Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ook maar even voorstellen: Frank

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

ook maar even voorstellen: Frank

Bericht door freakyge »

hoi, goeiemiddag allen
zal mijzelf ook maar even voorstellen hier,
Frank Gelijns uit west Braboland
na bijna 30jaar Harliekiedee (FXS LowRider 1200 van '79) rijder (ennn sleutelen uiteraard) toch maar de knop om gezet en motor verkocht en op jacht naar n "degelijk" én (voor mij) betaalbaar camperbusje gegaan.. (half uurtje met motor weg en vervolgens n uur plat moeten voor onderrug schoot niet meer op)

sinds vorige week maandag (08-06) trotse eigenaar van deze Cali-Falia uit '95 :peace
wat ik tot nu toe begreep is de cali-falia van 95 echter de neus, dash, blok 2.5 tdi en schuifdeur zijn wat nieuwer. dit blok heeft nu 330 op de teller.

mn plannen voor dit jaar zijn:
- de califalia goed schoon maken zowel interieur ( na n spray met Dettol droop de nicotine al vd wandjes af) als watertankjes (schoonwatertank leek wel n algen kweekbak na lang stilstand, dus na flink wat zoek werk de dop gevonden om leeg te laten lopen, tank eruit gehaald, goed gepoeld met lauw chloor water en met de tuinslang flink na gespoeld)
-de roest plekjes opschuren en bewerken met n roestomvormer en daar voor nu n laklaag overheen. dacht dat ik de kleurcode gevonden had in t onderhouds boekje (LB5N indigoblauw, echter dit is dus de kleur vd nieuwere neus enz. kleur voor de zekerheid toch maar even bij JPCarcolours na laten meten en die kwam op LP6M - karibikgruen zoals de auto dus ook op kenteken staat)

- maar vooral veel van en met de califalia gaan genieten en kijken hoe ze zich houd dit jaar, lijkt mij zonde om er veel tijd en geld in te steken als bv t blok t binnen n half jaar al zou begeven

had al e.e.a. opgezocht op deze TOP site, omdat mn technish frans (onderhouds boekje vd t4) niet zo denderend is én omdat ik tot daarnet t instructieboekje vd west falia inbouw nog niet gevonden had :) :wjw
mocht je meer willen weten over me, of gewoon n babbeltje/bak koffie stuur gerust n berichtje :proost
Bijlagen
20210607_175932.jpg
20210608_112920 1.jpg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ook maar even voorstellen: Frank

Bericht door Snautzer »

:toppie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: ook maar even voorstellen: Frank

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Frank.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: ook maar even voorstellen: Frank

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum. Een interessant samenstelsel, die bus van jou. Het camperdeel kan inderdaad van (eind) 1995 zijn, want toen is de kaktus bekleding en de nieuwe kleur van de kasten geïntroduceerd, maar de neus is zeker nieuwer en is er dus later opgezet. Ombouwen naar een wijsneus gebeurt wel vaker. De neus is in ieder geval niet van een andere California want die zijn nooit in Indigo blauw geleverd. Het lijkt ook of in het TDI-logo een rode 'I' staat, dat zou betekenen dat de neus van een 150 pk versie afkomstig is. Zit er ook een 150 pk blok in of komen de neus en het blok van verschillende bussen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: ook maar even voorstellen: Frank

Bericht door freakyge »

hoi Hanz, neus blok dash en schuifdeur komen indd uit dezelfde bus. geen idee of t n kamper of gewone t4 bus was, ik dacht n 2.5 van '98 (ga t toch nog eens na vragen ;) t origineel califalia gedeelte is van eind 95 indd :peace
Stephan80
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 dec 2019, 17:37

Re: ook maar even voorstellen: Frank

Bericht door Stephan80 »

Welkom en genietse!
Plaats reactie