Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
BIJZONDERE AANHANGER MEETING
BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Hoi 'ers,
Ik was weer eens op pad met de Blue Star Bulli inclusief de XXL
Eerst even naar Assen en dan even bij Nayd / Danny langs.
Zoals jullie misschien nog wel weten, is Danny ook een T4 aanhanger aan het bouwen.
( Die witte zonder ramen en uitgezaagd dak ) Zie ook zijn topic bij Projecten.
En kortgeleden stuurde Danny mij foto's van hoe zijn aanhanger op het moment was.
Dus dat was meteen aanleIding om in de Blue Star te springen en op naar het Oosten van het land
Danny was nog niet thuis, maar werd door zijn moeder verwelkomt met
Even later arriveerde Danny mat zijn zwarte T4.
En zijn aanhanger stond op het oprijpad keurig gespoten, uiteraard ook zwart
Ziet er super uit en toch weer anders als mijn XXL.
De voorzijde van Danny zijn aanhanger is ca. 15 cm langer als de XXL.
Keurig een ruit laten maken en er zit zelfs een compleet ander dak opgelast
Respect voor al je werk Danny
Rest nu de binnenzijde nog, want die is dit moment nog leeg,
maar dat komt vast wel goed
Hierbij even een foto impressie :
Maar na de fotoshooting vertelde Danny dat er bij hun in het dorp nóg een T4 aanhanger rond rijdt
Dus wij op pad, dwars door het centrum van het dorp en ik denk dat er vele dorpers nu last hebben van hun nek
Eric troffen we bij hem thuis aan, maar zijn aanhanger staat op winterstalling.
Dus wij in optocht naar zijn stalling
Ik was weer eens op pad met de Blue Star Bulli inclusief de XXL
Eerst even naar Assen en dan even bij Nayd / Danny langs.
Zoals jullie misschien nog wel weten, is Danny ook een T4 aanhanger aan het bouwen.
( Die witte zonder ramen en uitgezaagd dak ) Zie ook zijn topic bij Projecten.
En kortgeleden stuurde Danny mij foto's van hoe zijn aanhanger op het moment was.
Dus dat was meteen aanleIding om in de Blue Star te springen en op naar het Oosten van het land
Danny was nog niet thuis, maar werd door zijn moeder verwelkomt met
Even later arriveerde Danny mat zijn zwarte T4.
En zijn aanhanger stond op het oprijpad keurig gespoten, uiteraard ook zwart
Ziet er super uit en toch weer anders als mijn XXL.
De voorzijde van Danny zijn aanhanger is ca. 15 cm langer als de XXL.
Keurig een ruit laten maken en er zit zelfs een compleet ander dak opgelast
Respect voor al je werk Danny
Rest nu de binnenzijde nog, want die is dit moment nog leeg,
maar dat komt vast wel goed
Hierbij even een foto impressie :
Maar na de fotoshooting vertelde Danny dat er bij hun in het dorp nóg een T4 aanhanger rond rijdt
Dus wij op pad, dwars door het centrum van het dorp en ik denk dat er vele dorpers nu last hebben van hun nek
Eric troffen we bij hem thuis aan, maar zijn aanhanger staat op winterstalling.
Dus wij in optocht naar zijn stalling
Laatst gewijzigd door Blue Star op 05 feb 2017, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
No road ? Not a problem !
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Erik heeft 2 achterdeuren aan de voorzijde gemaakt, ook weer héél véél werk.
Maar toch ook weer erg fraai.
Multivan interieur erin en zelfs laddertje achterop
Fraai werk Erik.
Daarna moest ik nog even naar Uithoorn en was ca. 20.15 u weer thuis.
Maar weer een leuke en leerzame dag gehad en met 'ers onder elkaar :
Altijd gezellig
Fijn weekend allemaal,
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
- Remco181
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
- Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
- Contacteer:
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Geweldig om te zien dit!
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Mafkezen :
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Schitterende combo's, pracht gezicht...
Mooi verhaal en foto's Fred
Arend
Mooi verhaal en foto's Fred
Arend
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Erg leuk. Op naar het zelfbouwweekend.
Maar er bestaat nog geen smily voor zo'n combi. Dat zou toch wel moeten
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
ziet er goed uit
en je was nog in de buurt ook
en je was nog in de buurt ook
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Mooi ,die aanhangers . Maar hoe "legaal" is dat in Nederland ?
In Belgie moet je dit niet doen : is bij wet verboden om er mee op de openbare weg te komen. Hier dient iedere aanhanger sinds een aantal jaar voorzien te zijn van COC documenten en moet de aanhanger een chassisnummer hebben , en de aanhanger dient gemaakt te zijn door een erkende fabrikant . Zelfbouw is niet meer toegelaten .
De kogeldruk van een van mijn aanhangwagens (Saris 2,7T dubbelas kipper ) is 2 weken geleden opgemeten , en dat was 80kg ! (wel er wel verbaast van dat het zoveel was) , en dat was dus een af-fabriek aanhanger dubbelas kipper .
