Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Balpen uitgelopen, hoe zetel reinigen?
Balpen uitgelopen, hoe zetel reinigen?
Hoi allemaal,
Zonet gezien dat er balpen gelekt is op de bekleding van de zetel. Heeft er iemand van jullie ervaring met het verwijderen van deze vlekken?
Instructieboekje zegt met Vw interieur reiniger 000096301, maar ik vraag me af of dit voldoende zal zijn.
Het is vooral nogal vervelend op het alcantara deel van de zetel…
Zonet gezien dat er balpen gelekt is op de bekleding van de zetel. Heeft er iemand van jullie ervaring met het verwijderen van deze vlekken?
Instructieboekje zegt met Vw interieur reiniger 000096301, maar ik vraag me af of dit voldoende zal zijn.
Het is vooral nogal vervelend op het alcantara deel van de zetel…
VW T6 California Ocean 2019
- krekwakwol
Re: Balpen uitgelopen, hoe zetel reinigen?
Hallo Dries, je zou eens kunnen vragen bij een autopoetsbedrijf/Detailer, die zullen wel ervaring hebben met diverse vlekken.
Als je een verkeerd middel gebruikt, heb je ook kans dat je de vlek groter maakt.
Als je een verkeerd middel gebruikt, heb je ook kans dat je de vlek groter maakt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Misschien is dat wel de beste oplossing in plaats van zelf te proberen en het dan alleen maar erger te maken.
- krekwakwol
Liikt me wel, als het nu een oude auto was, maar een T6 is een serieuze oplossing wel waard.
Of er moet al een nieuwe bekledinghoes voor te leveren zijn via de dealer, dat zou ook nog een oplossing zijn.
Of er moet al een nieuwe bekledinghoes voor te leveren zijn via de dealer, dat zou ook nog een oplossing zijn.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Tja, een professionele cleaner heeft niet tot de oplossing geleid . De vlek is nu veel zachter, minder aanwezig maar niet weg. De inkt is nu wat uitgesmeerd waardoor er een blauwe waas zit op het leder. Niet zo leuk.
De cleaner spreekt over herkleuren van het leder… iemand ervaring mee?
De cleaner spreekt over herkleuren van het leder… iemand ervaring mee?
- krekwakwol
Heb je ook geinformeerd bij de dealer wat een nieuwe hoes kost? Die zijn net als het schuim vaak te vervangen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Als het toch al niet zo mooi meer is zou je ook wat internettips kunnen proberen:
https://www.audiforum.nl/forum/techniek ... eding.html
https://omaweetraad.nl/balpen-verwijderen
https://www.audiforum.nl/forum/techniek ... eding.html
https://omaweetraad.nl/balpen-verwijderen
Tandpasta heb ik geprobeerd. Op kledij, waar de balpen ook op uitgelekt was, werkt dit prima. Op het beige nepleer jammer genoeg niet. De kleur zit nu in de bekleding.
Onmiddellijk reageren bij vervuiling is nog het beste, maar als je dit pas na een uur of zo ontdekt is het kwaad al geschied.
Ik wacht nog ff op de offerte ivm herkleuring van een deeltje van de zetel. Volgens mijn aanvoelen zou dat wel eens goed mee kunnen vallen.
Onmiddellijk reageren bij vervuiling is nog het beste, maar als je dit pas na een uur of zo ontdekt is het kwaad al geschied.
Ik wacht nog ff op de offerte ivm herkleuring van een deeltje van de zetel. Volgens mijn aanvoelen zou dat wel eens goed mee kunnen vallen.
Heeft u spiritus geprobeerd al eens geprobeerd? Op de meeste andere oppervlakken lost balpeninkt in de spiritus op en trekt in papiertje of doekje en is zo voorzichtig te verwijderen.
De inkt is nu wel vermengd met andere stoffen, die de oplosbaarheid misschien veranderd hebben.
Met vriendelijke groeten.
De inkt is nu wel vermengd met andere stoffen, die de oplosbaarheid misschien veranderd hebben.
Met vriendelijke groeten.