Nog steeds rij ik zonder problemen met lijn Caravelle Gl '94 lwb aab 2.4 D door het zonovergoten landschap. de vogeltjes fluiten en het gras is groener dan thuis.....Maar ik heb een klein (maar hinderlijk) probleempje. Het volgende gebeurt namelijk bij het openen van de bestuurders deur.
De bus is voorzien van een centrale portiervergrendeling; als ik het voertuig wil betreden, ontgrendel ik de sloten via het knopje van de afstandsbediening: Alle sloten ontgrendelen. Maar als ik vervolgens aan de deurgreep van de bestuurdersdeur trek, om de deur te open, dan zie ik het deur knopje 3 à 4 mm zakken, en ontsluit de deur niet in zijn geheel d.w.z. Ik krijg de deur uit het slot, maar hij blokkeerd om de deur te openen, en ziedaar alle deuren gaan via de cv weer allemaal op slot. uiteraard heb ik reeds het slotplaatje aan de deurstijl verzet, het slot geolied, etc.
om nog duidelijker te zijn; als de deur geopend is, en ik het slot in gesloten toestand zet en vervolgens het slot via cv ontgrendel, en daarop aan de deurhendel trek, gaat het knopje weer iets omlaag, en aldus ontgrendels het slot niet......
Met mijn vorige caravelle '92 heb ik dit ook gehad, en daar was het veertje in het slot het probleem. Bij deze caravelle heb ik de deurbekleding verwijderd en wat zie ik tot mijn verbazing (en verder ben ik niet gegaan) het electrisch ontgrendel systeem zit op de plaats van het slot, en niet van het slot af, zoals bij de vorige T4 (als ik het mij goed herhinner).
Ik ben een beetje huiverig om aan het slot te klungelen, want in deze bus zit een onmogelijk vernuft alarmsysteem met startonderbreker, en indien er een maar een gegeven van dit systeem veranderd, dan start de bus niet meer, met alle gevolgen van dien. Na een dik jaar rijden met deze bus snap ik nog steeds niets van dit allarmsysteem.
Heeft iemand hier een oplossing voor, een handige tip of ervaring....you are Welcome
Groetjes vanuit belgium,
![fun :zwaai](./images/smilies/zwaai.gif)
thomas B :
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)