Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kapot ‘spatscherm’ in het carter.

vragen over de T5
Plaats reactie
mijncamper
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2017, 09:39

Kapot ‘spatscherm’ in het carter.

Bericht door mijncamper »

Hallo,
Ik heb een T5 uit 2007.
In mijn Carter zit/‘hangt’ een kunststof spatsherm.
Na DE EERSTE noodmelding “Stop” oliedruk te laag !! (en een olie lekkage onder mijn auto) bleek mijn olieleiding vervuild en verstopt met vuil. (Ik ben geen ‘technicus’ maar er moest o.a. een nieuwe aandrijfriem in omdat die door de olielekkage ook vervuild was én het was (bleek mij later) “niet nodig” geweest het Carter te openen.
Bij DE TWEEDE (!!) noodmelding “Stop” oliedruk te laag (en een olie lekkage onder mijn auto), moest men weer ALLE handelingen van hierboven herhalen maar nu haalde de garage het Carter wél open en zag men (ik ook) het spatscherm er in stukken bij hangen. Dit zou de verstopping van de olieleiding moeten verklaren.
Wéér is alles vernieuwd en gemaakt.
Bij DE DERDE noodmelding “Stop” oliedruk te laag (en een olie lekkage onder mijn auto) moest men weer ALLE handelingen van hierboven herhalen. WEER was het spatscherm in stukken en nu was zelfs het linker (als je van voor náár de bus kijkt) ijzeren bevestiging stuk van het spatscherm afgebroken (!!). De garage begrijpt niet hoe dit steeds weer kan gebeuren. Jullie zullen begrijpen dat ik er (o.a. door de kosten) doodziek van ben ! DUS, WIE OH WIE WEET WAT HIER IN GODSNAAM GEBEURD ??? Én, HOE DIT TE VOORKOMEN ! Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Vriendelijke groet, Leslie.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2732
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Kapot ‘spatscherm’ in het carter.

Bericht door Erdem50 »

Sorry maar je verhaal is absoluut niet duidelijk.

Je hebt het over een oliedrukmelding, een spatplaat IN de carterpan, een verstopte oliezeef en olielekkage naar buiten toe?

Kan er geen chocola van maken.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie