Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg slaat vaak af op rotonde/haarspeldbocht.
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg slaat vaak af op rotonde/haarspeldbocht.
Indien ik met lage snelheid in 2e versnelling een rotonde oprol, met mijn 136 pk en daarachter de 1600kg trailer, slaat de bus bij te weinig gas meteen af.
Niet zo erg ware het niet dat de stuurbekrachtiging meteen uitvalt en ik met het nog ingeslagen stuur meteen in de berm sta.
Mijn t4 1.9td met 68 pk was minder rancuneus, sputterde een beetje en kreeg ik nog de kans gas bij te geven.
De vraag: Is het normaal dat hij gelijk afslaat bij te weinig gas/lage snelheid of staat er iets fout afgesteld? Hij trekt verder goed.
Is het normaal dat zodra hij afslaat er niets meer te sturen valt of moet er nog een paar seconden marge zijn?
Niet zo erg ware het niet dat de stuurbekrachtiging meteen uitvalt en ik met het nog ingeslagen stuur meteen in de berm sta.
Mijn t4 1.9td met 68 pk was minder rancuneus, sputterde een beetje en kreeg ik nog de kans gas bij te geven.
De vraag: Is het normaal dat hij gelijk afslaat bij te weinig gas/lage snelheid of staat er iets fout afgesteld? Hij trekt verder goed.
Is het normaal dat zodra hij afslaat er niets meer te sturen valt of moet er nog een paar seconden marge zijn?
Laatst gewijzigd door peetjeadhdtje op 09 jan 2024, 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg
De stuurbekrachtiging pomp word door de motor aangedreven, dus als die stil valt, stopt ook op dat moment je stuurbekrachtiging
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Pascal-141
- Berichten: 10867
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg
Dan laat je hem te laag in toeren komen . Meer gas geven , of sneller rijdenpeetjeadhdtje schreef: ↑05 jan 2024, 12:46 Indien ik met lage snelheid in 2e versnelling een rotonde oprol, met mijn 136 pk en daarachter de 1600kg trailer, slaat de bus bij te weinig gas meteen af.
Niet zo erg ware het niet dat de stuurbekrachtiging meteen uitvalt en ik met het nog ingeslagen stuur meteen in de berm sta.
Mijn t4 1.9td met 68 pk was minder rancuneus, sputterde een beetje en kreeg ik nog de kans gas bij te geven.
De vraag: Is het normaal dat hij gelijk afslaat bij te weinig gas/lage snelheid of staat er iets fout afgesteld? Hij trekt verder goed.
Is het normaal dat zodra hij afslaat er niets meer te sturen valt of moet er nog een paar seconden marge zijn?
Ik trok met mijn T5 aanhangwagens van meer dan 2,5Ton en had er geen probleem mee.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- destrijdbijl
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
- Locatie: Bergen
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg
Ik kom uit een T4 2.4d en moet nog steeds wennen aan mijn T5 met circa180pk (140pk gechipt)... Ik heb wel grotere wielen eronder. Heb nog nooit een auto zo vaak laten afslaan als deze, zeker in het "terrein" is het eigenlijk een drama. Je moet echt je rijstijl aanpassen, ben benieuwd of IK er ooit aan zal wennen.
Op de snelweg echter... :-)
Op de snelweg echter... :-)
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg slaat vaak af in 2e versnelling
Ik denk dat het gewicht er inderdaad niet zozeer mee te maken heeft want met mijn 750 kg caravan erachter berg op een haarspeldbocht nemen is het ook vaak kassa.
Maar het aller ergste is als je een rotonde blokkeert met je paardentrailer en de amazone naast je roept:
Zal ik anders rijden!!!!!!!!!!!!
Maar het aller ergste is als je een rotonde blokkeert met je paardentrailer en de amazone naast je roept:
Zal ik anders rijden!!!!!!!!!!!!
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg slaat vaak af op rotonde/haarspeldbocht.
gewoon je stationair toerental op 2000 toeren af laten stellen, dan gaat het vast beter
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Berichten: 34204
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg slaat vaak af in 2e versnelling
Dan mag ze het paard opzadelen en dan mag ze rijdenpeetjeadhdtje schreef: ↑09 jan 2024, 10:41
Maar het aller ergste is als je een rotonde blokkeert met je paardentrailer en de amazone naast je roept:
Zal ik anders rijden!!!!!!!!!!!!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: t5 136 pk met aanhangwagen 1600kg slaat vaak af in 2e versnelling
Paard ervoor spannen:137 pk, moet lukkenMultivan Generation schreef: ↑09 jan 2024, 13:29Dan mag ze het paard opzadelen en dan mag ze rijdenpeetjeadhdtje schreef: ↑09 jan 2024, 10:41
Maar het aller ergste is als je een rotonde blokkeert met je paardentrailer en de amazone naast je roept:
Zal ik anders rijden!!!!!!!!!!!!
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--