Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bakje middenconsole

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
CapoJan

Bakje middenconsole

Bericht door CapoJan »

Dit lijkt een constante bij T4s: zoeken naar extra bergruimte rond de bestuurdersplaats. Mijn busje - een Multivan 1,9D uit 1994 met rudimentaire camperinrichting en ingeschreven als kampeerwagen - kocht ik in 2016. Na een poosje maakte ik een eerste extra opbergruimte. Dat was er een die tussen de voorzetels staat.
bakje tussen voorzetels.jpg
Voordelen hiervan:
- betrekkelijk groot volume, dus er kan veel in
- deksel met opstaande randen: handig om spullen zoals een telefoon op te leggen
- binnen handbereik
Het grootste nadeel: ik kon niet meer tussen de zetels door naar achter in het busje.

Dat laatste stoorde me meer en meer. Ik ging dus op zoek naar een goed concept om een bakje te maken dat onder de middenconsole een plekje zou vinden. Hiervoor baseerde ik me op de afmetingen die ik hier vond. Het ging daarbij vooral om het aansluiten op de kromming vooraan.
Verdere vereisten:
- voedingen voor 12 V (voor Garmin GPS) en 5 V usb (smartphone, tablet ...), met stroom vanaf de huishoudaccu en uitschakelbaar. Dat werd deze.
- met deksel, zodat niet zomaar zichtbaar is wat erin ligt
- constructief: geen zichtbare verbindingen (alles met vlakdeuvels/lamello's en houtlijm). Materiaal is 12 mm multiplex.
IMG_20210502_114612.jpg
IMG_20210502_114639.jpg
Het volgende op de lijst is een nieuw keukenblok. Als het zover is, maak ik hierover ook een bericht.

Update: na enkele ritjes blijkt dat bij bepaalde toerentallen het deksel wat rammelt. Er moeten dus plastic of rubber dempertjes tussen komen.
T4 Multivan 1.9D (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Plaats reactie