Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
welke dubbel din radio/gps aftermarket?
welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Ik ben op zoek naar een dubbel din aftermarket radio en gps. Alles wat erbij zit extra, maar geen noodzaak.
Zeer goede gps Europa, met herberekening met files enzo. (Gratis) updates.
Bediening aan het stuur niet.
Wie heeft ervaring met welke merken.
Alle info welkom.
Bedankt
Zeer goede gps Europa, met herberekening met files enzo. (Gratis) updates.
Bediening aan het stuur niet.
Wie heeft ervaring met welke merken.
Alle info welkom.
Bedankt
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Bij mij zit er zo'n Chinese kloon in. Een Danziger S100. Na wat gewenning ben ik er best tevreden over. Igo navigatie waar ik zonder problemen gewoon de kaarten van heb ge-update. Verder bluetooth voor streamen muziek, dvd kijken of vanaf micro sd en meer. Ze zijn er in vele merken maar lijken allemaal sterk op elkaar.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
ondertussen verschillende kloon radio's gehad beide ruim een jaar waaronder 2x chinese double din radio's,
over het algemeen doen ze het redelijk, ze kosten gemiddeld tussen de 150.- en 250 euro incl gps dongle
de modellen die ik gehad heb hadden beide touchscreen en op beide kon je deze in het menu ook kalibreren.
radio ontvangst is niet om naar huis te schrijven, maar over het algemeen redelijk
grote voordeel dat je standaard dvd's kunt afspelen, maar meestal ook diverse andere film formaten via de (mini) sd-kaart
in mijn geval draaide er wince op (windows light zeg maar)
waardoor ook diverse andere programma's zoals navigatie redelijk eenvoudig en goedkoop werkend te krijgen zijn,
ik heb altijd genavigeerd mei Igo en laatste kaarten europa dat ging perfect.
grootste nadeel van deze apparaten vind ik de menu's onderling tenminste bij de radio's die ik heb gehad,
het "radioscherm" weer anders als het "dvd-scherm" en ook weer anders als "startup" scherm,
het werkt allemaal wel, maar gebruikersvriendelijk is het niet
gezien de prijs, een aanrader, maar wil je een radio die ook met je stuurwielbediening / dashboard werkt, zou ik de originele radio's aanbevelen.
succes
over het algemeen doen ze het redelijk, ze kosten gemiddeld tussen de 150.- en 250 euro incl gps dongle
de modellen die ik gehad heb hadden beide touchscreen en op beide kon je deze in het menu ook kalibreren.
radio ontvangst is niet om naar huis te schrijven, maar over het algemeen redelijk
grote voordeel dat je standaard dvd's kunt afspelen, maar meestal ook diverse andere film formaten via de (mini) sd-kaart
in mijn geval draaide er wince op (windows light zeg maar)
waardoor ook diverse andere programma's zoals navigatie redelijk eenvoudig en goedkoop werkend te krijgen zijn,
ik heb altijd genavigeerd mei Igo en laatste kaarten europa dat ging perfect.
grootste nadeel van deze apparaten vind ik de menu's onderling tenminste bij de radio's die ik heb gehad,
het "radioscherm" weer anders als het "dvd-scherm" en ook weer anders als "startup" scherm,
het werkt allemaal wel, maar gebruikersvriendelijk is het niet
gezien de prijs, een aanrader, maar wil je een radio die ook met je stuurwielbediening / dashboard werkt, zou ik de originele radio's aanbevelen.
succes
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 nov 2015, 19:19
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Hallo, ik heb een VW California van 2007 en heb net een aftermarket 2e hands gekocht.
Oude radio, JVC, eruit gemonteerd d.m.v. los halen 2 iso stekkers, bruin en zwart blokje
en de nieuwe erin gemonteerd was ook met iso aansluitingen dus als het ware plug en play.
Maar als ik de sleutel omdraai zie ik alleen het VW logo maar verder brand er niets op
de nieuwe radio/ navigatie. Kabels gecontroleerd maar zover ik kan bekijken zijn die
goed aangesloten. Wat kan ik fout hebben gedaan of wat moet ik anders doen?
Oude radio, JVC, eruit gemonteerd d.m.v. los halen 2 iso stekkers, bruin en zwart blokje
en de nieuwe erin gemonteerd was ook met iso aansluitingen dus als het ware plug en play.
Maar als ik de sleutel omdraai zie ik alleen het VW logo maar verder brand er niets op
de nieuwe radio/ navigatie. Kabels gecontroleerd maar zover ik kan bekijken zijn die
goed aangesloten. Wat kan ik fout hebben gedaan of wat moet ik anders doen?