Ik veronderstel dat deze T4 aanhangers waarbij de as zover naar achter staat wel veel meer kogeldruk zullen hebben ?
In Belgie moet je dit niet doen : is bij wet verboden om er mee op de openbare weg te komen. Hier dient iedere aanhanger sinds een aantal jaar voorzien te zijn van COC documenten en moet de aanhanger een chassisnummer hebben , en de aanhanger dient gemaakt te zijn door een erkende fabrikant . Zelfbouw is niet meer toegelaten .
De kogeldruk van een van mijn aanhangwagens (Saris 2,7T dubbelas kipper ) is 2 weken geleden opgemeten , en dat was 80kg ! (wel er wel verbaast van dat het zoveel was) , en dat was dus een af-fabriek aanhanger dubbelas kipper .
Ik veronderstel dat deze T4 aanhangers waarbij de as zover naar achter staat wel veel meer kogeldruk zullen hebben ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Voor jouw informatie Pascal, hier mag je zelfbouw voor keuring aanbieden bij het RDW.Pascal-141 schreef:Mooi ,die aanhangers . Maar hoe "legaal" is dat in Nederland ?
In Belgie moet je dit niet doen : is bij wet verboden om er mee op de openbare weg te komen. Hier dient iedere aanhanger sinds een aantal jaar voorzien te zijn van COC documenten en moet de aanhanger een chassisnummer hebben , en de aanhanger dient gemaakt te zijn door een erkende fabrikant . Zelfbouw is niet meer toegelaten.
Laatst gewijzigd door eaglebear op 06 feb 2017, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4477
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Geweldige meeting
Wat leuk
Wat leuk
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Hoi 'ers,
Bedankt voor jullie spontane reacties
Daar wordt ik blij van
Even op antwoord van Pascal en Arend.
In Nederland heeft een aanhangwagen tot 750 KG geen eigen kentekenbewijs en rijdt met het zelfde
kentekennummer ( witte kentekenplaat ) als het trekkende voertuig.
Deze aanhangers moeten wel aan de eisen van het RDW ( Rijksdienst voor het Wegverkeer ) voldoen.
Denk hierbij aan verlichting, reflectoren en dergelijk, maar hoeven niet gekeurd te zijn.
Aanhangwagens zwaarder dan 750 KG ( bijvoorbeeld zwaardere caravans ) hebben wel een eigen kentekennummer.
( gele kentekenplaat beginnend met de letter "W" ) deze zijn wel keuringsplichtig en dienen dus jaarlijks gekeurd te worden.
Zelfbouwaanhangwagen zoals mijn XXL krijg je in NL ook niet gekeurd, omdat je daar heel veel administratie bij komt.
Denk aan trekkrachtberekeningen van de balken en hoekprofielen die aan de bestaande balken zijn gelast.
Dit moet je kunnen aantonen
Deze keuring wordt bij de RDW in Lelystad gedaan en is ook kostbaar vanwege die tijd die het kost.
Advies van RDW Keuringmeesters is dan ook, blijf onder de 750 kg met de aanhangwagen, dan hoeft deze niet gekeurd te worden.
Mijn XXL woog leeg 560 KG en ingebouwd 660 KG. Kogeldruk was leeg 66 KG en ingebouwd 95 KG.
Mag maximaal 100 KG zijn onder mijn Blue Star Bulli.
Dus deze aanhangwagen zijn allemaal onder de 750 KG, dus zodoende kunnen we hier in NL met een niet gekeurde aanhangwagen rijden.
Dus legaal
In Deutschland worden deze aanhangwagen ook niet goedgekeurd door de TÜV .
Maar zoals je zelf wel hebt gezien Pascal, kom je deze aanhangwagens wel op treffens tegen
Deze T4 aanhangers zijn echter gebouwd op een bestaand onderstel van een Wohnwagen (Caravan ) of bestaande aanhanger .
En dan kan zo'n aanhanger in Deutschland wél goedgekeurd worden.
Even een paar fraaie voorbeelden :
Ziet er allemaal bijzonder fraai uit
Hulde aan de bouwers
Zo blijft het altijd weer leuk om onderweg te zijn
Mochten er nog vragen zijn.......
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
Bedankt voor jullie spontane reacties
Daar wordt ik blij van
Even op antwoord van Pascal en Arend.
In Nederland heeft een aanhangwagen tot 750 KG geen eigen kentekenbewijs en rijdt met het zelfde
kentekennummer ( witte kentekenplaat ) als het trekkende voertuig.
Deze aanhangers moeten wel aan de eisen van het RDW ( Rijksdienst voor het Wegverkeer ) voldoen.
Denk hierbij aan verlichting, reflectoren en dergelijk, maar hoeven niet gekeurd te zijn.
Aanhangwagens zwaarder dan 750 KG ( bijvoorbeeld zwaardere caravans ) hebben wel een eigen kentekennummer.
( gele kentekenplaat beginnend met de letter "W" ) deze zijn wel keuringsplichtig en dienen dus jaarlijks gekeurd te worden.
Zelfbouwaanhangwagen zoals mijn XXL krijg je in NL ook niet gekeurd, omdat je daar heel veel administratie bij komt.
Denk aan trekkrachtberekeningen van de balken en hoekprofielen die aan de bestaande balken zijn gelast.
Dit moet je kunnen aantonen
Deze keuring wordt bij de RDW in Lelystad gedaan en is ook kostbaar vanwege die tijd die het kost.
Advies van RDW Keuringmeesters is dan ook, blijf onder de 750 kg met de aanhangwagen, dan hoeft deze niet gekeurd te worden.
Mijn XXL woog leeg 560 KG en ingebouwd 660 KG. Kogeldruk was leeg 66 KG en ingebouwd 95 KG.
Mag maximaal 100 KG zijn onder mijn Blue Star Bulli.
Dus deze aanhangwagen zijn allemaal onder de 750 KG, dus zodoende kunnen we hier in NL met een niet gekeurde aanhangwagen rijden.
Dus legaal
In Deutschland worden deze aanhangwagen ook niet goedgekeurd door de TÜV .
Maar zoals je zelf wel hebt gezien Pascal, kom je deze aanhangwagens wel op treffens tegen
Deze T4 aanhangers zijn echter gebouwd op een bestaand onderstel van een Wohnwagen (Caravan ) of bestaande aanhanger .
En dan kan zo'n aanhanger in Deutschland wél goedgekeurd worden.
Even een paar fraaie voorbeelden :
Ziet er allemaal bijzonder fraai uit
Hulde aan de bouwers
Zo blijft het altijd weer leuk om onderweg te zijn
Mochten er nog vragen zijn.......
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Dat doe je goed Ed
Maar ik koppel de XXL toch maar los als jij er in ligt.
Dan voel ik tenminste niet dat jij je omdraait in je slaap
Grüss Gott
Fred Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Met een aanhanger chassis eronder is het hier ook toegestaan , "zelfbouw" is in Belgie niet meer toegestaan . Er staat iets in de wet van dat het "gebruik van auto onderdelen" niet meer is toegestaan als aanhanger . Maar ook een 'gewone' zelfbouw aanhanger (bakwagen bvb) is hier niet meer toegestaan . Als je geen COC document en chassisnummer kan voorleggen , kan je eigenbouw hier in Belgie door de Politie in beslag genomen worden.Blue Star schreef:Hoi 'ers,
Bedankt voor jullie spontane reacties
Daar wordt ik blij van
Even op antwoord van Pascal en Arend.
In Nederland heeft een aanhangwagen tot 750 KG geen eigen kentekenbewijs en rijdt met het zelfde
kentekennummer ( witte kentekenplaat ) als het trekkende voertuig.
Zelfbouwaanhangwagen zoals mijn XXL krijg je in NL ook niet gekeurd, omdat je daar heel veel administratie bij komt.
Denk aan trekkrachtberekeningen van de balken en hoekprofielen die aan de bestaande balken zijn gelast.
Dit moet je kunnen aantonen
Deze keuring wordt bij de RDW in Lelystad gedaan en is ook kostbaar vanwege die tijd die het kost.
Advies van RDW Keuringmeesters is dan ook, blijf onder de 750 kg met de aanhangwagen, dan hoeft deze niet gekeurd te worden.
Mijn XXL woog leeg 560 KG en ingebouwd 660 KG. Kogeldruk was leeg 66 KG en ingebouwd 95 KG.
Mag maximaal 100 KG zijn onder mijn Blue Star Bulli.
Dus deze aanhangwagen zijn allemaal onder de 750 KG, dus zodoende kunnen we hier in NL met een niet gekeurde aanhangwagen rijden.
Dus legaal
In Deutschland worden deze aanhangwagen ook niet goedgekeurd door de TÜV .
Maar zoals je zelf wel hebt gezien Pascal, kom je deze aanhangwagens wel op treffens tegen
Deze T4 aanhangers zijn echter gebouwd op een bestaand onderstel van een Wohnwagen (Caravan ) of bestaande aanhanger .
En dan kan zo'n aanhanger in Deutschland wél goedgekeurd worden.
Ik heb vroeger ook nog met de gedachte gespeelt een T4 aanhanger te maken , maar dan wel op een op maat gemaakt aanhangerchassis , maar het is er nooit van gekomen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: BIJZONDERE AANHANGER MEETING
Gaaf hoor. Ik heb ook het idee al een paar jaar geleden gehad, alleen een werkplek ontbreekt me om zoiets kwijt te kunnen.
Jaarlijkse keuring is pas boven de 3500kg, daaronder hoeft het niet. Ze zijn er wel verschillende keren over bezig geweest. Maar het is nog niet doorgevoerd.Blue Star schreef: Aanhangwagens zwaarder dan 750 KG ( bijvoorbeeld zwaardere caravans ) hebben wel een eigen kentekennummer.
( gele kentekenplaat beginnend met de letter "W" ) deze zijn wel keuringsplichtig en dienen dus jaarlijks gekeurd te worden.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L