Hallo allemaal,
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen met het volgende. We hebben een aangepaste rolstoelbus VW Caravelle (T5) uit 2010 met 2.0 BiTDI (1.968cc, 132 kW). Het olieverbuik is sinds wij m hebben altijd wel hoog geweest. Vorig jaar heb ik een nieuwe roetfilter laten monteren en toen zijn de problemen begonnen. Eerst (witte/grijze) rook onder de motorkap, toen veel (grijze/witte) rook bij de uitlaat en ook uitlaatgaslucht in de cabine. Het is af en toe (vooral bij stationair draaien) Ben 3 x teruggeweest bij de garage die de roetfilter heeft gemonteerd maar die wil ons niet meer helpen. Andere roetfilter specialist zegt dat het aan de roetfilter ligt. Er is namelijk geen originele gemonteerd. Ik ben ook al bij 3 andere garagebedrijven geweest, die hebben wat sensors vervangen maar daar ligt het ook niet aan. De rookklachten bleven. Inmiddels brandt er af en toe ook een rood lampje met de melding met een piepsignaal ‘oil pressure engin fail’. Die verdwijnt dan ook weer. De roetfilter is inmiddels al onklaar gemaakt en softwarematig eruitgehaald. Maar alle klachten zijn er nog. Ik denk dat het eerder met het olieverbruik te maken heeft. Inmiddels maakt de ventilator ook een enorm lawaai als we de motor uitzetten (meer dan gebruikelijk). We durven eigenlijk niet meer met de bus te rijden, maar we kunnen m ook niet lang missen ivm onze zoon die in een rolstoel zit. Mijn vraag is eigenlijk hebben jullie een idee op basis van deze summiere informatie of hebben jullie een suggestie waar we heen zouden kunnen gaan voor een goed advies? Iemand die een kijkoperatie kan doen voordat we meteen aan dure reparaties gaan beginnen. We zitten een beetje met de handen in ons haar en weten niet of we deze rolstoelbus moeten laten repareren of het geld beter kunnen investeren in een andere rolstoelauto.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motorklachten Caravelle Rolstoelbus
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 okt 2024, 18:34
Motorklachten Caravelle Rolstoelbus
Laatst gewijzigd door Rolstoelie op 15 nov 2024, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motorklachten Carvelle Rolstoelbus
welkom op weetjewel.
Een hoog olieverbruik bij deze motoren, daar is al meer over geschreven.
Komt er kort op neer dat het meestal een prijzig verhaal wordt, andere motor,
duizenden euro's aan kosten.
Voor een bus van 14 jaar oud, moet je dan de afweging maken of de bus dat nog waard is.
Zoek op olieverbruik CFCA motoren.
Alvast sterkte
PS mijn reactie is wellicht kort door de bocht, maar eind van het liedje is dit wel het eindresultaat.
Een hoog olieverbruik bij deze motoren, daar is al meer over geschreven.
Komt er kort op neer dat het meestal een prijzig verhaal wordt, andere motor,
duizenden euro's aan kosten.
Voor een bus van 14 jaar oud, moet je dan de afweging maken of de bus dat nog waard is.
Zoek op olieverbruik CFCA motoren.
Alvast sterkte
PS mijn reactie is wellicht kort door de bocht, maar eind van het liedje is dit wel het eindresultaat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 okt 2024, 18:34
Re: Motorklachten Caravelle Rolstoelbus
Dank voor je reactie Multivan Generation!