normaal druk je rustig de rem klauw open om bv nieuwe remblokken te monteren,,,,,dit werkt VOOR wel ,maar achter niet?,heb ook met nokkensleutel
de remzuiger gedraaid maar blijft op zelfde openingsstand staan
wat is hier het geheim ? harder de zuiger terugduwen of toch soort
schroefbeweging???
wie kan het mij vertellen??
bij voorbaat dank,,,,,,,kzal het NOOIT vergeten!
gr rob
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remklauw achter
Remklauw achter
meestal op 2 wielen door de bocht
Hallo Rob,
Ik (nog)weet niet hoe het precies bij de T5 zit (nog steeds originele blokken) maar bij een zelfstellend (zelfstellend heeft betrekking op de handrem) remklauw zit idd. een schroefmechanisme in de remcillinder.
Absoluut NIET terugdrukken met de tang of iets dergelijks; als de schroefdraad breekt (aluminium legering) kost het je een nieuwe remklauw .
De zuiger is terug te dringen door deze LINKSOM dus tegen de klok in te draaien.
Zo nu en dan lukt het niet om de zuiger terug te draaien.
In zo'n situatie heb ik de remklauw eraf gehaald en de zuiger m.b.v. de perslucht eerst eruit "geblazen" om daarna in de remklauw terug gedraaid.
Uiteraard heb ik de rempasta (blauw tubbetje van ATE) gebruikt om de zuiger (buitenkant) en remklauw (binnenkant) in te smeren om de beschadigingen te voorkomen.
Deze ervaring heb ik met een ander VW produkt opgedaan; Audi A4
S6
Babson
Ik (nog)weet niet hoe het precies bij de T5 zit (nog steeds originele blokken) maar bij een zelfstellend (zelfstellend heeft betrekking op de handrem) remklauw zit idd. een schroefmechanisme in de remcillinder.
Absoluut NIET terugdrukken met de tang of iets dergelijks; als de schroefdraad breekt (aluminium legering) kost het je een nieuwe remklauw .
De zuiger is terug te dringen door deze LINKSOM dus tegen de klok in te draaien.
Zo nu en dan lukt het niet om de zuiger terug te draaien.
In zo'n situatie heb ik de remklauw eraf gehaald en de zuiger m.b.v. de perslucht eerst eruit "geblazen" om daarna in de remklauw terug gedraaid.
Uiteraard heb ik de rempasta (blauw tubbetje van ATE) gebruikt om de zuiger (buitenkant) en remklauw (binnenkant) in te smeren om de beschadigingen te voorkomen.
Deze ervaring heb ik met een ander VW produkt opgedaan; Audi A4
S6
Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
weer wat geleerd
Tot zover ,,,hartelijk dank voor de uitleg
als het weer in het weekend meezit ga ik kijken of de klus geklaard kan worden
Textar blokken EN sportschijven eronder gezet (Brakemax sport )
mooi en goed
voor en achter bijelkaar € 450 (auto-on-line) Ermelo
als het weer in het weekend meezit ga ik kijken of de klus geklaard kan worden
Textar blokken EN sportschijven eronder gezet (Brakemax sport )
mooi en goed
voor en achter bijelkaar € 450 (auto-on-line) Ermelo
meestal op 2 wielen door de bocht