Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandtofmeter valt uit bij hoge buiten temperatuur

vragen over de T4
Plaats reactie
Mark Mol
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021, 16:49

Brandtofmeter valt uit bij hoge buiten temperatuur

Bericht door Mark Mol »

Dag allemaal,

Wij hebben onze 2003 t4 cali freestyle 2,5 tdi 110pk alweer 11 jaar. Een dingetje dat al bijna de helft van deze tijd een probleempje is, is de brandstofmeter. Deze valt soms uit bij hoge buiten temperaturen. Zo ook deze week weer. Bij temperaturen boven de 25 graden heeft ie er geen zin in om wat te laten zien. Alle andere meters doen het prima. Het lijkt dan ook niet het brandstofmeter/temperatuurmeter dingetje te zijn waar ik veel over lees. Vooral irritant als je vergeten bent om de dagteller na het tanken op 0 te zetten.

Heeft iemand een idee waar dit door komt en hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Groet,

Mark
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3780
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Brandtofmeter valt uit bij hoge buiten temperatuur

Bericht door krekwakwol »

Het zou kunnen dat door de warmte op je dashboard, de print van je tellerunit ook warm wordt en wat uitzet en dat er al een slechte soldering achterop je printplaat zit, dat hierdoor het contact naar je brandstofmeter verbreekt.
Dus dan zouden de solderingen achterop de printplaat even door gesoldeerd moeten worden.
Hoe heb ik dat even uitgelegd :knipoog

Maar misschien komen er meer oplossingen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Mark Mol
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021, 16:49

Re: Brandtofmeter valt uit bij hoge buiten temperatuur

Bericht door Mark Mol »

Dag,

Dat ga ik eens onderzoeken.
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Brandtofmeter valt uit bij hoge buiten temperatuur

Bericht door autocaravana »

Iets soortgelijks heb ik ook gehad, maar meestal gaf hij minder aan dan zou moeten. Helemaal nul gebeurde een keer en toen ging het lampje ook branden. Ik ben er niet achter gekomen wat de oorzaak was want toen de buitentemperatuur omlaag ging was het probleem voorbij. Tot de volgende hittegolf?
Ik denk toch eerder dat de tanksensor niet meer goed aangeeft dan dat het een printplaatprobleem is. Althans in mijn geval.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Plaats reactie