Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spanarm

vragen over de T5
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

spanarm

Bericht door daimen »

hoop dat ik het een beetje goed kan omschrijven hier.
heb een probleem met een transporter t5.1 van 2013,heb nu 3x de spanarm en multiriem vervangen omdat de spanarm in stukken ging.
vandaag voor de derde keer kapot na 2 dagen rijden vandaag multiriem geknapt spanarm is nog heel,multiriem was verwrongen door de warmte en toen geknapt, poelie van dynamo en airco gaan gewoon rond met de hand dus wie heeft dit eerder meegemaakt dat de spanarm knapt.
ik wil weer op mijn :driveT5 vertrouwen
mvgr ronald
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 936
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: spanarm

Bericht door SyncRoon »

Draait de poulie van dynamo en airco ook als ze in werking / ingeschakeld zijn? In ieder geval de aircopoulie heeft een koppeling. m.a.w. de airco pomp kan best vast zitten en bij inschakelen airco geeft dat dan een klap op je multiriem.
Groet, Ronald
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: spanarm

Bericht door daimen »

Airco werkt gewoon zelfde als dynamo,maar ergens tijdens het rijden moet deze vastlopen ,met als gevolg dat spanarm en v snaar in stukken gaat.
V snaar was gedeeltelijk gesmolten en geknapt
Poeli van Airco en dynamo kan je gewoon Rondane draaien met de hand
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 936
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: spanarm

Bericht door SyncRoon »

Je airco heeft en elektromagnetische koppeling. Je moet even controleren of deze inschakelt en dan voelen of je aircopomp los zit. Als je geen weerstand voelt is de koppeling niet ingeschakeld.

Contact aan en airco aan, je hoort als goed is de koppeling inschakelen. Anders met draaiende motor proberen of via de stekker aansturen.
Groet, Ronald
Plaats reactie