Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Paul S

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Paul S
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021, 09:21

Paul S

Bericht door Paul S »

Hallo,

ik ben Paul, 34 jaar en afkomstig uit Weert.
Naast mijn vaste baan heb ik jarenlang bijverdiend met de in- en verkoop van auto's.
Zodoende lange tijd bedrijfsmatig in een VW Caddy 1.9TDI gereden uit 1998 naar volle tevredenheid.

Aangezien ik ook in het bezit ben van een autotrailer en geen auto meer had met trekhaak
op zoek gegaan naar iets met minimaal 2000kg trekgewicht. Voorheen een Mercedes ML en
een Range Rover Vogue hiervoor gehad. De in- en verkoop van auto's stop ik nu mee.
Ik heb nog een circuitauto staan waarmee ik wat vaker op pad wil langs verschillende circuits
om zo af en toe de auto eens uit te laten op het circuit. Zodoende kwam het idee om een
VW Transporter aan te schaffen. Aangezien ik mijn interesse ligt bij oudere auto's de keuze
gemaakt om voor een T4 te gaan.

De T4 heb ik in december 2020 gevonden in de vorm van een bestelbus 1.9TD uit 2001 met 186.000km NAP.
Deze wil ik nu ombouwen tot camper om zodoende in comfort de circuits langs te gaan.
De ombouw ga ikzelf doen op het dak na. Wou eerst voor een slaap- hefdak gaan maar vind dit iets
te prijzig als ik kijk naar de waarde van de bus en het toch altijd een zelfbouw camper blijft.
Zodoende overweeg ik hier het welbekende MacMol- dak.
Ben momenteel al een heel poos mezelf aan het inlezen. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden en opties
betreffende de ombouw dat ik merk dat je op den duur gewoon een begin moet maken anders zit ik me volgend
jaar nog in te lezen.

Hieronder een foto van de betreffende T4. Staat momenteel op 17" verbreed staal van een Tiguan waardoor de originele afdekkappen
van de wielbouten niet lekker meer past. Zodoende ook op zoek naar een doppenset van een Tiguan.

Gr,
Paul
Bijlagen
20201214_165044.jpg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Paul S

Bericht door krekwakwol »

Hoi Paul, welkom hier.
Leuke hobby een circuitauto, heb je een youngtimer? Ik had jaren geleden ook een voor het circuit, alleen daar reed ik ook mee heen en weer naar Zandvoort, dus dat was voorzichtiger rijden dan ik wou. Maar een autoambulance is beter, dan is een camperbusje ideaal. Ik denk dat je hier veel ideeen op kunt doen. Succes.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Paul S

Bericht door Snautzer »

Welkom :toppie
Paul S
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021, 09:21

Re: Paul S

Bericht door Paul S »

Dank u.

@krekwakwol: zat je vroeger ook niet op Nurburgring forum als AB?
Heb zelf een Astra GSI en een Kadett Turbo.
Zo vaak kom ik ook niet op het circuit maar de bedoeling is om dat nu wat meer te gaan doen.
Na 3 keer een hernia te hebben gehad ook besloten om de autohandel te stoppen
en wat meer te gaan genieten. Daar lijkt me de T4 uiterst geschikt voor.
1.9TD is natuurlijk totaal niet snel maar doet de truc. Zal tzt de brandstofpomp wat opschroeven
en een oliekoeler met thermostaat (racimex) aanbrengen. Puur om in de buurt van de Nurburgring
de kar enigzins fatsoenlijk de bergen op te krijgen. Zo rijd ik nu ook eigenlijk op de snelweg ook altijd
maar 100-110 km/h met de bus.
Bijlagen
20210116_124903.jpg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Paul S

Bericht door krekwakwol »

Hoi Paul,

Nee dat was ik niet, ik kwam niet verder dan club en circuitdagen op zandvoort. Met een aangepaste type 1 VW Scirocco TS.
Wel heel gaaf om te doen, maar door meerdere factoren ben ik er mee gestopt en mijn auto is toen naar belgie verkocht voor (stockcar)ovalracing.

Onze zoon is nu bezig de motor van zijn Seat Ibiza Cupra om te bouwen naar 400 pk om op het circuit te gaan gebruiken.
Dus de appel valt niet ver van de boom.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Paul S
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021, 09:21

Re: Paul S

Bericht door Paul S »

Aangepaste VW Scirocco type 1, pure nostalgie. Prachtig!
Helaas verdwijnt veel spul in de cross of ovalracing inderdaad.

Betreffende je zoon gaat ook de goede kant op zo te horen :ikrij
Plaats reactie