Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het voorstellen van een nitwit…

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Inpakken en
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021, 06:43

Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Inpakken en »

Mijn naam is Kaat en ik heb nul verstand van campers maar ik ben er wel heel erg van gecharmeerd. Inmiddels alweer 15 jaar terug hadden we een T4 en samen met de kinderen was dit een grote pret. Inmiddels jaren verder en alleen en begint het reizen met een campertje me weer aan te trekken.
Vol ontzag en met respect lees ik hier de berichten over de verschillende bussen en voel ik me meer en meer een nitwit:). Hoe gaat het mij lukken om zonder enige technische kennis een campertje te vinden waar ik niet mee strandt op de eerste de beste hoek.
Ik hoop hier die eerste technische kennis op te doen en wat tips te krijgen over waar ik op moet letten en wat ik vooral wel of niet moet willen. Misschien wat raad en daad bij een potentiële bus of misschien dat jullie er al eentje weten.
Ik ga een hoop leren in ieder geval :jumpklap
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom :zwaai .

Het is maar wat je wil van een kamper. En vooral ook budget .Misschien een goed idee om eerst eens te bedenken wat je eigenlijk verwacht. Je kan bv genoeg hebben aan een zelfbouw of toch liever ala california. Er staan hier genoeg zelbouw projecten. Sommige van uitmuntende kwaliteit sommige zeer basic. Jouw keuze daarin en budget zal het zoeken denk ik meer richting geven. Er zijn altijd mensen hier die mee willen denken.
Succes
Inpakken en
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021, 06:43

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Inpakken en »

Dank voor het welkom.
De inrichting mag best basic zijn, als het maar praktisch is. Wensen heb ik natuurlijk wel :knipoog. Maar wie weet kan ik daar zelf ook nog iets aan doen.
Ik zou de camper ook gebruiken voor woon-werkverkeer dus het liefst zo laag en klein mogelijk en prettig rijdend, geen energieslurper en eentje die ook een beetje door kan rijden. Ik woon midden in de stad waar parkeren altijd een uitdaging is én er ingewikkeld gedaan wordt over oudere (diesel)auto’s. Ik vrees dat alleen al die eisen me een hoop geld kosten…
Mijn budget ligt rond de 15000, geen idee of dat realistisch is.

Is het overigens de bedoeling dat ik met deze vragen een apart topic open?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door krekwakwol »

Hallo Kaat, welkom hier,

je zou een topic met je wensen kunnen stellen in T4 en/of T5 of onderdelen te koop/gevraagd kunnen plaatsen.
viewforum.php?f=5

Of

viewforum.php?f=4
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum.
Met dat budget moet wel iets te vinden zijn maar een paar vragen moet je eigenlijk wel eerst voor jezelf (en de meedenkers) beantwoorden;
Zo klein en zo laag mogelijk, betekent dit dat het niet perse een Transporter hoeft te zijn? Er zijn ook campertjes op basis van kleinere bestelwagens.
Hoeveel zitplaatsen? Hoeveel slaapplaatsen? Dat bepaalt of je een slaaphefdak of hoog dak wel of niet nodig hebt. Kan veel schelen in de kosten.
Wat zijn de meest waarschijnlijke reisbestemmingen? Dan weet je of je een standkachel nodig hebt of juist liever een grotere koelkast.
En wat zijn de moeilijkheden in jouw stad met oudere diesels? Is er al een milieuzone en wat zijn de regels daarvoor?
Heb je overigens deze al gezien? viewtopic.php?p=487603#p487603
Hou je nog flink wat budget over voor onderhoud en eventuele reparaties.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Inpakken en
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021, 06:43

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Inpakken en »

Wederom dank…
Ik mag nog geen post plaatsen in het genoemde topic, maar over 3 posts wel :gekte
Inpakken en
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021, 06:43

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Inpakken en »

Ja, ik zag inderdaad de T4 staan, zou voor mij in principe prima zijn.

Met zo klein en laag mogelijk bedoel ik zonder vast verhoogd dak, dus liever een hefdakje, en niet verlengd. Ik heb ook naar de bestelwagens gekeken maar die zijn wel weer erg laag. Het is zoeken naar balans tussen praktisch rijden en comfortabel op vakantie.
Ik zie vooral op tegen technische gebreken en vind het belangrijk dat de bus sterk en krachtig genoeg is om een hellinkje te nemen en niet al het verkeer links langs me raast.
Als ik straks mag, plaats ik een post op de andere pijler. Is er wellicht al een advies voor de T4 of juist de T5?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Multivan Generation »

Welk land ben je woonachtig?
Dat kan namelijk voor de beantwoording wel uitmaken.
In België bijvoorbeeld is het andere regelgeving als in Nederland.

Groetjes en welkom

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Inpakken en
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2021, 06:43

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door Inpakken en »

Ik woon in Nederland
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Het voorstellen van een nitwit…

Bericht door autocaravana »

Als je een originele T4 Westfalia zoekt (of een waarvan het hefdak en het interieur zijn overgezet; staat meestal niet in de advertenties, maar moet je bij het onderhandelen wel weten) dan kom je met 15.000 euro waarschijnlijk uit op een 2.4 diesel of een wat zwakkere 4-cilinder 1.9TD. Deze bussen zijn van de jaren 1991-1998 over het algemeen. Te prefereren is de 2.5TDI die je vindt van de bouwjaren rond 1997-2000, maar meestal wel net boven de 15.000 euro. De laatste bouwjaren met 2.5TDI van 2000-2003 kosten de hoofdprijs van rond 20.000 euro, tot zelfs 25.000 voor exemplaren met weinig kilometers.

Neem iemand mee die er verstand van heeft en de mogelijke roestplekken kent.
Op Youtube staan Duitse filmpjes die je op weg helpen. Zoek op Kaufberatung T4.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Plaats reactie