Iemand bekend met noodloop T5GP 2.0 tdi van 2010. Komt een uitroepteken in scherm met afbeelding van de cruise control. Al uitgelezen door dealer. Je raad het al geen foutcodes.
Lambdasonde vervangen want dat schijnt de enige te zijn die niet altijd een foutcode veroorzaakt.
Rond de 110 km per uur hikt de motor een keer en dan gaat de noodloop in. Of dat hikken dus komt door de noodloop of een verschijnsel is voordat hij in noodloop gaat is niet duidelijk.
Iemand???
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Noodloop T5GP 2.0 tdi 2010
Noodloop T5GP 2.0 tdi 2010
- Bijlagen
-
- t5.png
- (126.04 KiB) 329 keer gedownload
- Vince Lankhorst
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
- Contacteer:
Re: Noodloop T5GP 2.0 tdi 2010
Bekend probleempje, EGR regelhuis voorzichtig eens opmaken en kijken wat je aantreft. Gaf ook geen foutcodes. Of de EGR eens reinigen!
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Re: Noodloop T5GP 2.0 tdi 2010
egr is sinds 2013 al electronisch uitgeschakel, dus vervuild kan hij niet zijn
groetjes peetje
groetjes peetje
- imacthomas
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15
Re: Noodloop T5GP 2.0 tdi 2010
Dat je EGR weggeschreven is wil niet zeggen dat niet voor storingen kan zorgen, dus wat Vince zegt is zo gek nog niet.
Als er sluiting in de EGR zit door vocht (wat veel veel komt) kan het goed zijn dat er andere sensoren een verkeerd signaal krijgen.
Even van de EGR het kapje eraf halen en kijken, je kunt ook proberen om een stuk te rijden zonder de stekker van de EGR klep erop.
Als er sluiting in de EGR zit door vocht (wat veel veel komt) kan het goed zijn dat er andere sensoren een verkeerd signaal krijgen.
Even van de EGR het kapje eraf halen en kijken, je kunt ook proberen om een stuk te rijden zonder de stekker van de EGR klep erop.