Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR Klep schoonmaken
EGR Klep schoonmaken
Hallo WjWlers,
Ik had een probleem met onze T5 uit 2007 (19TDI BRR motor 82 pk - 270.700km)
Onderweg ging het motorlampje branden, en kreeg ik na een tijdje last van vermogen verlies.
Ik was onderweg met een aanhanger en reed bij elkaar 1.200 km 90/95 km per uur.
Het vermogen verlies werd steeds erger en de Bus wou ook slecht starten met veel rook.
Als de motor warm was ging het iets beter, koud was dramatisch.
Omdat we hier in Frankrijk een lockdown hebben kon ik niet FF naar de VW Garage (de meeste zijn toch dicht, ze kunnen ook bijna geen onderdelen bestellen.) om hem uit te laten lezen Na eerst aan de Roetkat/DPF gedacht te hebben, hem ik toch maar eerst de EGR Klep gedonmonteerd en schoongemaakt.
Ongeveer een uurtje werk en (gelukkig) probleem opgelost!!! Nu later nog even de foutcode laten verwijderen als we weer naar vrij buiten kunnen.
Aan deze video hem ik veel gehad, speciaal voor de tip van de stekkeraansluiting
Ik had een probleem met onze T5 uit 2007 (19TDI BRR motor 82 pk - 270.700km)
Onderweg ging het motorlampje branden, en kreeg ik na een tijdje last van vermogen verlies.
Ik was onderweg met een aanhanger en reed bij elkaar 1.200 km 90/95 km per uur.
Het vermogen verlies werd steeds erger en de Bus wou ook slecht starten met veel rook.
Als de motor warm was ging het iets beter, koud was dramatisch.
Omdat we hier in Frankrijk een lockdown hebben kon ik niet FF naar de VW Garage (de meeste zijn toch dicht, ze kunnen ook bijna geen onderdelen bestellen.) om hem uit te laten lezen Na eerst aan de Roetkat/DPF gedacht te hebben, hem ik toch maar eerst de EGR Klep gedonmonteerd en schoongemaakt.
Ongeveer een uurtje werk en (gelukkig) probleem opgelost!!! Nu later nog even de foutcode laten verwijderen als we weer naar vrij buiten kunnen.
Aan deze video hem ik veel gehad, speciaal voor de tip van de stekkeraansluiting
Laatst gewijzigd door H&M 235 op 06 apr 2020, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: EGR Klep schoonmaken
wat een verschil,
hoeveel heeft je bus gelopen?
ha al gevonden op je film: 277K
JB
hoeveel heeft je bus gelopen?
ha al gevonden op je film: 277K
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Hallo WeetjeWellers
Na een jaar met een afgeloten EGR afgeloten afgeloten gereden te hebben (30.000 km) vandaag de EGR eens open gemaakt.
Wat een verschil, nog steeds schoon, dit ondanks de franse supermarkt diesel.
De WjW tip is als eenvoudig als briljant!
Na een jaar met een afgeloten EGR afgeloten afgeloten gereden te hebben (30.000 km) vandaag de EGR eens open gemaakt.
Wat een verschil, nog steeds schoon, dit ondanks de franse supermarkt diesel.
De WjW tip is als eenvoudig als briljant!
Top !
Ik ga hem ook eens bekijken.
Thanks voor de uitleg.
Ik ga hem ook eens bekijken.
Thanks voor de uitleg.
- Jan anno NU
Mooi dat je weer met wat vermogen de Bolnesserberg op kan.
Goede actie.
Goede actie.
Hallo Jan.
Ik heb de Bolnesserberg een paar jaar geleden omgeruild voor de Franse Pyreneen.
Heerlijk hier 80km van Spanje en in het midden tussen de Atlantiese kust en de Middenlandse zee.
Vroeger in NL was elke jaar mijn lucht en interieur filter zwart en hier nog als nieuw naar een jaar.
Maar woonde jij vroeger niet op Oud IJsselmonde of haal ik nu een paar Jannen door elkaar?
Ik heb de Bolnesserberg een paar jaar geleden omgeruild voor de Franse Pyreneen.
Heerlijk hier 80km van Spanje en in het midden tussen de Atlantiese kust en de Middenlandse zee.
Vroeger in NL was elke jaar mijn lucht en interieur filter zwart en hier nog als nieuw naar een jaar.
Maar woonde jij vroeger niet op Oud IJsselmonde of haal ik nu een paar Jannen door elkaar?
kun je net als bij de t4 de egr afblinden met een plaatje sinds vandaag een t5
- Jan anno NU
Dat heb je helemaal goed Hans.H&M 235 schreef: ↑22 jan 2022, 22:16 Hallo Jan.
Sinds 2020 in Breda
Die parkeerplek onder de platanen in ijsselmonde was niet zo geweldig voor het busje.
Hallo Kees,
Ik heb het indd met een plaatje afgesloten, net als bij een T4.
Ik heb het indd met een plaatje afgesloten, net als bij een T4.