen probleem,maar precies na 2 minuten valt de motor weer uit.direkt weer starten zit er niet in.drie ANWB medewerkers hebben tussen 19:00 en 23:00 geprobeerd om erachter te komen wat het probleem is,maar echt duidelijk is het nog niet. Eerst was het electroniche gasklep ,en uiteindelijk moet het de diesel brandstof pomp zijn.een monteur in Almere vertelde mij dat de electronica van de brandstof gereviseerd moet worden,een ander had het over de brandstof pomp.er is nog niet eraan gesleuteld omdat ik nu gewoonweg bang ben om de bus aan een beunhaas toe te vertrouwen.de dealer is abnormaal duur.relay 109 is wit en had op een poot wat losse kontacten wat niet alarmerend was
Dat heb ik opnieuw gesoldeerd maar de klacht is hetzelfde gebleven . Heeft iemand voor mij een idee wat hier aan de hand is? De bus heeft 269000 gereden ,net fuse kogels vervangen en heeft APK. Tot maart 2015.
Alvast bedankt
Robby
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10855
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 start en rijdt maar voor 2 minuten.

Bericht door Pascal-141 »

Heb je al eens getest met een ander relais 109 , ipv het gerepareerde exemplaar ?
Die relais willen namelijk nog wel eens de geest geven , en niet alleen door een los pootje ....
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34129
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 start en rijdt maar voor 2 minuten.

Bericht door Multivan Generation »

dat zou mijn eerste actie ook zijn om een nieuw relais 109 nij een dealer te kopen.
Kost iets van 17 euro..

En als 2de zou ik de EGR verdenken.
Gebruikersavatar
Vermeulen
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jul 2014, 21:41
Locatie: Tiel

Re: T4 start en rijdt maar voor 2 minuten.

Bericht door Vermeulen »

Heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een Opel Corsa B, stukje rijden, en toen kreeg hij geen ontsteking en brandstof genoeg meer om op te trekken.
Was erg vervelend, ik stond toen namelijk midden op een drukke rotonde.
Af laten koelen en hij deed het weer.
Was toen een BDP (bovenste dode punt) sensor, waardoor de computer niet meer wist dat de motor draaide.
Is een andere (en een stuk kleinere) auto op benzine, maar, weetjewel, het kan helpen.
succes met :werkaanT4
Rijen rijen rijen in mijn wagentje :driveT4
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Plaats reactie