Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterklep sluit alleen als er een deur open staat

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
satellietje
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 sep 2008, 08:17
Locatie: almere

Achterklep sluit alleen als er een deur open staat

Bericht door satellietje »

Ik heb een T5 van augustus 2003, ik heb intussen gelezen dat dit jaartal problemen heeft met het sluiten van de achterklep.
Ik moet een deur open zetten om de achterklep te normaal sluiten anders moet ik echt geweld gebruiken, niet onoverkomelijk maar wel lastig :-) Het slot is al wat ruimer gezet, maar dat is niet de oplossing want het deur open lampje gaat dan steeds aan.
Weet iemand of hier een workaround voor is, zodat de klep gewoon dicht gegooid kan worden zonder eerst een deur open te zetten?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Achterklep sluit alleen als er een deur open staat

Bericht door matje86 »

lijkt mij dat hij zijn lucht niet kwijt kan, je zal een ontluchting mogen maken :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Achterklep sluit alleen als er een deur open staat

Bericht door heemskerk »

Ontluchting zit er al in, aan de linkerkant achter de krikbevestigingsplaats. Moet je wel even de panelen weghalen. Rechts zit er geloof ik ook een.

Overigens lijkt mij dit toch een deurslotprobleempje..
Gebruikersavatar
satellietje
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 sep 2008, 08:17
Locatie: almere

Re: Achterklep sluit alleen als er een deur open staat

Bericht door satellietje »

Ik ben zelf maar even aan het knutselen gegaan. Ik had dit de garage toevertrouwd omdat ik geen spline bitjes had.
Gisteren een setje bitjes gekocht en het slot deel op de laadvloer een paar millimeter naar buiten geschoven. Deur sluit nu prima geen lampjes op dashboard.
Onzin verhaal van de monteur dat het lampje op het dashboard blijft branden als hij ruimer gezet wordt. :bonk
Bedankt voor het meedenken en gelukkig is het opgelost. :jumpklap
Plaats reactie