Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Hallo allen!!
Ik ben al een tijdje niet actief geweest ivm tijd gebrek.
Ik heb zon 7 maand terug een T5 180pk uit 2010 gekocht.
Nu heb ik een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik zal bij het begin beginnen.
Aangezien er geen historie van de bus bekend was (behalve dat er een revisie motor in gekomen is) heb ik deze voorzien van frisse filters en olie.
Ook heb ik de DSG bak laten spoelen. En nu komt het.
Kom aan bij de garage die de bak spoelt met een tank inhoud voor 70km, na het spoelen 0km tankinhoud dus bij de eerste pomp gestopt en getankt. NIET STIL GEVALLEN.
Volgende dag motor loopt onregelmatig gestationeerd. Maar rijd prima! Alleen bjj stationeer schommelt deze enorm.
Op de rail heb ik de druk regelklep en de sensor vervangen en brandstoffilter.
alles terug gemonteerd en stationeer liep deze weer mooi.
MAAR bij de eerste proefrit boven 3000rpm valt vermogen/gas weg, laat je deze zakken tot 2/2.5 rpm pakt ie weer op en rijd je weer verder
Klachten vanaf dat moment: boven de 3000rpm valt gas weg motor ratelt als je dan toch gas geeft (knikkerbus geluid)
Max haalbare snelheid 115/120kmph bij voorzichtig optrekken.
In de 1,2 lijkt er voldoende kracht te zijn (kun je hoger in toeren) het probleem lijkt bij hogere versnelling eerder te melden dus rond de 2000rpm in de 7e versnelling.
Uitgelezen bij dealer geen fout codes
Zelf uitgelezen vcds geen fout codes
Stekkers en slangen nagelopen alles zit goed
Vacuum getest
N75 klep vervangen na testrit kwam foutcode 2099 (zo uit men hoofd) wat betekenen zou turbo onderdruk.
LMM vervangen
Map sensor vervangen
Roetfilter leeg gehaald egr dicht gezet
Dit alles geen succes
Ook maar een andere turbo er op. En nog steeds zelfde probleem.
Meetwaarden nagelopen en op cil 3 vreemde waarde ok ook verstuiver vervangen. Helaas geen succes.
Filtertje hogedrukpomp schoongemaakt al was deze niet vuil
Gisteren was het druk in de werkplaats en moest de bus even aan de kant ik spring en in en wil em starten. Motor draait 2 tellen rond en ik bedenk me ineens oeps de brandstofleiding van de rail naar de 3e en 4e verstuivers zitten er nog niet op. Direct het starten gestaakt en kijken onder de kap, ik had verwacht veel diesel overal te zien liggen maar geen druppel..
Iemand van hier nog ideeën, want mijne zijn op en begint nu een verhaal te worden van maar onderdelen vervangen om te testen. En dat vind men bankrekening niet zo leuk
Hoe ontlucht ik de brandstofpomp aangezien deze op de riem draait.
Alvast mijn dank
Ik ben al een tijdje niet actief geweest ivm tijd gebrek.
Ik heb zon 7 maand terug een T5 180pk uit 2010 gekocht.
Nu heb ik een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik zal bij het begin beginnen.
Aangezien er geen historie van de bus bekend was (behalve dat er een revisie motor in gekomen is) heb ik deze voorzien van frisse filters en olie.
Ook heb ik de DSG bak laten spoelen. En nu komt het.
Kom aan bij de garage die de bak spoelt met een tank inhoud voor 70km, na het spoelen 0km tankinhoud dus bij de eerste pomp gestopt en getankt. NIET STIL GEVALLEN.
Volgende dag motor loopt onregelmatig gestationeerd. Maar rijd prima! Alleen bjj stationeer schommelt deze enorm.
Op de rail heb ik de druk regelklep en de sensor vervangen en brandstoffilter.
alles terug gemonteerd en stationeer liep deze weer mooi.
MAAR bij de eerste proefrit boven 3000rpm valt vermogen/gas weg, laat je deze zakken tot 2/2.5 rpm pakt ie weer op en rijd je weer verder
Klachten vanaf dat moment: boven de 3000rpm valt gas weg motor ratelt als je dan toch gas geeft (knikkerbus geluid)
Max haalbare snelheid 115/120kmph bij voorzichtig optrekken.
In de 1,2 lijkt er voldoende kracht te zijn (kun je hoger in toeren) het probleem lijkt bij hogere versnelling eerder te melden dus rond de 2000rpm in de 7e versnelling.
Uitgelezen bij dealer geen fout codes
Zelf uitgelezen vcds geen fout codes
Stekkers en slangen nagelopen alles zit goed
Vacuum getest
N75 klep vervangen na testrit kwam foutcode 2099 (zo uit men hoofd) wat betekenen zou turbo onderdruk.
LMM vervangen
Map sensor vervangen
Roetfilter leeg gehaald egr dicht gezet
Dit alles geen succes
Ook maar een andere turbo er op. En nog steeds zelfde probleem.
Meetwaarden nagelopen en op cil 3 vreemde waarde ok ook verstuiver vervangen. Helaas geen succes.