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Hoi Geert,
misschien handig als je ook even vermeld welke radio je hebt gemonteerd,
het zou kunnen dat je een code nodig hebt om je radio aan de praat te krijgen
groet otzie
misschien handig als je ook even vermeld welke radio je hebt gemonteerd,
het zou kunnen dat je een code nodig hebt om je radio aan de praat te krijgen
groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 nov 2015, 19:19
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Hallo Otzie,
Ik heb een Zendai V67, ik dacht eerst dat de kabels niet goed waren
aangesloten maar aangezien wel het VW logo verschijnt op het
scherm bij het omdraaien van de contactsleutel neem ik aan dat
er dus stroom aanwezig is. Ben zelf geen technische man maar
waarom branden er dan geen lampjes van het toestel en kom ik
überhaupt niet verder. Tevens de vraag waarvandaan het logo
op het scherm komt? alvast bedankt voor je antwoorden.
Ik heb een Zendai V67, ik dacht eerst dat de kabels niet goed waren
aangesloten maar aangezien wel het VW logo verschijnt op het
scherm bij het omdraaien van de contactsleutel neem ik aan dat
er dus stroom aanwezig is. Ben zelf geen technische man maar
waarom branden er dan geen lampjes van het toestel en kom ik
überhaupt niet verder. Tevens de vraag waarvandaan het logo
op het scherm komt? alvast bedankt voor je antwoorden.
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
dubbel posts zijn niet handigGeertKiene schreef:Hallo Otzie,
Ik heb een Zendai V67, ik dacht eerst dat de kabels niet goed waren
aangesloten maar aangezien wel het VW logo verschijnt op het
scherm bij het omdraaien van de contactsleutel neem ik aan dat
er dus stroom aanwezig is. Ben zelf geen technische man maar
waarom branden er dan geen lampjes van het toestel en kom ik
überhaupt niet verder. Tevens de vraag waarvandaan het logo
op het scherm komt? alvast bedankt voor je antwoorden.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 nov 2015, 19:19
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Hallo Oviivo
Misschien niet maar ik haak in op een probleem die een ander misschien
ook heeft of hiervoor een oplossing kan doen. Ik hoop met het onder de
aandacht te brengen dat iemand mij een oplossing kan geven omdat ik
zelf niet technisch aangelegd ben. het is geen kwade opzet of zo maar
toevallig passeerde deze rubrieken mijn aandacht.
Misschien niet maar ik haak in op een probleem die een ander misschien
ook heeft of hiervoor een oplossing kan doen. Ik hoop met het onder de
aandacht te brengen dat iemand mij een oplossing kan geven omdat ik
zelf niet technisch aangelegd ben. het is geen kwade opzet of zo maar
toevallig passeerde deze rubrieken mijn aandacht.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 nov 2015, 19:19
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Met hulp uiteindelijk toch gelukt. Bedankt voor jullie info.
Groeten Geert
Groeten Geert
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Hallo,
ik ben ook op zoek naar een aftermarket "all in". Heb een California van 2005 met de RNS2 + 10 CD lader, maar de navi is nogal traag en ik mis vooral USB en bluetooth...
Iemand toevallig ervaring met de Dynavin N6?
http://www.inbouwnavigatie.com/vw-navig ... b-ipod-tmc
Andere tips ook welkom!
(en indien iemand interesse in de RNS2 + CD lader: doe gerust een bod )
groeten,
Carl
ik ben ook op zoek naar een aftermarket "all in". Heb een California van 2005 met de RNS2 + 10 CD lader, maar de navi is nogal traag en ik mis vooral USB en bluetooth...
Iemand toevallig ervaring met de Dynavin N6?
http://www.inbouwnavigatie.com/vw-navig ... b-ipod-tmc
Andere tips ook welkom!
(en indien iemand interesse in de RNS2 + CD lader: doe gerust een bod )
groeten,
Carl
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Volgens mij heeft de California hetzelfde dashboard als een Multivan. Dit betekent dat je radio groter is dan dubbeldin (dus niet die in de link)
Ik heb een S100 van deze firma. De kwaliteit is uitstekend: perfecte pasvorm in het dashboard, uitstekende geluidskwaliteit, hele goede navigatie van heel europa en een database met heel veel bekende adressen, goede handsfree, goede streaming via bluetooth, slots voor minisd en na een heleboel gepruts eindelijk ook een goede radio ontvangst. Schermhelderheid valt tegen in de zon maar ik vraag me af of dit bij andere beter is. De plaatsing in het dashboard is gewoon beroerd hoog. Je verlangt nooit meer terug naar de primitieve RNS2. En dat voor iets meer dan 400,-
De apart bijgekochte TMC doet het wel maar de informatie via de gratis TMC dienst is minimaal.
Service van Inbouwnavigatie hoef je niet te verwachten. Een uitgepakt toestel kan niet retour. Verder moet je niet verwachten dat hij perfect communiceert met de canbus. Licht aan herkent hij wel maar de accesoirestand niet (radio aan met sleutel in contact en motor uit). In het bovenste deel van de MFD ben je de navigatiepijlen en de zendernaam kwijt, maar dat mis ik niet. Via de duitse TX Board kwam ik er tot slot achter dat er een condensator tussen 2 aansluitingen nodig was om hem uberhaupt te kunnen inschakelen. Het is dus zeker niet 'plug&play'....
