Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

My first T4

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: My first T4

Bericht door Multivan Generation »

hangover schreef: 10 nov 2020, 00:04
Waar ik me op verkeken heb is dat de afvoerslang in een lange horizontale bocht licht om de bovenkant te kunnen schuiven en dat zorgt er voor dat het water niet goed wegloopt naar het tankje. Dat moet dus anders. Waarschijnlijk komt er ook een afvalwatertank onder de vloer. Voor verswater is er inmiddels een tank voor bovenop de wielkast.

Waar wil je die tank weg bouwen als ter hoogte van je keukenkast de einddemper van de uitlaat gemonteerd zit?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: My first T4

Bericht door hangover »

Tinus schreef: 04 jan 2021, 17:56 Ik heb op een USB een usb verlengkabel laten lopen naar het dashboard kastje en hierop een Android DAB+ usbstick gestoken.
De bijgeleverde antenne is rommel dus de bedrading bij op de gewone antennedraad verbonden.
Werkt prima...
Radio opstarten, DAB icoon aantippen en mooi helder geluid en heel veel zenders..
Is ook iets wat nog op m'n verlanglijstje staat. Op het moment gebruik in voornamelijk Spotify in de bus voor de muziek.
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: My first T4

Bericht door hangover »

Multivan Generation schreef: 04 jan 2021, 20:06 Waar wil je die tank weg bouwen als ter hoogte van je keukenkast de einddemper van de uitlaat gemonteerd zit?
Ik twijfel nog een beetje tussen twee plekken, links onder de zijkant of achter de achteras, ''t is een syncro dus geen reservewiel daar. Maar eigenlijk wil ik geen extra gewicht achter de achterwielen hebben :bonk.
Reimo heeft voorgevormde tanks voor onder de linker zijkant maar die zijn nergens op voorraad :huilen
Groetjes, Erik
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: My first T4

Bericht door Multivan Generation »

Achter de achteras kan niet.. kijk zelf maar even wat daar zit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: My first T4

Bericht door hangover »

jan2009 schreef: 06 jan 2021, 17:09 Gaat dat niet ten koste van de bodemvrijheid?
Effe lekker offroad lijkt mij knap spannend worden.
Ja wel een aantal cm ja, de tank is 23cm hoog en komt dan en 4 cm lager onder de carrosserie uit, maar m'n middendemper hangt nog lager :)
Offroad rijden met de T4 is zowiezo al spannend, qua banden kom ik er wel goed mee weg maar hij is niet verhoogd dus diepe geulen heb ik niet meer zo'n zin in. Wat dat betreft kan je beter met een 16" T3 Syncro aan de gang, die kunnen wat makkelijker het ruige werk aan ;)
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: My first T4

Bericht door hangover »

Multivan Generation schreef: 06 jan 2021, 21:11 Achter de achteras kan niet.. kijk zelf maar even wat daar zit.
Zoals ik al zij, het is een Syncro, dus is er geen ruimte voor het reservewiel daar door het achter differentieel. Tussen de balken is nog wel zo'n 70 x 40 x 20 cm 'lege' ruimte.
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Plaats reactie