Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California Club 1994 - ja het is een project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

De startproblemen zijn opgelost. Er zat een startonderbreker alarm op dat vrij ingewikkeld te verwijderen was. De brandstofpomp is vervangen door een passender exemplaar. Hij start weer probleemloos.
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Tja en nu dan de Hochdachtrager ofwel de Gepacktrager fur Hochdach ofwel het bagagerek dat aan de achterkant van het hoge dak zit. Of eigenlijk: zat. De vorige eigenaar heeft bij het achteruitrijden de drager geraakt en hij is vervormd. Wij hebben 'm losgemaakt en krijgen hem er nu alleen met grof geweld weer op. Grof geweld lijkt geen goed idee door alle krachten die er dan op het dak komen dus vooralsnog ligt ie in de schuur.

Omdat we met z'n vijven op vakantie willen toch maar eens een uitgebreid Google rondje er op los gelaten en er achter gekomen dat het Westfalia onderdeelnummer 218 001 103 046 is. Ook de handleiding gevonden maar helaas nog geen tweedehands exemplaar.
Laatst gewijzigd door Oudbusje op 07 jan 2022, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Erik450 »

Wat je kunt doen is een mal maken van papier, waar je de boorgaten op aftekent.
Deze mal leg je op een houten underlayment plaat, en daar boor je de gaten in, zodat je de drager weer recht kunt buigen op een plaat underlayment, en zo geen kracht zet op het dak.
Als de drager spanningsvrij op de plaat past, dan probeer je hem op het dak te passen.
Aluminium is best te verbuigen, alleen wel met beleid.

Succes.
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Wat een top idee! Dank je wel. Ik ga het hier voorstellen en laat weten of het lukt.
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Ik kwam er maar niet achter hoe het eraf gevallen embleem op de achterklep opnieuw moest worden bevestigd. Ik geloof dat ik er nu uit ben….met deze clip 191853615A.
Laatst gewijzigd door Oudbusje op 07 jan 2022, 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Nog meer wensen. Deze wieldoppen. Vind ze wel maar veel te duur wat mij betreft.
Bijlagen
BC36EE62-F0EC-402D-BCE3-BF739CABC0DD.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Multivan Generation »

Oudbusje schreef: 09 aug 2021, 09:06 Ik kwam er maar niet achter hoe het eraf gevallen embleem op de achterklep opnieuw moest worden bevestigd. Ik geloof dat ik er nu uit ben….met deze clip 191853615A.
Ik zou dat met dubbelzijdige automotive tape van 3M doen,
goed ontvetten en je bent zo klaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Vandaag maar eens uitgebreid naar het kaduuke hor en gordijn systeempje in het hoge dak gekeken. De bedoeling was een nieuw gaatje te boren met de Dremel en dan met een nieuw pinnetje de boel te herstellen omdat ik dacht dat er iets afgebroken was. Toen ik het raamkozijn eraf schroefde kwam ik het originele pinnetje tegen en was het zo gefixt! Hor en gordijn werken weer!

Daarna aan de slag gegaan met de verbogen bagagedrager die achterop het hoge dak hoort. Eerst maar eens de schuinste buis terug proberen te buigen. Recht buigen gaat op zich goed, maar hij zet weer terug zodra hij los wordt gemaakt uit de klemmen. Daarna een tijd verwarmd met een verfstripper. Een nachtje in de klemmen doet hopelijk de rest.

Tot slot de loszittende strips in het keukentje verwarmd en weer passend gemaakt. Toen begon het weer te hozen dus morgen verder.
Laatst gewijzigd door Oudbusje op 07 jan 2022, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Lutra »

Oudbusje schreef: 09 aug 2021, 17:05 Vandaag maar eens uitgebreid naar het kaduuke hor en gordijn systeempje in het hoge dak gekeken. De bedoeling was een nieuw gaatje te boren met de Dremel en dan met een nieuw pinnetje de boel te herstellen omdat ik dacht dat er iets afgebroken was. Toen ik het raamkozijn eraf schroefde kwam ik het originele pinnetje tegen en was het zo gefixt! Hor en gordijn werken weer!

Daarna aan de slag gegaan met de verbogen bagagedrager die achterop het hoge dak hoort. Eerst maar eens de schuinste buis terug proberen te buigen. Recht buigen gaat op zich goed, maar hij zet weer terug zodra hij los wordt gemaakt uit de klemmen. Daarna een tijd verwarmd met een verfstripper. Een nachtje in de klemmen doet hopelijk de rest.

Tot slot de loszittende strips in het keukentje verwarmd en weer passend gemaakt. Toen begon het weer te hozen dus morgen verder.
Om de buis recht te buigen zul je eerst “te ver” moeten buigen. Je hebt altijd terugvering. Je kunt nu wachten tot je een ons weegt maar recht wordt hij niet. Zoals al eerder gezegd, doe het wel met beleid.
Succes.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

De bagagedrager past weer. Wat extra blokjes tussen de klemmen gezet en de boel iets ‘te ver’ doorgebogen. Een nachtje rust en … perfect helemaal recht! Bedankt voor de tips.

Wat ik op een later moment nog wil doen is een van de bevestiging hoeken zwart wrappen. Voor nu volstaat zwart duct tape.
Laatst gewijzigd door Oudbusje op 07 jan 2022, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Multivan Generation »

Logo ook al weer vast?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Logo zit er ook weer op met de nieuwe clipjes en wat automotive tape. Nieuwe lus aan de achterklep gezet. Perfecte mat op maat gevonden voor voorin voor nog geen 25 euro. De originele matten zijn van rubber, die bewaar ik. Bij de achterruitwisser is een stukje afgebroken. Nog eens bedenken hoe ik dat kan fixen. Misschien alleen het kapje vervangen of toch de hele ruitenwisser…

Het elektrisch systeem in de bus is gereviseerd. Alles doet het perfect alleen de stroomingang is echt lelijk en te klein. Daar moet ik nog wat op vinden. Weet niet of dit exemplaar gelijmd is en kan nog geen zwarte invoerdoos in de juiste maat vinden. De vuile rand rondom de doos die er nu op zit zijn lijmresten, geen roest.
Laatst gewijzigd door Oudbusje op 07 jan 2022, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door krekwakwol »

16287005033227414589889882862551.jpg
Deze is 105mm breed en 110mm hoog, gewoon te bestellen bij Jasicamp in Leek, of bij andere camper bedrijven.

Mocht deze iets groter zijn, ben je gelijk die rand kwijt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Jan anno NU »

Blijft een kwestie van smaak zo,n stroom aansluiting , maar zo,n gat in je bus zou het voor mij niet zijn .

WP_000037.jpg

Zo,n bagagedrager ?
Gebruik je dan je fietsendrager als opstapje om er bij te komen ?
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door krekwakwol »

Daarom is het maar goed dat niet iedereen gelijk is. :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie