Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Functie kunststof onderdeeltje deurslot mechanisme?

vragen over de T4
Plaats reactie
JanpeterJ
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Functie kunststof onderdeeltje deurslot mechanisme?

Bericht door JanpeterJ »

Afbeelding
http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthre ... 048&page=2 (halverwege de pagina)
(deze pagina kwam ik tijdens het zoeken)

Wat is de functie van dit onderdeel dat uit mijn deurslot mechanisme is gevallen?

2001 T4, met een kunststof omhulsel om het mechanisme. Dat omhulsel zat scheef. Het mechanisme uit de deur gehaald, kunststof omhulsel eraf gehaald en toen viel dit kleine onderdeel eruit. Geen idee waar het vandaan komt. Ik kan wel bij de andere deur gaan kijken, maar neem liever geen risico dat ie er daar ook uitvalt.

Mechanisme weer gemonteerd zonder omhulsel en zonder dit onderdeel.
Nu kan ik de deur van binnen alleen openen met tegelijk de stift omhoog, van buiten moet ik de sleutel omdraaien en tegelijk open doen.
Komt dit doordat de kunststof onderdelen missen of is er tegelijk een veertje kapot gegaan?
JanpeterJ
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Functie kunststof onderdeeltje deurslot mechanisme?

Bericht door JanpeterJ »

Afbeelding
Die grote plastic kap zat er bij mij ook omheen, maar die zat dus flink scheef en is zelfs kapot.
"inbraak beveiliging" verklaart een boel, want aan die kant zat de raam strip een keer los en ik dacht toen al dat ze hadden geprobeerd binnen te komen.

De centrale vergrendeling heb ik losgemaakt om het mechanisme eruit te kunnen halen, voor de rest klinkt het inderdaad als het veertje die tegelijk kapot is gegaan met het demonteren.
Ik kan weer aan de slag :toppie
JanpeterJ
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Functie kunststof onderdeeltje deurslot mechanisme?

Bericht door JanpeterJ »

Bedankt voor de bestel tip.

Ik wilde het vandaag graag voor elkaar hebben en had al verschillende zelfbouw tips gevonden.
http://www.t4-wiki.de/wiki/T%C3%BCrschl ... eparieren)
De veer uit een ordner is niet te doen, te sterk en te dik.
Een kleine veer ring voor een sleutelhanger ging wel goed, die zit er nu in en het werkt. :yes

De kunststof onderdelen zitten er niet meer in.

ps. het veertje was inderdaad kapot, maar zat nog netjes op zijn plek, pas bij het eruit halen bleek dat ie doormidden was.
Plaats reactie