Ik heb een S100 van deze firma. De kwaliteit is uitstekend: perfecte pasvorm in het dashboard, uitstekende geluidskwaliteit, hele goede navigatie van heel europa en een database met heel veel bekende adressen, goede handsfree, goede streaming via bluetooth, slots voor minisd en na een heleboel gepruts eindelijk ook een goede radio ontvangst. Schermhelderheid valt tegen in de zon maar ik vraag me af of dit bij andere beter is. De plaatsing in het dashboard is gewoon beroerd hoog. Je verlangt nooit meer terug naar de primitieve RNS2. En dat voor iets meer dan 400,-
De apart bijgekochte TMC doet het wel maar de informatie via de gratis TMC dienst is minimaal.
Service van Inbouwnavigatie hoef je niet te verwachten. Een uitgepakt toestel kan niet retour. Verder moet je niet verwachten dat hij perfect communiceert met de canbus. Licht aan herkent hij wel maar de accesoirestand niet (radio aan met sleutel in contact en motor uit). In het bovenste deel van de MFD ben je de navigatiepijlen en de zendernaam kwijt, maar dat mis ik niet. Via de duitse TX Board kwam ik er tot slot achter dat er een condensator tussen 2 aansluitingen nodig was om hem uberhaupt te kunnen inschakelen. Het is dus zeker niet 'plug&play'....
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
freek schreef:Volgens mij heeft de California hetzelfde dashboard als een Multivan. Dit betekent dat je radio groter is dan dubbeldin (dus niet die in de link)
Ik heb een S100 van deze firma. De kwaliteit is uitstekend: perfecte pasvorm in het dashboard, uitstekende geluidskwaliteit, hele goede navigatie van heel europa en een database met heel veel bekende adressen, goede handsfree, goede streaming via bluetooth, slots voor minisd en na een heleboel gepruts eindelijk ook een goede radio ontvangst. Schermhelderheid valt tegen in de zon maar ik vraag me af of dit bij andere beter is. De plaatsing in het dashboard is gewoon beroerd hoog. Je verlangt nooit meer terug naar de primitieve RNS2. En dat voor iets meer dan 400,-
De apart bijgekochte TMC doet het wel maar de informatie via de gratis TMC dienst is minimaal.
Service van Inbouwnavigatie hoef je niet te verwachten. Een uitgepakt toestel kan niet retour. Verder moet je niet verwachten dat hij perfect communiceert met de canbus. Licht aan herkent hij wel maar de accesoirestand niet (radio aan met sleutel in contact en motor uit). In het bovenste deel van de MFD ben je de navigatiepijlen en de zendernaam kwijt, maar dat mis ik niet. Via de duitse TX Board kwam ik er tot slot achter dat er een condensator tussen 2 aansluitingen nodig was om hem uberhaupt te kunnen inschakelen. Het is dus zeker niet 'plug&play'....
Bij die Dynavin N6 staat nochtans vermeld dat hij geschikt is voor een Transporter T5 <2010... ik heb de firma gemaild voor meer info :-)
Die s100 biedt inderdaad voor minder geld nog meer tralala... Maar als hij inderdaad niet zo goed met de canbus communiceert dan twijfel ik wel.
En jij hebt ook nog wat moeten klooien met de aansluitingen dus? Damn... het zag er weer te mooi uit :-)
Ik wacht het antwoord van de firma af. Alvast bedankt voor je reactie, Freek!
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
dubbeldin is de standaard voor de T5. De Multivan (en de California) hebben een grotere radio. Zou zonde zijn om de dubbeldin te gebruiken met een inbouwraam. Verder vermoed ik dat de communicatie met de Canbus bij geen enkele aftermarktradio 100% functioneert. (De MFD display zal niet werken in ieder geval)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Ik heb ook een chinese kloon op aliexpress http://nl.aliexpress.com/item/Two-Din-7 ... 76480.html en ik moet zeggen mooi ding. met igo navigatie
gps en de car-info werkt ook gewoon stekker erin en gaan ik heb nu twee camera's erop aangesloten achter en voor en ook de parkeersensoren werken er meteen op ben nu alleen nog bezig met de antenne deze wil ik achterop het dak plaatsen .
gps en de car-info werkt ook gewoon stekker erin en gaan ik heb nu twee camera's erop aangesloten achter en voor en ook de parkeersensoren werken er meteen op ben nu alleen nog bezig met de antenne deze wil ik achterop het dak plaatsen .
Groeten, Mar ( voorheen Red Viper 502 T4 Nu Black Mamba T5gp )
Re: welke dubbel din radio/gps aftermarket?
Hoi Red Viper
Bevalt die Chinees echt goed want ik zie verschillende verhalen op oa. youtube over niet functionerende USB vasthangende schermen etc.
Geen enkel probleem of toch een paar eigenaardigheden?
Groetjes,
Remy
Bevalt die Chinees echt goed want ik zie verschillende verhalen op oa. youtube over niet functionerende USB vasthangende schermen etc.
Geen enkel probleem of toch een paar eigenaardigheden?
Groetjes,
Remy