Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

steeds meer storingen !!!!

vragen over de T5
Plaats reactie
roni T5
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:15
Locatie: Den Haag

steeds meer storingen !!!!

Bericht door roni T5 »

Hallo mensen,
ik krijg al een poosje constant de melding Oil sensor nu heeft de garage al een paar keer de schakelaar bij de klep ingespoten helpt niet maar ze zoeken daar wel steeds.nu echter krijg ik steeds een nieuwe piep en dan gaat er een geel spiraaltje knipperen met de melding in mijn display check engine dit is volgens de garage mijn remlicht schakelaar maar ook bij de storing werken mijn remlichten gewoon.
ik kan natuurlijk de sensor en de schakelaar laten vervangen maar ik denk dat het meer een draad probleem is maar waar zoek ik dit ?? bus is van aug.2004 heeft er net 60.000 km opzitten
wie weet raad,
met vriendelijke groet,
Rob
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Een vaak voorkomend probleem bij de T5's van 2003 en 2004 is slecht massacontact. Dit komt door oxidatie op de massaknooppunten. Dit zijn draadeinden die op meerdere plaatsen in de carrosserie zijn gelast. Op deze draadeinden worden dan de diverse massakabels vastgeschroefd.
Het probleem met dit soort storingen is, dat ze niet continu aanwezig zijn en dus moeilijk te lokaliseren.
Door het uitlezen van het storingsgeheugen kan worden achterhaald welke sensoren of bedieningscomponenten een foutmelding geven. Aan de hand van de elektrische schema's kan dan worden nagegaan op welke massaknooppunten deze onderdelen zijn aangesloten. Vervolgens kunnen deze knooppunten van oxidatie worden ontdaan.
Plaats reactie