Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
wichael
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 jul 2014, 18:59

Advies gevraagd

Bericht door wichael »

Ik ben in principe nog harstike groen op VW gebied en in het bijzonder de T4.

De mijne, 1998 TDI 102 pk met 310000 op de teller rijdt perfect, heeft wat butsen, deukjes en roestplekjes maar niet schokkend.
Ik zit nu al een tijdje te denken en orienteren om de T4 om te laten bouwen tot camper, kosten in Steggerda zijn dan 2500- incl camperkenteken. De bus heb ik gekocht voor 2000 euro wat het totaal brengt op 4500, zal 200 bijkomen omdat ik een plat hefdak wil.

Maar nu zit ik in dubio, ik heb op MP lopen neuzen en kom op leuke opties uit waaronder onderstaande (er kan wat van de prijs af, ook piept de stuurbekrachtiging maar dat wordt nagekeken)
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zal wat duurder uit zijn maar ben dan wel direct klaar en heel belangrijk ik heb een slaapbank met driepuntgordels.

Ook heb ik een 1993 1.9 gezien die helmaal camper van binnen is en met gordels..

Wat is nu wijsheid en wat zijn jullie argumenten ombouwen of een T4 met een mindere motor, de campers die ik heb gezien zitten allen ronde de 3 ton.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Advies gevraagd

Bericht door Harry 341 »

Zo te zien is die rooie al een aardige roestbak....schermranden...deuk in dorpel r.voor..bijgewerkt/gespoten r.voorscherm..
De oudere bussen beginnen toch een beetje berucht te worden i.v.m. het roestspook...
Zie in de advertentie ook staan..geen roest met uitroepteken...nou,bekijk 'm maar eens hel goed.
Uitzonderingen daargelaten...
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Advies gevraagd

Bericht door Erwin L »

Ga vooral proefrijden ! Je hebt nu een motor die de bus goed vooruit krijgt, dat is met de 2,4 en de 1,9 een ander gevoel. Niks mis mee, maar je moet dat wel even ervaren.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Advies gevraagd

Bericht door Pascal-141 »

Ik zou van een TDI nooit teruggaan naar een 2.4d of een 1.9td , en al zeker niet naar een pre 96 model
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
wichael
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 jul 2014, 18:59

Re: Advies gevraagd

Bericht door wichael »

Dan is het logisch om de Tdi te houden, zit alleen nog met het slaapbank gordels probleem.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Advies gevraagd

Bericht door Anno »

Steggerda levert, indien je er naar vraagt, bankje incl veiligheidsgordels.

Ik zou niet 'teruggaan'' naar een 2.4 diesel.

Groet
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

Neem eens contact op met Njacks.
En dan niet voor zijn dak,
maar voor hetgeen jij mee zit (bank en gordels) :knipoog

Groeten Peter
wichael
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 jul 2014, 18:59

Re: Advies gevraagd

Bericht door wichael »

Ben vandaag toch even wezen kijken naar de 2.4 in Gorredijk, 1 blik rondom was ruim voldoende om rechtsomkeer te maken.
Steggerda heeft een maand vakantie, heb dus een maand de tijd om mij te oriënteren op evt mogelijke andere interessante alternatieven.
Heb wel mailcontact gehad over een bamk met gordels, mijn T4 begint met WV1 en dan schijnt een gordelbank niet goedgekeurd te worden door de RDW.

Mocht ik kiezen voor ombouw van mijn T4, en die kans is groot, dan plaats ik na de keuring alsnog gordels want ik wil dat mijn kids veilig mee kunnen.

Zal de topics van Njack doorlezen.
Plaats reactie