Filtertje hogedrukpomp schoongemaakt al was deze niet vuil
Gisteren was het druk in de werkplaats en moest de bus even aan de kant ik spring en in en wil em starten. Motor draait 2 tellen rond en ik bedenk me ineens oeps de brandstofleiding van de rail naar de 3e en 4e verstuivers zitten er nog niet op. Direct het starten gestaakt en kijken onder de kap, ik had verwacht veel diesel overal te zien liggen maar geen druppel..
Iemand van hier nog ideeën, want mijne zijn op en begint nu een verhaal te worden van maar onderdelen vervangen om te testen. En dat vind men bankrekening niet zo leuk
Hoe ontlucht ik de brandstofpomp aangezien deze op de riem draait.
Alvast mijn dank
VW T5 GP 2.0 180-pk DSG 2010 Highline
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Ontluchten van de pomp weet ik zo niet bij jouw bus, maar als ik het brandstoffilter van onze bus T5 2.5tdi vervangen heb, zet ik de bus eerst 10 keer 5 tot 10 seconden op contact zonder te starten, dan wordt het filter gevuld door de pomp in de tank en start hij daarna zonder hapering.
Dat zou je eens kunnen proberen.
Dat zou je eens kunnen proberen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Hoeveel liter heb je getankt?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 22 mei 2021, 19:08
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Zag toevallig laatst dezelfde problemen op youtube voorbij komen, en na veel zoeken heeft de monteur toch de oorzaak gevonden.
Ik kon de naam van de onderdeel niet vinden, anders kijk maar zelf even. (Niet in het Nederlands helaas)
Ik kon de naam van de onderdeel niet vinden, anders kijk maar zelf even. (Niet in het Nederlands helaas)
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Dit lijkt mij de gecombineerde brandstof/vacuumpomp.
Weet je de motorcode van je bus?
Weet je de motorcode van je bus?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
CFCA motor.krekwakwol schreef: ↑02 aug 2023, 21:47 Dit lijkt mij de gecombineerde brandstof/vacuumpomp.
Weet je de motorcode van je bus?
Hogedrukpomp wordt vandaag geleverd
Dan ook maar meteen de riemen enz vervangen os dat ook meteen weer gedaan.
Mvg
VW T5 GP 2.0 180-pk DSG 2010 Highline
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Is er niemand met de gouden tip??
,, hogedrukpomp is vervangen en nog steeds zelfde probleem.. een ramp is het niet want heb wel meteen nieuwe riemen en rollen.. ook het complete koelerpakket nieuw! Dus dat kan allemaal weer jaren mee
Maar Inmiddels wel een beetje moedeloos er van aan het worden en denk dat ik em maar weer in elkaar zet en weg breng naar een diesel specialist..
,, hogedrukpomp is vervangen en nog steeds zelfde probleem.. een ramp is het niet want heb wel meteen nieuwe riemen en rollen.. ook het complete koelerpakket nieuw! Dus dat kan allemaal weer jaren mee
Maar Inmiddels wel een beetje moedeloos er van aan het worden en denk dat ik em maar weer in elkaar zet en weg breng naar een diesel specialist..
VW T5 GP 2.0 180-pk DSG 2010 Highline
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
De gouden tip is, neem eens contact op met JB Autoservice in Dieverbrug en leg het probleem aan hem voor.
https://www.jbautoservice.nl/
https://www.jbautoservice.nl/
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Is je EGR ook echt dicht gezet of alleen uitgeschreven ?
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Ook dicht gezet.
@krekwakwol. Zal vanmiddag eens bellen.
@krekwakwol. Zal vanmiddag eens bellen.
VW T5 GP 2.0 180-pk DSG 2010 Highline
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Bus staat inmiddels 2 weken bij de Garage.
Ze hebben niet veel tijd gehad maar zijn er inmiddels achter dat de brandstof druk te hoog is.
Hun denken de brandstof druk regelaar op verdeler, maar waarom heb ik zelfde probleem met twee verschillende regelaars. Zou het in de software (ecu) kunnen zitte ??
Ze hebben niet veel tijd gehad maar zijn er inmiddels achter dat de brandstof druk te hoog is.
Hun denken de brandstof druk regelaar op verdeler, maar waarom heb ik zelfde probleem met twee verschillende regelaars. Zou het in de software (ecu) kunnen zitte ??
VW T5 GP 2.0 180-pk DSG 2010 Highline
Re: Vermogen/brandstof probleem T5 😭
Deze mag gesloten worden.
Gisteren de bus opgehaald en loopt weer goed!
Het bleek dat de nieuwe retourleiding geen tegendruk gaf (productie fout) ben nu in overleg met de leverancier van de leiding over een compensatie. Maar verwacht er niets van
Gisteren de bus opgehaald en loopt weer goed!
Het bleek dat de nieuwe retourleiding geen tegendruk gaf (productie fout) ben nu in overleg met de leverancier van de leiding over een compensatie. Maar verwacht er niets van
VW T5 GP 2.0 180-pk DSG 2010 Highline