Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remleidingen vervangen
remleidingen vervangen
hallo,
vandaag onaangenaam verrast door vw dealer.
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
moet nog veel meer vervangen worden ( olie koeler, waterpomp, toerental sensor (???) en een sensor max druk airo (???),
allerlei filters en uiteraard ook ruitenwisserbladen. in combinatie met beurt 2700.....
fijn zo'n busje.
vandaag onaangenaam verrast door vw dealer.
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
moet nog veel meer vervangen worden ( olie koeler, waterpomp, toerental sensor (???) en een sensor max druk airo (???),
allerlei filters en uiteraard ook ruitenwisserbladen. in combinatie met beurt 2700.....
fijn zo'n busje.
Re: remleidingen vervangen
Verregaande roest op remleidingen is inderdaad een APK afkeurpunt.goudriaan schreef:hallo,
vandaag onaangenaam verrast door vw dealer.
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
moet nog veel meer vervangen worden ( olie koeler, waterpomp, toerental sensor (???) en een sensor max druk airo (???),
allerlei filters en uiteraard ook ruitenwisserbladen. in combinatie met beurt 2700.....
fijn zo'n busje.
En na 10 jaar is dit best mogelijk, als je busje van te voren nooit geen antiroest behandeling heeft gehad.
Maar die andere zaken, wat is daarmee aan de hand? Wat zijn de klachten?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: remleidingen vervangen
Klein beetje olie in koel vloeistof. Oliekoeler dus wel terecht denk ik.
Waterpomp preventief vervangen.
Verder geen klachten. Geen idee waarom men sensoren wilde vervangen. Laat ik dus ook niet doen. Ga voor second opinion naar andere garage.
Waterpomp preventief vervangen.
Verder geen klachten. Geen idee waarom men sensoren wilde vervangen. Laat ik dus ook niet doen. Ga voor second opinion naar andere garage.
Re: remleidingen vervangen
Heel verstandig... lijkt me stug dat alles defect of nodig is...
Zeker bij de stealer....
Zeker bij de stealer....
Re: remleidingen vervangen
Als sensor niet wordt vervangen draait moter stationair beetje onregelmatig verder niets...
Zit op lastige plek...
Zit op lastige plek...
Re: remleidingen vervangen
Mijn t5 wordt 12 jaar, maar de remleidingen zijn zo goed als roestvrij. De remslangen (€15,- voor beide slangen) bij de voorste veerpoten daarentegen vertonen haarscheurtjes. Dat mag ook, bij deze leeftijd en 320 dkm.goudriaan schreef:hallo,
vandaag onaangenaam verrast door vw dealer.
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: remleidingen vervangen
Ga anders effe langs bij Jos-Br, voor een second opinion.goudriaan schreef:Klein beetje olie in koel vloeistof. Oliekoeler dus wel terecht denk ik.
Waterpomp preventief vervangen.
Verder geen klachten. Geen idee waarom men sensoren wilde vervangen. Laat ik dus ook niet doen. Ga voor second opinion naar andere garage.
JB Autoservice in Dieverbrug.
Zit dicht bij jou in de buurt.
Is een eerlijk adres.
Jos onderbouwd het, als ie iets moet vervangen.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: remleidingen vervangen
vandaag onaangenaam verrast door vw dealer.
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
moet nog veel meer vervangen worden ( olie koeler, waterpomp, toerental sensor (???) en een sensor max druk airo (???),
allerlei filters en uiteraard ook ruitenwisserbladen. in combinatie met beurt 2700.....
fijn zo'n busje.
busje is weer als nieuw ! ( hoop ik )
longlife onderhoud : olie koeler vervangen; waterpomp vervangen (preventief op mijn verzoek, had 160.000 gedraaid ); koelsysteem gespoeld en gevuld + nieuw expansievat (!!??!!); remleidingen vervangen + remslangen + nieuwe remolie; ruitenwisserbladen vernieuwd; alle filters vervangen ( interieur/lucht/olie); nieuwe olie ( 160 euro ) en uiteraard wat klein materiaal; standkachel ventilator gangbaar gemaakt ( 200 euro )::
totaal 2150 euro. huidige kmstand 230.000
volgende keer naar JB. Maar voorlopig niet hoop ik.
n.b.
ik heb afgelopen jaren nog nooit een diesel/brandstof filter op de rekening zien staan. Zit zo'n ding er niet in ?
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
moet nog veel meer vervangen worden ( olie koeler, waterpomp, toerental sensor (???) en een sensor max druk airo (???),
allerlei filters en uiteraard ook ruitenwisserbladen. in combinatie met beurt 2700.....
fijn zo'n busje.
busje is weer als nieuw ! ( hoop ik )
longlife onderhoud : olie koeler vervangen; waterpomp vervangen (preventief op mijn verzoek, had 160.000 gedraaid ); koelsysteem gespoeld en gevuld + nieuw expansievat (!!??!!); remleidingen vervangen + remslangen + nieuwe remolie; ruitenwisserbladen vernieuwd; alle filters vervangen ( interieur/lucht/olie); nieuwe olie ( 160 euro ) en uiteraard wat klein materiaal; standkachel ventilator gangbaar gemaakt ( 200 euro )::
totaal 2150 euro. huidige kmstand 230.000
volgende keer naar JB. Maar voorlopig niet hoop ik.
n.b.
ik heb afgelopen jaren nog nooit een diesel/brandstof filter op de rekening zien staan. Zit zo'n ding er niet in ?
Laatst gewijzigd door goudriaan op 04 nov 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: remleidingen vervangen
Iedere motor heeft een brandstoffilter .goudriaan schreef:vandaag onaangenaam verrast door vw dealer.
remleidingen moeten vervangen worden...... roest !
is dat normaal bij een bus van 10 jaar oud ?
moet nog veel meer vervangen worden ( olie koeler, waterpomp, toerental sensor (???) en een sensor max druk airo (???),
allerlei filters en uiteraard ook ruitenwisserbladen. in combinatie met beurt 2700.....
fijn zo'n busje.
busje is weer als nieuw ! ( hoop ik )
longlife onderhoud : olie koeler vervangen; waterpomp vervangen (preventief op mijn verzoek, had 160.000 gedraaid ); koelsysteem gespoeld en gevuld + nieuw expansievat (!!??!!); remleidingen vervangen + remslangen + nieuwe remolie; ruitenwisserbladen vernieuwd; alle filters vervangen ( interieur/lucht/olie); nieuwe olie ( 160 euro ) en uiteraard wat klein materiaal.totaal 2150 euro. huidige kmstand 230.000
volgende keer naar JB. Maar voorlopig niet hoop ik.
n.b.
ik heb afgelopen jaren nog nooit een diesel/brandstof filter op de rekening zien staan. Zit zo'n ding er niet in ?
Bij een T5 is de wisselinterval van het brandstoffilter 60.000km als ik het goed herinner , maar het is aan te raden om dat om de 30.000km te doen (met al dat bio gedoe in de brandstof tegenwoordig...)
Best even navragen in de garage of ze er geen zin in hadden om die te vervangen , of dat ze het alleen vergeten te vermelden zijn op de rekening. (En hopelijk hebben ze hem dan ook daadwerkelijk vervangen...)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: remleidingen vervangen
Wij hebben hier in de werkplaats VW DEALER, DUS NIET STEALER al regelmatig remleidingen van T5's vervangen van rond de 10 jaar doordat er putcorrosie in zat.
Als het de toerentalsensor is van de motor, waarschijnlijk nokkenas heeft dit niets te maken met stationaire loop, deze wordt gebruikt bij het starten van de motor.
Naar JB 2150,- wegbrengen en de dealer duur vinden a 2700,-. JB heeft niet alles uitgevoerd dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.
Dit is even een algemene opmerking:
Af en toe vind ik het oprecht jammer dat er veel onjuistheden staan op ons forum. Met alle respect, als je niet weet wat het is of hoe iets exact werkt, reageer dan niet.
Als het de toerentalsensor is van de motor, waarschijnlijk nokkenas heeft dit niets te maken met stationaire loop, deze wordt gebruikt bij het starten van de motor.
Naar JB 2150,- wegbrengen en de dealer duur vinden a 2700,-. JB heeft niet alles uitgevoerd dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.
Dit is even een algemene opmerking:
Af en toe vind ik het oprecht jammer dat er veel onjuistheden staan op ons forum. Met alle respect, als je niet weet wat het is of hoe iets exact werkt, reageer dan niet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: remleidingen vervangen
Erdem , ik denk dat je wat verkeerd hebt gelezen , hij heeft de auto laten repareren bij een VW dealer , niet bij JB . Hij zei wel dat hij volgende keer bij JB zou gaanErdem50 schreef:
Naar JB 2150,- wegbrengen en de dealer duur vinden a 2700,-. JB heeft niet alles uitgevoerd dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen.
Dit is even een algemene opmerking:
Af en toe vind ik het oprecht jammer dat er veel onjuistheden staan op ons forum. Met alle respect, als je niet weet wat het is of hoe iets exact werkt, reageer dan niet.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: remleidingen vervangen
Klopt Pascal. Is bij dealer gemaakt. Heb best vertrouwen in dealer, echter wel duur. Letten niet zo erg op portemonnee van klant denk ik wel eens.
Re: remleidingen vervangen
Hahahahaha excuus heren!!
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: remleidingen vervangen
echt niet dat ik 2150 euro voor onderhoud ga betalen !
schandalig dat ze dat durven te vragen ..
schandalig dat ze dat durven te vragen ..